Visa fullständig version : Blandras
Det här med blandras, kan det smått vara acceptabelt?
Om jag drar ett exempel:
Pappan är svart och mamman vit så kommer barnet troligtvis vara svart, och på så sätt inte vara accepterat då mamman dragit ner sin ras i smuttsen(?)
Och barnet troligen kommer ha identitets svårigheter.
Mem om man vänder på de.
Pappan är vit och mamman är svart och barnet blir vitt.
Skulle barnet vara mer accepterat då ? :unsure:
Frågan ställde jag mig när jag träffade en kompis, kompis som va svensk/chilenk. Men hade inga som hellst chilenska drag och var vit, blond och blå/grön ögd.
Skulle de vara acceptabelt för den här personen att skaffa en familj med en som är svensk?
Eller skulle den få hålla sig till chilenare? :unsure:
Doomsday
2008-09-07, 18:14
Nej - dom blir inte mer vita för den sakens skull. Det är inte bara huvfärgen som gäller. Skulle fortfarande vara fel ras i deras blod.
Jag vet inte vad du menar med acceptabelt. Menar du att det skulle vara aktuellt att förbjuda människor att bilda familj? Hur skulle det gå till? Var gärna mycket konkret.
Jag vet inte vad du menar med acceptabelt. Menar du att det skulle vara aktuellt att förbjuda människor att bilda familj? Hur skulle det gå till? Var gärna mycket konkret.
Nej självklart ska människor få bilda familjer.
Men av vilken ras och folkslag skulle den här personen hålla sig till om den vill skaffa familj då den är blandad? :unsure:
Det är ju inte riktigt bara hårfärgen, ögonfärgen och hudfärgen som spelar in när man definerar vilken ras en person tillhör. Detta är dock det mest framträdande. Jag har tex en kompis vars ena förälder är svensk och den andra från Libanon, som är mörkblond och grönögd men med tydliga arabiska drag. Tar man, i det här fallet, bara hänsyn till hår-, ögon- och hudfärg skulle han således vara mer "arisk" än mig - eftersom jag - förvisso också är vit i hyn och grönögd, men samtidigt har en mörkare hårfärg. Med andra ord är det alltså mer än det som har betydelse...
Du bör också tänka på att det finns mörka chilenare och mindre mörka chilenare vilket innebär att din väns chilenska förälder faktiskt kan klassas som vit. Om så är fallet så är det ju ingenting att snacka om. Sedan finns det ju givetvis exempel på barn som har blivit ljusa trots att de haft en mörk förälder. Det beror liksom på vilka gener man ärver - eller rättare sagt - vilka gener som visar sig mest på utsidan. Nyligen uppmärksammade svensk massmedia (tror det var Aftonbladet) ett fall där barnet blivit blont trots att mamman var neger. I det fallet blir ju barnet inte mindre neger för det - rasen sitter inte enbart i hudfärgen, ögonfärgen eller hårfärgen!
Informell
2008-09-07, 18:49
Saken är ju den att det finns en liten procent sydamerikaner som är etniskt "renrasiga" européer, som alltså är direkta ättlingar till de framförallt spanska och portugisiska erövrarna och vars blodslinje inte blandats ut med indiangrupperna eller de tidigare negerslavarna.
Kristallnatt
2008-09-07, 18:53
En blandras är en blandras. Finns inga ursäkter till att smutsa ner vårat blod!
Saken är ju den att det finns en liten procent sydamerikaner som är etniskt "renrasiga" européer, som alltså är direkta ättlingar till de framförallt spanska och portugisiska erövrarna och vars blodslinje inte blandats ut med indiangrupperna eller de tidigare negerslavarna.
Exakt, det var det jag menade. Detta verkar vara vanligast bland argentinare enligt vad jag har fått för mig iaf.
