handdator

Visa fullständig version : Motståndsrörelsens stödfana

viktor
2007-07-12, 18:09
Nu finns Motståndsrörelsens stödfana att köpa. Vilka här ska införskaffa en? jag har redan en.

Gladius
2007-07-12, 18:16
Hur ser den ut då?

Inte för att jag tänkt köpa en då flaggor inte är högprio i mitt hem längre utan för att jag lider av patologisk nyfikenhet när det gäller rörelsen :grin:

Posta gärna en bild på flaggan eller länk där den finns.

Edit: Såg den på Kampboden.

UrEuropa
2007-07-12, 18:17
Hur ser den ut då?

Inte för att jag tänkt köpa en då flaggor inte är högprio i mitt hem längre utan för att jag lider av patologisk nyfikenhet när det gäller rörelsen :grin:

Posta gärna en bild på flaggan eller länk där den finns.

http://kampboden.se/osCommerce/images/stodfana.jpg

viktor
2007-07-12, 18:19
http://www.kampboden.se/index.html Här hittar du en bild. Om du var på FM i år så såg du nog ett antal i ledet.

Gladius
2007-07-12, 18:21
Ska man tolka det som att alla i SMRs led var stödmedlemmar då eller vad är det som är stöd i stödflaggan? :unsure:

viktor
2007-07-12, 18:25
Våra organisationsfanor går inte att köpa för privatpersoner. Stödfanor kan sypatisörer köpa men det innebär inte att alla som äger en är stödmedlemmar. Jag tror att 9 av 10 som gick i Motståndsrörelsens block 6/6 var aktivister.

Vit Revolution
2007-07-12, 18:33
Jag äger ett exemplar av Motståndsrörelsens (www.patriot.nu) stödfana. Det är enligt mig den snyggaste fanan inom den nationella rörelsen. En väldigt tilltalande fana.

fuyiikon
2007-07-12, 18:40
mm håller med, men tycker ändå att NSFs är snyggare. Men jag skulle inte ha några problem och hänga en flagga utanför fönstret fast jag e medlem i NSF... Tycker att nsf ska göra samma insiativ, har försöt och få dem göra det. men det tycks inte vara intreserade:(

Spackel
2007-07-12, 19:06
Tycker färgerna på den nya stödflaggan är väldigt lika färgerna på Heinekens nya ölburk.

http://www.heinekeninternational.com/content/live/files/images/Products/Thumb_Heineken%20Cool%20Can.jpg
http://blog.luon.com/public/Heineken.JPG (http://images.google.se/imgres?imgurl=http://blog.luon.com/public/Heineken.JPG&imgrefurl=http://blog.luon.com/dblog/stampa.asp%3Farticolo%3D95&h=272&w=298&sz=59&hl=sv&start=13&um=1&tbnid=SKB3cFVvyVmg5M:&tbnh=123&tbnw=135&prev=/images%3Fq%3DHeineken%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3 Dsv%26lr%3Dlang_sv%26sa%3DN)

viktor
2007-07-12, 19:17
Spackel: Vad är det du antyder? Vågar du inte tala klarspråk trots din anonymitet?

Spackel
2007-07-12, 19:24
viktor: Jag antyder ingenting tycker bara att det var lite roligt att en tid efter Heinekens nya burk kom, så kom SMR:s stödfana, med i stort sett identiska färgkoder. Sedan får du tolka det hur du vill. Och vad har anonymitet med denna diskussion om stödfanor att göra?

StenHård
2007-07-12, 19:26
Jag är också stolt ägare av en av Motståndsrörelsens stödfanor. Hell Seger!

/Robban

Dan Eriksson
2007-07-12, 19:28
Jag ska bli en stålt ägare.

Carlsson
2007-07-12, 19:31
Dan Eriksson: Nu får du ta och straffa dig själv för "meninglöst inlägg" tycker jag, du som e gla på att ge ut dom ;-)

Hrimfaxe
2007-07-12, 19:31
Jag är Stålt Svänsk! ^^

Nej skämt åsido, jag tycker fanorna är riktigt snygga faktiskt. Stil.

