Visa fullständig version : Papperskorgen
Hej behöver lite hjälp här.
Har suttit här nu i ett par veckor och försökt
klura ut hur jag får tillbaka min papperskorg
på skrivbordet men hittar ingen lösning.
någon som sitter på svaret?
Hmm, har själv råkat radera den en gång.
Kommer knappt ihåg hur jag gjorde för att få tillbaka den. Har du prövat sök funktionen?
Hmm, har själv råkat radera den en gång.
Kommer knappt ihåg hur jag gjorde för att få tillbaka den. Har du prövat sök funktionen?
Ja testade den men kamma hem noll.
Anders_af_Oden
2008-09-06, 15:15
Vilket OS har du? I windows Vista är det möjligt att högerklicka på papperskorgen och välja ta bort. Papperskorgen töms inte då utan försvinner från skrivbordet och utforskaren oberoende på var man tog bort den.
1. Start -> Kontrollpanelen -> Utseende och anpassning -> Anpassning
2. Välj “Byt ikoner på skrivbordet” i vänsterspalten
http://vistatips.se/wp-content/uploads/byt-ikoner-pa-skrivbordet.tumnagel.png
3. Här kan du bestämma vilka ikoner som ska visas på skrivbordet
4. Bocka i rutan vid papperskorgen -> Klicka OK
http://vistatips.se/wp-content/uploads/valja-ikoner-som-ska-visas-pa-skrivbordet.tumnagel.png
Nu är papperskorgen tillbaka och du kan nu tömma den utan problem.
Microsoft är sämst. Såhär gör du för att lösa problemet:
1. Du högerklickar på skrivbordet
2. Väljer "Personalize"
3. Uppe i vänstra hörnet väljer du "Change desktop icons"
4. Kryssa bara i "Recycle Bin" igen.
5. Välj "Apply"
6. Nu är den tillbaka.
7. Formatera nu din hårddisk så att Windows försvinner för gott.
8. Installera valfri version av Linux.
Jag kör med XP och ser inget av detta tyvärr :(
Microsoft är sämst. Såhär gör du för att lösa problemet:
1. Du högerklickar på skrivbordet
2. Väljer "Personalize"
3. Uppe i vänstra hörnet väljer du "Change desktop icons"
4. Kryssa bara i "Recycle Bin" igen.
5. Välj "Apply"
6. Nu är den tillbaka.
7. Formatera nu din hårddisk så att Windows försvinner för gott.
8. Installera valfri version av Linux.
Nu kör man svenskt XP och antar att du menade egenskaper men hittade inget annat liknande ikoner m.m
Jag kör med XP och ser inget av detta tyvärr :(
Högerklicka och kolla så att "Show desktop icons" är förkryssad under "arrange icons by"?
XP Professional?
Gå in på "Kör" under "Start-menyn". Skriv in "Gpedit.msc" där. Navigera från roten till "Användarkonfigurationer", "Administrativa mallar", "Skrivbord". Där i så hittar du inställningen "Ta bort papperskorgen från skrivbordet", högerklicka och aktivera/avaktivera det.
Formatera nu hårddisken så att Windows försvinner och installera valfri Linux. :-)
SilentVictory
2008-09-06, 15:40
Annars så kan du bara ladda ner Tweak UI.
Bara att googla på det, där kan du ta bort/tillbaka papperskorgen utan att klicka dig in på massa jobbiga saker.
Thoreau: Varför använda Linux om man är en vanlig hemanvändare, och vill använda sig utav många spel/program som finns ute idag?
Varför använda Linux om man är en vanlig hemanvändare, och vill använda sig utav många spel/program som finns ute idag?
För att slippa Microsoft och problem liknande det som PaC beskriver. Om man helt desperat måste spela ett spel som inte är linuxkompatibelt så kan man väl ha windowspartition för just det syftet?
SilentVictory
2008-09-06, 15:57
För att slippa Microsoft och problem liknande det som PaC beskriver. Om man helt desperat måste spela ett spel som inte är linuxkompatibelt så kan man väl ha windowspartition för just det syftet?
Jo, det kan jag hålla med om.
Men kan tro att Linux är ganska svårt att komma igång med och väldigt krångligt för folk som använt Windows en längre tid, vet själv hur det var för mig i skolan när vi började med Linux.
Trivs rätt bra med windows faktiskt.
Men kan hålla med om att Linux underlättar en del om man kan det bra.
Så håller vi oss till trådens ämne, vill ni diskutera om vilket operativsystem som är bäst så kan ni starta en ny tråd om det istället.
Jo, det kan jag hålla med om.
Men kan tro att Linux är ganska svårt att komma igång med och väldigt krångligt för folk som använt Windows en längre tid, vet själv hur det var för mig i skolan när vi började med Linux.
Trivs rätt bra med windows faktiskt.
Men kan hålla med om att Linux underlättar en del om man kan det bra.
Om ett barn kan använda Windows så kan det också använda Ubuntu. Vana windowsanvändare kan känna sig hemma i den miljön så argumentet att Linux skulle vara krångligt och svårt håller tack och lov inte längre. :-)
Sorry. Såg inte det när jag började skriva inlägget. :-(
Annars så kan du bara ladda ner Tweak UI.
Bara att googla på det, där kan du ta bort/tillbaka papperskorgen utan att klicka dig in på massa jobbiga saker.
Thoreau: Varför använda Linux om man är en vanlig hemanvändare, och vill använda sig utav många spel/program som finns ute idag?
Man tackar det funkade nu :D