Frågan ställde jag mig när jag träffade en kompis, kompis som va svensk/chilenk. Men hade inga som hellst chilenska drag och var vit, blond och blå/grön ögd.
http://www.sthlmsfinest.com/imageGallery/gallery_popup.php?igid=3478&pageNum=4
Ett exempel på hur ett sådant barn kan se ut. )Och ja det är halvchilenskan tilde de paula som är mor)
http://www.sthlmsfinest.com/imageGallery/gallery_popup.php?igid=3478&pageNum=4
Ett exempel på hur ett sådant barn kan se ut. )Och ja det är halvchilenskan tilde de paula som är mor)
Hennes pappa är väl från brazilien? eller något så hur kan vara chilenare
Hennes pappa är väl från brazilien? eller något så hur kan vara chilenare
Mitt misstag! Hon är född i Chile, men med en amerikansk mor och brasiliansk pappa. Utseendemässigt ser hon dock ut som majoriteten av chilenare.. (dock inte de chilenare som finns i Sverige)
Nej självklart ska människor få bilda familjer.
Men av vilken ras och folkslag skulle den här personen hålla sig till om den vill skaffa familj då den är blandad? :unsure:
Den personen får hålla sig till den sorts ras och folkslag som den behagar. Dock önskar jag inte att mina barn lierar sig med okänd genbank eller sämre dokumenterad släktlinje. Det finns asiater som ser mer nordiska ut än vissa britter. Utseendet är dock inte allt. Jag vill inte att mina barnbarn skall ingå i en getherdsfamilj bara för att denna familj har blåa ögon och är långa.
Boiohaemum
2008-09-07, 21:41
Det jag skulle vilja fråga är vad är "chilenska drag?"
Som jag har förstått det så finns det renrasiga chilenare, som är närmare 20% utav den chilenska befolkningen. Så om din kompis har båda ariska föräldrar så ser jag iaf inte några problem med att acceptera honom. Precis som övriga nationella kamrater man träffat världen runt.
Det jag skulle vilja fråga är vad är "chilenska drag?"
Som jag har förstått det så finns det renrasiga chilenare, som är närmare 20% utav den chilenska befolkningen. Så om din kompis har båda ariska föräldrar så ser jag iaf inte några problem med att acceptera honom. Precis som övriga nationella kamrater man träffat världen runt.
Vad jag har läst mig till är att chiles befolkning är ung. 5% oblandat vit, 5%oblandat indian. Av de resterande 90% har ung. 30% blandat ursprung med med en europeisk fenotyp
Om jag drar ett exempel:
Pappan är svart och mamman vit så kommer barnet troligtvis vara svart, och på så sätt inte vara accepterat då mamman dragit ner sin ras i smuttsen(?)
Mem om man vänder på de.
Skulle de vara acceptabelt för den här personen att skaffa en familj med en som är svensk?
Personligen bryr jag mig inte om var en person är född. Det finns negrer som är födda i Sverige och det finns renrasiga germaner födda i Afrika. Vi bör bedöma folk på ras, inte på vilket land deras mamma råkade befinna sig i när hon födde barn.
Din kompis kan mycket väl vara 100% europé. Om så är fallet så ser jag inget fel med att han bor i Sverige. Tyvärr finns det dock en risk att han är ut blandad med indianer eller till och med negroider. I sånna fall borde han inte få blandas med svenskar.
Så länge man är europé så spelar det ingen roll om han så är uppväxt i en bergsby i Peru. Din nationalitet behöver inte vara din ras.
Personligen bryr jag mig inte om var en person är född. Det finns negrer som är födda i Sverige och det finns renrasiga germaner födda i Afrika. Vi bör bedöma folk på ras, inte på vilket land deras mamma råkade befinna sig i när hon födde barn.
Huvudet på spiken! :grin:
Så länge man är europé så spelar det ingen roll om han så är uppväxt i en bergsby i Peru. Din nationalitet behöver inte vara din ras.
Nu är ju problemet mer komplext än så. Jag känner själv en tjej som är född i sverige, hennes föräldrar är födda i Sverige, men hon är en 1/16 indian detta syns inte överhuvudtaget någonstans längre. Hon har svenskt namn och lever efter svensk kultur? Är hon svensk?
