handdator

Visa fullständig version : Gps på barnen!

CarolineRahowa
2008-08-28, 18:12
Nu har dom kommit på att man kan ha en slags gpsjacka på sitt barn så man kan hålla koll på barnet.
Jag tycker själv att det är lite töntigt och även som en slags ursäkt att man inte har nån tid för att umgås med sitt barn då man ska låta barnet få ha en gpsjacka på sig istället för att hålla ett öga på sitt barn.
När dom är småbarn så lämnar man ju endå inte dom hur som helst så jag fattar lixom inte varför man riktigt ska låta dom få ha en gps på sig.
Man måste ju kunna hålla ett öga på sitt barn utan att behöva ha en gps.
Så min frågar är vad tycker ni om detta tror du att det kommer vara nån lösning på ett barns försvinnande och även om barnet gör nåt fel?
Och sedan när barnet har blivit större kan man ju inte kolla hela tiden vad barnet gör hur kul skulle det vara.
Att inte få vara själv nångång i sitt liv.
Klart att man blir orolig för sitt barn det är ju inte så konstigt för att det händer så mkt skit här i samhället men för det kan man ju inte gå och vara orolig hela tiden och kolla vad sitt barn har för sig jämnt och ständigt.
Och hur mkt kostar en sådan jacka?
Den lär ju inte vara så billig direkt eller vad vet jag.
http://www.alltombarn.se/konsument/hall-koll-pa-barnen-med-gps-jackan-1.14727

sverige_tös
2008-08-28, 18:38
En sån jacka skulle nästan jag behöva, är expert på att komma bort, speciellt i stora folkmassor :p
När jag var liten så hade mamma nån slags sele på mig för barn när vi var ute i stora folkmassor, måste ha funkat för här sitter jag ju :evilgrin:

Skulle aldrig köpa en sådan jacka åt mina barn, är jag ute med mina barn så leker jag ju tillsammans med dom och håller ett öga på dom på så vis. Dom som köper en sådan jacka åt sina barn är dom som är självupptagna och inte har tid för att leka med sina barn. Men om tex man tar med dom ut i stora folkmassor där det är lätt för dom små att komma bort så är det nog ingen dum ide att låta barnet ha på sig en sådan jacka. Men samtidigt är det nog inte så svårt att hålla reda på dom heller.

Josefin
2008-08-28, 22:06
Jag tycker inte att det låter så fel, självklart ska man hålla kolla på sina barn och veta var dem är, men ett barn kan försvinna på en sekund och då är det jättebra om man kunde kolla var barnet fanns och då skulle det kanske kunna se till så olyckor inte sker. Hade tex Engla haft en sådan hade kanske hennes föräldrar kunnat hitta henne levande eller iaf mycket tidigare än vad dem gjorde.

Skarven
2008-08-28, 22:08
Kanskje være bra og dumt på samme tid?
La oss si at barnet blir bortført, tatt i skred, går seg vill i skogen. Hva som helst. Da kunne det vært greit med gps på ungen.
Men jeg kunne ikke tenkt meg å sitte å følge med barnet mitt hele tiden. En viss tillitt må man kunne ha til barna sine.
Men som sagt.. En gps når de er bortreiste hadde sikkert ikke vært så dumt.
Men det må jo sikkert opereres inn under skinnet på dem, og det er jo creepy.

HardAsRock
2008-09-06, 13:37
Jag tycker det är en utmärkt idé för det skulle minska antalet försvunna om det fanns möjlighet att köpa såna här jackor till rimligt pris.

pricken
2008-09-06, 14:29
Ja tycker inte att de vore så dumt. Men o andra sidan så betyder det ju inte att man inte behöver hålla koll på ungen..