handdator

Visa fullständig version : Slipknot

Fester
2008-08-29, 03:57
Tänkte höra lite vad folket på nordisk tycker och tänker om bandet slipknot?

sverige_tös
2008-08-29, 04:25
För några år sen så var jag som galen i dom hade alla skivor med dom och rummet fullt av plancher och bilder, sen så hade jag alltid en skiva med dom som jag sov till. Lyssnar inte så mycket på dom idag ligger väl nån låt med dom på min ipod. Men derar låtar är helt okej.

Kommer ihåg när jag fick skaka hand med dom när dom var här och spelade för några år sen, då var man cool :evilgrin:

Runar86
2008-08-29, 08:33
jag tycker dom är grymt bra,lyssnar på dom nästan varje dag.

Fester
2008-08-29, 15:27
Men har du den nya plattan som heter all hope is gone?vad hände då? asså varför lyssnar du inte så mkt på dom längre? antar att du inte ska gå på dom nu den 11/12?

Purk
2008-08-29, 15:32
Slipknot är det bästa som har hänt i hårdrockens historia och det nya albumet är nästintill perfekt.

Fester
2008-08-29, 15:53
Det nya albumet är sjukt bra :D ingen av er alla som ska gå på dera konser då?

Purk
2008-08-29, 16:04
Skapade faktiskt en tråd för ett par månader sedan om slipknots liveframträdande i Hovet. Det är givet att man går:-)! http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=25228

Länsman
2008-08-30, 00:44
Jag lyssnar ju mest på Black Metal, men då och då dunkar Slipknot i mina högtalare. Nu tex för att jag såg denna tråd, hehe. Låten Welcome gillar jag skarpt.

Edgeplay
2008-09-03, 15:05
Nja, lyssnade väll lite på Slipknot när man var yngre, men inte nu längre

Enough
2008-09-03, 16:15
Lyssnade förut, men jag spelade sönder Slipknot, kan ju lyssna på dom, men är inget jag tar i första hand längre, gjorde även trådar om Slipknot i andra forum osv, var helt galen för ett halv år sedan, gjorde även ett skolarbete om Slipknot :P
Men en polare säger att den nya skivan inte är lika bra som förut, det är som att det inte är samma musik :)
Men låtarna är och förblir fantastiska ;)

Sanchez
2008-09-03, 16:33
Givetvis var slipknot det bästa bandet man visste, när man var yngre. Men som sig bör så växer man ifrån deras masker och snack om hur extrema dom är. Dock hindrar det en ju inte att lyssna på dom ibland.

Etno
2008-09-03, 18:39
Vet inte riktigt. Slipknot har aldrig liksom tilltalat mig på nåt vis. Men lyssnar annars bara på metall i stort sett.

Hartlepool
2008-09-28, 03:41
Jag hatar dom! Nu metal i tionde ledet.

Vredesfull
2008-09-28, 11:50
Slipknot är skitbra ! :cool: . Jag lyssnar på det mesta och Slipknot finns bland mina favoriter :yes:

Parabellum
2008-10-15, 08:19
Lyssnade igenom deras senaste skiva igår. Detta kanske bara är jag, men visst låter det lite väl mycket HIM ibland? Har Ville Vallo varit med som någon form av producent på den här skivan?

DenSvenske
2008-11-17, 21:27
Lyssnade igenom deras senaste skiva igår. Detta kanske bara är jag, men visst låter det lite väl mycket HIM ibland? Har Ville Vallo varit med som någon form av producent på den här skivan?

Nej, det är den vanlige Dave Fortman som tillsammans med Slipknot producerat den nya skivan;)

HIM hamnar under kategorin gotiskt och rent ljudmässigt så skiljer sig de båda banden väldigt mkt. Slipknot satsar mer på musiken än själv texternas budskap (ej alla låtar), medans HIM gör tvärtom (känns det som), vilket också gör en skillnad - så att de båda banden någonsin kommer att låta likadant är närainpå omöjligt.

Dock innehåller den nya skivan väldigt mkt ballader, vilket kan ha gett upphov till att så pass många fans inte gillar skivan, alla är vana vid hårt "dunka, dunka" som ex. Before I Forget (som för övr. är en av mina favos)..:cool:

Parabellum
2008-11-17, 22:18
Jag menar inte att de låter/spelar precis som HIM. Men vissa inslag i några av låtarna har det typiska HIM-stuket. Om det är någon synthesizer eller vad det är, det vet jag inte. Men där finns en touch av finsk fjortis-kent-musik.:hmmm:

Alsing
2008-11-17, 23:33
Jag gillar! De senaste tio åren har jag börjat lyssna mer på tyngre musik och det började med "spit it out"(live från Tokyo tror jag det var). Och på den vägen är det <;)

JagHar14Ord
2009-08-07, 14:12
älskar slipknot

Maggot Livet Ut :D

Serenity
2009-08-07, 20:19
Grymt bra band, tung musik med grymt bra texter.
Riktig adrenalid musik:cool:
Har dock inte sett dom live än, men när nästa chans dyker upp så kommer jag inte missa den:D

LaDecima
2009-09-28, 13:22
När man var runt 14-15 år så älskade man Slipknot. Deras texter och våldsamma musik tyckte man var häftigaste i världen på den tiden ju... :p
De var för mig en inkörsport till Black Metal bl.a.

De har väl fortfarande en eller två bra låtar faktiskt!

svärdslag
2009-09-28, 13:32
Dom är ja fan inte true! :chock: :p

LaDecima
2009-09-28, 15:01
Dom är ja fan inte true! :chock: :p

Vem bryr sig? Kan lyssna på allt från Kent till Deathspell Omega, klassisk musik till noeofolk, m.m. Att vara fast i genrebojorna är onödigt tycker jag. Man lyssna på de låtar man tycker är bra helt enkelt, oavsett hur "coolt" det är. :p Fast förstår att du är ironisk i inlägget kanske, men det finns ju de som bryr sig på allvar om vad som är "true" och inte.

Sebbe
2010-01-12, 18:22
Slipknot är riktigt bra, lyssnar rejält mycket på dom, får akta mig så jag inte lyssnar sönder dom!:P

Swippe
2010-02-11, 19:44
Första skivan kanon! Mycket egen stil och annorlunda. Dessutom riktigt sköna takter med grymma trummor.
Andra skivan bra men inte riktigt samma som första.
Tredje skivan, ett par bra låtar men i stort rätt slapp.
Sista skivan, har inte ens velat lyssna sedan jag lyssnade igenom den ett par ggr i början. Kass!