Den var lite knepig faktiskt. Kulturellt kanske hon är svensk, men skulle inte säga att hon är det rasligt, då hon trots allt är indian så är hon inte längre av "vit" ras, oavsett hur mycket eller lite indian hon har i sig.
svärdslag
2008-09-11, 15:42
Tilde de Paula ser ut att vara av vit ras på de fina raka dragen i ansiktet samt kroppsfärger. Det finns även vita i Brazilien (fast väldigt få sådana, vad jag har förstått så är Brazilien oerhört rasblandat. Dom tog emot väldigt mycket negerslavar vilka är blandade med portugiser och indianer. Alltså är många brazilianer en korsning av kaukasisk, negroidisk och mongoloidiska blot, herrejävlar!)
Lubbe: 100/16 = 6,25% Indianblot. Indianerna har, vad jag förstått genom att se på raskartor, både kaukasiskt och mongoloidiskt blod. Alltså icke kaukasiskt blod ca = 5%. Hmm, det är ungefär som att kalla Fredrik Reinfeldt för icke vit. Sådana små rasskillnader tror jag inte kommer göra skillnad på generna längre, faktiskt.
En blandras är en blandras. Finns inga ursäkter till att smutsa ner vårat blod!
Finns ingen annan förklaring
Om en vit man är 1/16 svart, är den inte längre av vår ras?
Men om en svart man är 1/16 vit är han inte längre av den negroida rasen? :unsure:
Huvudet på spiken! :grin:
Jag har bara en några frågor på detta område. Jag anser att varje folk ska hålla sig till sin nation, självfallet.
Hur ska man identifiera rasblandade individer?
Hur ska man veta vilken "ras" som har rätt till vilket landområde?
Vem ska betala för arbetet att rasbestämma individer?
Jag ser den entonationalistiska politiken som en utopi, men som precis som alla utopier är det i princip omöjligt att genomföra.
Det finska folket då, "vi" är ju inte ens samma ras som våra andra nordiska grannar. (Jag är en nordisk blandras).
Jag har bara en några frågor på detta område. Jag anser att varje folk ska hålla sig till sin nation, självfallet.
Jag ser den entonationalistiska politiken som en utopi, men som precis som alla utopier är det i princip omöjligt att genomföra.
Det finska folket då, "vi" är ju inte ens samma ras som våra andra nordiska grannar. (Jag är en nordisk blandras).
Det är väl snarare en fråga om vart man väljer att dra gränsen och beroende på vart man drar den så borde det knappast vara omöjligt att genomföra. Du säger väl dig vara etnonationalist själv, inte sant? Vad sägs om att du i så fall presenterar en lösning. Eller tycker du - likt Sverigedemokraterna - att det är ok att även negrer stannar i Sverige så länge de "anpassar sig"? Om du gör det har jag verkligen missuppfattat dig tidigare. Jag trodde nämligen att du var emot ett mångetniskt samhälle. Ditt inlägg verkar tämligen förvirrat men måhända beror detta på att du ställde frågorna till fel person?
tröttpåskiten
2008-09-29, 23:33
Kan någon besvara en fråga (efter texten).
Jag älskar Sverige, jag vill bevara etniciteten i Sverige, samt kulturerna och historian. :viking:
Jag är 182 cm lång. Hade ljusblont hår och knallblåa ögon till jag var 4-6 år.
Mina föräldrar har sitt släkte härifrån så långt de kan minnas.
Släktforskningen på min mormors sida når till 1600-talets Sverige.
Idag har jag gröna ögon och mörkblont/ljusbrunt självfallet, halvlockigt hår.
Vågig näsa. Huden är vit med inslag av lite rött.
Har alltid kallat mig själv för etnonationalist.
Men jag söker en bekräftelse på min identitet. Då min bästa vän påpekade att han var mer arisk än mig för att han har ljusare hår.
Sedan dess har jag sett ner på mig själv. :gråt:
Frågan är: Är jag ändå svensk, utav nordisk ras fast jag är mörkblond och har gröna ögon. Och är det bara något påhitt att man ska vara jätteljusblond och ha blåa ögon.
Tacksam för seriösa svar.
Mja okej du får la va Svensk då :-)
Mitt misstag! Hon är född i Chile, men med en amerikansk mor och brasiliansk pappa. Utseendemässigt ser hon dock ut som majoriteten av chilenare.. (dock inte de chilenare som finns i Sverige)
Tilde intervjuade sin mamma för TV4:s morgontv i samband med filmpremiären för "Svarta Nejlikan", hennes mamma såg då helt klart ut att ha tydliga latinamerikanska rötter, amerikanska eller inte.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article785081.ab
Et barn av blandingsrase kommer til å slite med sin identitet, germansk preservasjon er noe vi bør jobbe for.
När skulle sd ha sagt det? Varför hitta på en massa saker?
De för ju en politik som går ut på att integrera invandrarna. En neger, arab, kines, turk eller mexikan blir, enligt SD, svensk om han anpassar sig till vår kultur och sköter sig i största allmänhet. Det finns massor med citat och annat roligt som jag kan hänvisa till. Frågan är om detta överhuvudtaget skall vara nödvändigt.
CarolineRahowa
2008-09-30, 21:09
Nej det är ju ingen skillnad direkt,spelar ju ingen större roll om mamman är vit eller svårtom.
Blir ju ändå en blandning i vilket fall som helst.
1. I Sverige finns det utmärkta möjligheter att göra detta genom Pku-registret,i stort sett finns blodprov på alla födda i Sverige from. 1975 sparade där. (undantag finns). Användningen i dessa är mycket starkt reglerat i lag. Men när det gäller rasens renhet så finns väl inga hinder?
2.Vad gäller Sverige så gör man väl helt enkelt så att man identifierar en eller flera rastyper (hallstatt, brünn, borreby etc.) som får anses som idealtyp för Sverige. Individer som uppvisar något som helst avvikande från denna rastyp repatrieras tillbaka det område där det mest avvikande dnaspåren är mest representerade.
3. Staten naturligtvis, sprids kostnaden ut över ex. 50 år så blir det inte så mycket pengar per år.
Eller så inser vi att detta aldrig kommer att ske eftersom stater som har använt sig av raskriterier i sin lagstiftning, alltid har varit pragmatiker på gränsen till godtyckliga.
Det rasrena samhället har aldrig funnits, inte bara på grund av att de praktiska möjligheterna till identifiering har saknats, utan även på grund att en fullständig uppdelning är totalt omöjlig av sociala och samhällsekonomiska skäl. Ta tex. tredje riket, hundratusentals människor med dokumenterat judiskt ursprung (mischlingen av 2:graden och mer som inte var aktiva judar eller med i någon judisk församling, ofta hade någon anfader konverterat till kristendomen) slapp några som helst sanktioner av den tyska staten.
Varför?
I Sverige har vi en liknade situation och därför så vill jag avsluta med en fråga.
I Sverige finns det väldigt många som uppger att de har vallonsk bakgrund. Nu är det så att många av dessa antagligen har zigensk bakgrund. (Bakgrunden till detta är att valloner blev en räddning för många zigenare och tattare som under 17 och 1800-talet ville bryta med sin bakgrund. Genom att hävda vallonskt ursprung så fick man en godtagbar förklaring till sitt mörka utseende.)
Frågan är denna:
Skulle det vara önskvärt i ett nationellt Sverige aktivt leta efter misstänkt främmande ursprung hos individer även om det ligger 8 - 10 generationer bakåt?
Mja okej du får la va Svensk då :-)
SERIÖSA SVAR. En viktig fråga för mig.
1. I Sverige finns det utmärkta möjligheter att göra detta genom Pku-registret,i stort sett finns blodprov på alla födda i Sverige from. 1975 sparade där. (undantag finns). Användningen i dessa är mycket starkt reglerat i lag. Men när det gäller rasens renhet så finns väl inga hinder?
2.Vad gäller Sverige så gör man väl helt enkelt så att man identifierar en eller flera rastyper (hallstatt, brünn, borreby etc.) som får anses som idealtyp för Sverige. Individer som uppvisar något som helst avvikande från denna rastyp repatrieras tillbaka det område där det mest avvikande dnaspåren är mest representerade.
3. Staten naturligtvis, sprids kostnaden ut över ex. 50 år så blir det inte så mycket pengar per år.
Eller så inser vi att detta aldrig kommer att ske eftersom stater som har använt sig av raskriterier i sin lagstiftning, alltid har varit pragmatiker på gränsen till godtyckliga.
Det rasrena samhället har aldrig funnits, inte bara på grund av att de praktiska möjligheterna till identifiering har saknats, utan även på grund att en fullständig uppdelning är totalt omöjlig av sociala och samhällsekonomiska skäl. Ta tex. tredje riket, hundratusentals människor med dokumenterat judiskt ursprung (mischlingen av 2:graden och mer som inte var aktiva judar eller med i någon judisk församling, ofta hade någon anfader konverterat till kristendomen) slapp några som helst sanktioner av den tyska staten.
Varför?
I Sverige har vi en liknade situation och därför så vill jag avsluta med en fråga.
I Sverige finns det väldigt många som uppger att de har vallonsk bakgrund. Nu är det så att många av dessa antagligen har zigensk bakgrund. (Bakgrunden till detta är att valloner blev en räddning för många zigenare och tattare som under 17 och 1800-talet ville bryta med sin bakgrund. Genom att hävda vallonskt ursprung så fick man en godtagbar förklaring till sitt mörka utseende.)
Frågan är denna:
Skulle det vara önskvärt i ett nationellt Sverige aktivt leta efter misstänkt främmande ursprung hos individer även om det ligger 8 - 10 generationer bakåt?
KOLLA HIT ALLA OCH KOMMENTERA.
Vi kan tyvärr inte överdriva. Men vi kan väl göra så att man måste ha sitt ursprung härifrån sedan 1800-talet. Då kan man räknas som svensk. Det finns ingen som är 100% utav nordisk ras idag. Men vi kan ju fortfarande stoppa invandringen. Och rädda det som räddas kan.Vad ska vi göra med dom som är lite mörkare i dagsläget? Ska vi bara "ta bort" dom. Nej, det här låter sjukt men jag tycker att de som inte har sitt släkte här från början av 1800-talet får inte bilda familj i Sverige. Men de får bo kvar här och räknas som svenskar. Sedan tycker jag att vi stoppar invandringen. Då har vi räddat större delen av etniciteten, samt förhindrar att fler främmande människor kommer hit.
Stoppar vi invandringen och ser till att de landsförrädare som idag finns i media och riksdag försvinner kommer snart vår stam växa sig stark, blond och blåögd igen. Vi är trots allt överlägsna till yta och själ och i naturen segrar alltid den starke. Det är bara idag när media och politiker gör allt för att förminska oss som naturens lagar sätts ur spel.
Ragnwald
2008-11-14, 11:33
Om en av föräldrarna är svart/brun blir barnet även det fast i lite ljusare nyans om andra föräldern är ex. en ädelvit nordid.
Det mörka dominerar alltid det ljusa i dessa sammanhang, precis som om en brunögd får ett par med en blåögd blir barnet nästan uteslutande brunögd.
De är inte nordider, de är rasbastarder naturligtvis och bör helst vara med andra rasbastarder, eller hudfärgshandikappade.
NordensRike
2008-11-15, 13:16
Nu är ju problemet mer komplext än så. Jag känner själv en tjej som är född i sverige, hennes föräldrar är födda i Sverige, men hon är en 1/16 indian detta syns inte överhuvudtaget någonstans längre. Hon har svenskt namn och lever efter svensk kultur? Är hon svensk?
Det där är lite svårt att uttala sig om. Även om hon ser svensk ut, så kan hon få ett barn som inte kommer att se helt svenskt ut.
Inter-Racial Dating, Inter-Racial Marriage, Judgement Day
http://www.stormfront.org/truth_at_last/archives/interracial.htm
9) The Racial Throwback: This is when one parent in a mixed marriage suddenly learns that he or she has distant black ancestors. THE TRUTH AT LAST has carried several shocking stories about "White" couples having a black baby. One was Abraham Laing, whose daughter was born black. After her birth, he discovered that he had one mulatto grandparent. The book, America's Greatest Problem, by the eminent Prof. R.W. Shufeldt and published by the F.A. Davis Co. Shufeldt wrote:
"A young American artisan of excellent racial background met a pretty girl in Virginia and in due course married her. At the end of a year a boy was born. He was black as coal. The hair was kinky with all the typical Negro facial features. The mother swore that the husband was the father. He then quietly went to work to trace his wife's ancestors. After much trouble and expense, he finally ascertained that her great-grandmother was a Negro. It was in this stock, through cross breeding with Whites, that his young wife saw her pedigree. Her first child was simply a reversion to the black ancestry on her maternal side. I have heard of several other well -authenticated cases of this nature.
Nu vet jag inte om det fungerar likadant med indiangener, eftersom att de förmodligen inte är lika dominanta som negroida gener. Men rasblandning skall ALDRIG ses som något positivt, speciellt inte om negrer är med i bilden, som man kan se efter att ha läst det där i citatet.
/ mvh NordensRike
För det första anser jag att utseende faktiskt korrelerar mycket väl med ras. Detta styrkes också av undersökningar, vilka visat att ögat är nästan lika säkert som en genetisk undersökning för att detektera bakgrund. Förhållandet är säkerligen genetiskt nedärvt, dvs. det ligger ett överlevnadsvärde i att känna igen sin egen sort.
För det andra är det inexakt att påstå att någon är 1/16 indian. Även bland indianer varierar härkomsten. Jag skulle faktiskt vilja slå ett slag för användandet av kontinuitetsbegreppet inom raser. När man talar om ras inbegriper detta en rad med egenskaper, var och en med en normalfördelningstopp i ett visst läge. Detta innebär inte alls att det inte finns raser, utan bara att dessa rätteligen definieras utifrån någon form av egenskapssummering vilken korrelerar väl med vår uppfattning, dvs. att flertalet raser utgör ett avsnitt egenskapskaraktäristika över respektive normalfördelning. Politiskt bör man tala om raser, men vid tillämpningen bör vetenskapsmännen få räkna på individens olika egenskaper och sluta sig till en ras. Vem är det som definierat ursprunglig ras på indianen som står för 1/16 - är bedömningen gjord av en person med insikt i rasfrågan eller är det bara en höftning av vilken nolla som helst?
Jag anser att om vi började idag med en konsekvent raspolitik där blandrasliga bara fick gifta sig med varandra (om de alls ville gifta sig) och få max 1 barn, medan eminenta rasföreträdare av den nordiska rasen uppmuntrades att gifta sig med gelikar och att få många barn, så skulle vi mycket snabbt kunna vända den innevarande utvecklingen till det bättre.
O.Mosley
2008-11-18, 00:09
Blandras är en styggelse, inget annat. Att insinuera någonting annat är vidrigt. Barnet ifråga kommer att känna sig kluven när det kommer till rastillhörighet och kulturarv. Angående det estetiska så finns det inget tilltalande med en blandras människa.
NordensRike
2008-11-18, 15:53
Blandras är en styggelse, inget annat. Att insinuera någonting annat är vidrigt. Barnet ifråga kommer att känna sig kluven när det kommer till rastillhörighet och kulturarv. Angående det estetiska så finns det inget tilltalande med en blandras människa.
Du har rätt i det du skriver. Det gjordes en studie för inte så länge sedan som visade att barn av blandade etniciter har mer problem i sina tonår än barn med bara en etnicitet.
Här är studien: http://www.nd.se/ni/visa/default.asp?notisID=5815&q=barn&x=0
/ mvh NordensRike
O.Mosley
2008-11-20, 01:25
Du har rätt i det du skriver. Det gjordes en studie för inte så länge sedan som visade att barn av blandade etniciter har mer problem i sina tonår än barn med bara en etnicitet.
/ mvh NordensRike
Har läst igenom studien tidigare och finner den mycket givande, kan även påpeka att detta blandras-fenomen är nånting man själv väldigt lätt upptäcker bara av att röra sig i dagens samhälle.
I denna tråd kan vi fortsätta ställa frågor angående ämnet blandras.
Jag har nu två till som jag gärna vill ha svar på.
Hur ställer ni er till blandningar mellan turkar och svenskar?
Kan dessa individer hjälpa till i kampen för svenskarnas och det vita folkets överlevnad?
Edit:
http://www.nordisk.nu/nordisk_incl/images4/reputation/reputation_neg.gif 2008-12-09 16:47 1: JA 2:JA
Tackar för svaret, men svara gärna i forumet och signera plus/minus i fortsättningen.
Vi måste vara stränga med raslagarna, då en person knappast kan anses vara värd att få försämra generation efter generation, generation efter generation. osv.
/ mvh NordensRike
Det må så vara, men om en person ær en 1/16 dels indian så har knappast detta nån betydelse.
Det har ju bara o gjøra med personer som till sitt eget utsende ser blandade ut, och event. ær uppvuxna med det.
Men mer en till denna grad tror jag inte att det har någon relevans.
Om du skulle få reda på att det før 6 generationer sedan var en inblandning av indianblod, skulle det påværka dig i en større grad nær du får veta det nær du ær en ca. 20 år gammal?
Det må så vara, men om en person ær en 1/16 dels indian så har knappast detta nån betydelse.
Det har ju bara o gjøra med personer som till sitt eget utsende ser blandade ut, och event. ær uppvuxna med det.
Men mer en till denna grad tror jag inte att det har någon relevans.
Om du skulle få reda på att det før 6 generationer sedan var en inblandning av indianblod, skulle det påværka dig i en større grad nær du får veta det nær du ær en ca. 20 år gammal?
Precis. Rasen stabiliserar sig. Så länge inte den främmande inblandningen blir allt för omfattande.
Adoremus
2008-12-31, 08:17
Vi måste vara stränga med raslagarna, då en person knappast kan anses vara värd att få försämra generation efter generation, generation efter generation. osv.
Instämmer. Vi måste öka rasmedvetenheten bland våra yngre så att det inte går som i detta hemska exempel:
http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Bytte-solsken-mot-vinterkold-081229.aspx
Kärleken fick honom att byta Karibiens värme mot snö och kyla.
Dansaren Rorie White, 22, från Jamaica kom till Hagfors på julafton.
Om några veckor fortsätter han ännu längre norrut – till Östersund.
Lyckligtvis finns det många yngre människor, speciellt på Nordisk.nu som förstått att gränsen nu är nådd!
Människor som är av blandat ursprung, exempelvis en människa med en vit far och svart mor, bör inte få skaffa barn av rent mänskliga/biologiska skäl. Det kanske låter grymt men vi lever dessvärre i en allt annat än bra värld där sådana här situationer kan uppstå och det skall skyllas på andra än de rasblandade.
Vissa har, i denna tråd, fått det att låta som att ingen människa är förskonad från rasfrämmande inslag bakåt i tiden. Nu råkar det dock vara så att det inte är en omöjlighet att kolla upp genetik, släktursprung och "rastyper" idag så det kan kontrolleras. Vidare är faktiskt de olika raserna som faktiskt existerar i världen idag väldigt homogena fortfarande, i varej fall om ser till den vita rasen. Se bara på vårt eget folk som är homogent. Zigenare, judar och dylikt har inte fått ta del av vårt folk direkt sedan de kommit hit då de fått leva i ett utanförskap på grund av människors negativa inställning till dessa människor och deras tillvaro i vårt land. Detta har inneburit en obefintlig beblandning med dessa. Med valloneran var det annorlunda då dessa respekterades och faktiskt behövdes i vårt land. Jag har själv vallonrötter och det vet jag via släktforskning som genomförts av en släkting till mig och inte via någon som velat dölja ett zigenarursprung. Dessutom är inte zigenare av det slaget att de lättvindigt beblandar sig med icke-zigenare då de håller hårt i sin dubiösa kultur och den skiljer sig fundamentalt från den svenska kulturen.
Imperatorn
2009-01-11, 13:54
Rasblandning är skoj! All tjejer vet att rasblanda med en neger är riktigt mysigt, tur att kondomer finns säger jag bara! Och då menar jag i stora storlekar =)
Zigenare, judar och dylikt har inte fått ta del av vårt folk direkt sedan de kommit hit då de fått leva i ett utanförskap på grund av människors negativa inställning till dessa människor och deras tillvaro i vårt land. Detta har inneburit en obefintlig beblandning med dessa. Med valloneran var det annorlunda då dessa respekterades och faktiskt behövdes i vårt land. Jag har själv vallonrötter och det vet jag via släktforskning som genomförts av en släkting till mig och inte via någon som velat dölja ett zigenarursprung. Dessutom är inte zigenare av det slaget att de lättvindigt beblandar sig med icke-zigenare då de håller hårt i sin dubiösa kultur och den skiljer sig fundamentalt från den svenska kulturen.
Ovan har vi ett exempel på typiskt önsketänkande. Titta på denna sida
http://aforum.genealogi.se/discus/messages/83800/84794.html?1231336342
som rör släktforskning så kanske du får en annan uppfattning om den "obefintliga" beblandningen mellan i detta fallet svenskar och zigenare/tattare..
Rasblandning är skoj! All tjejer vet att rasblanda med en neger är riktigt mysigt, tur att kondomer finns säger jag bara! Och då menar jag i stora storlekar =)
Tror inte att du blir så långlivad här på Nordisk.
Är du ute efter modell XL så finns det andra arter att titta efter.
Imperatorn
2009-01-12, 08:26
Vadådå? Vilka raser talar du om?
Ovan har vi ett exempel på typiskt önsketänkande. Titta på denna sida
http://aforum.genealogi.se/discus/messages/83800/84794.html?1231336342
som rör släktforskning så kanske du får en annan uppfattning om den "obefintliga" beblandningen mellan i detta fallet svenskar och zigenare/tattare..
Du utgår ifrån att det finns ett faktiskt släktskap mellan zigenare och de så kallade resandesläkterna. Det är dock omtvistat och jag ber dig läsa på i ämnet "tattare" innan du häver ur dig saker. Kontakta mig så skall du få några seriösa boktitlar som du finner på ditt lokala bibliotek. Sedan undrar jag om du kanske själv har zigenarblod i dig. Det är ju jättevanligt i Sverige. enligt din fasta övertygelse, så varför skulle inte du ha det i dig?
Om jag drar ett exempel:
Mem om man vänder på de.
Det är lika illa vare sig mamma eller pappan är svensk eller neger. Barnet blir ju knappast mindre blandras för det. Så det spelar ingen roll hur man vänder och vrider på det.
Varför kompisen var så ljus fast han/hon var svensk/chilensk är för att chilenare är som spanjorer dvs vita.
Chilienare ar ingen folkgrupp. Det ar en nationalitet. Det finns Chileanare av alla sorter och slag. En av mina basta barndomskompisar ar fodd i Tiwan och han ser ut som vilken svensk som helst eftersom hans foraldrar ar Européer. Det ar som att saga att Achmed i Rinkeby ar svensk darfor hans foraldrar foddes har.
SerBCetnikSerb
2011-06-27, 15:28
Nej - dom blir inte mer vita för den sakens skull. Det är inte bara huvfärgen som gäller. Skulle fortfarande vara fel ras i deras blod.
Det är väl ingen större skillnad, om då den svenska sidan lyfts upp mer än den chilenska...?
Då borde man kunna räknas som svensk och inte chilenare.
Alla tjejer jag känner tycker det är vidrigt att vara med negrer, så dom tjejerna du har träffat måste antingen ha rökt på eller vara grovt hjärntvättade. Eller kanske både och, och det kanske inte är så konstigt heller när dom umgås med dig. Får jag bara fråga, vad gör ett svin som du här egentligen?!
Aequitas
2012-06-17, 14:52
Alla tjejer jag känner tycker det är vidrigt att vara med negrer, så dom tjejerna du har träffat måste antingen ha rökt på eller vara grovt hjärntvättade. Eller kanske både och, och det kanske inte är så konstigt heller när dom umgås med dig. Får jag bara fråga, vad gör ett svin som du här egentligen?!
Användaren har inte varit inloggad på över 2 år ..
Användaren har inte varit inloggad på över 2 år ..
Oj där ser man. Ber om ursäkt, ska vara mer uppmärksam nästa gång :ja:
Som ovan nämnt;
Det är stor skillnad på att rasblanda o att alstra barn med någon ur ett annat folk inom rasen.
I det senare fallet bibehåller man mycket bättre sitt arv o sin särart.
I never forget my brothers in arms
Vita est militia super terram