Henrik
2007-07-12, 19:38
Snyggt, men inte pråligt!

Tristan
2007-07-12, 19:44
Fina fanor, har dock förlorat min ungdomliga stil och har inte flaggor på väggen längre men om det kommer annat såsom tavlor, blir jag nog en köpare :-)

Sleipnir
2007-07-12, 19:48
Har två flaggor här hemma.:) Fast dom är dock gruppens. Så blir att införskaffa mig en eller ett par st av våran eleganta stödfana när man får pengar:cool:

wiking___
2007-07-12, 19:52
ska införskaffa en sån.....

Tobbe76
2007-07-12, 19:53
Klart som korvspad att man ska inhandla sveriges snyggaste fana!

Spackel
2007-07-12, 19:58
Klart som korvspad att man ska inhandla sveriges snyggaste fana!

Så du menar att stödflaggan är snyggare än Sveriges fana? :ilsken:

viktor
2007-07-12, 20:02
Så du menar att stödflaggan är snyggare än Sveriges fana? :ilsken:

Absolut. Sveriges fana består av ett kristet kors.

Spackel
2007-07-12, 20:08
Absolut. Sveriges fana består av ett kristet kors.

Snart säger du väll att kvaliteten på stödfanan är bättre än kvaliteten på den svenska fanan. :lol:

Mackan82
2007-07-12, 20:08
Får bli en tripp till kampkompaniet och införskaffa.

Savitri
2007-07-12, 20:21
Den är skitsnygg, faktiskt. Ska nog köpa en och ha med och vifta med på nästa hemmamatch :evilgrin:.

K.Nordvall
2007-07-12, 20:25
Den är skitsnygg, faktiskt. Ska nog köpa en och ha med och vifta med på nästa hemmamatch :evilgrin:.

Kul..

Lanz
2007-07-12, 20:38
Måste bara fråga en sak ang. flaggan och dess symbol Tyr-runan. Hur kommer det sig att SMR har döpt om den till "riksrunan"?

Ministry
2007-07-12, 20:38
Absolut. Sveriges fana består av ett kristet kors.Du kan ju alltid vända den så det blir uppochner vänt kors:lol:

Tristan
2007-07-12, 20:40

Haha.. det va faktiskt ganska kul :-) dock mkt dåligt om du skulle göra det :P

Lanz
2007-07-12, 20:40
Du kan ju alltid vända den så det blir uppochner vänt kors:lol:

Ja, för då blir den ju mycket mindre kristen, särskilt som Petrus korsfästes uppochner. Ett kors är ett kors. Håll er till ämnet nu. SMR's nya fana. /Mod.

K.Nordvall
2007-07-12, 20:45
Måste bara fråga en sak ang. flaggan och dess symbol Tyr-runan. Hur kommer det sig att SMR har döpt om den till "riksrunan"?

Vår symbol var i behov av ett namn. Riksrunan kom på tal och så fick det bli. Riksrunan är alltså Svenska motståndsrörelsens symbol - en Tyrsruna inuti en romb.

Lanz
2007-07-12, 20:49
Vår symbol var i behov av ett namn. Riksrunan kom på tal och så fick det bli. Riksrunan är alltså Svenska motståndsrörelsens symbol - en Tyrsruna inuti en romb.

Så det är en bindruna då? Alltså att romben utgör en del av själva runan? Vad symboliserar den?

Sowilo
2007-07-12, 20:53

Var det inte lejonet med armborstet som var er symbol förut, och riksrunan som var Nationell ungdoms symbol?

Lejonet kunde man ju skåda de första året av Folkets marsch minns jag, men det fanns inte med på någon fana under det här året? Varför?

Savitri
2007-07-12, 20:55
Kul..

Lighten up en aning kanske? Jag är hammarbyare och har således en fetisch för grönvita grejer, särskilt då SMRs nya fana. Vill bara sprida lite kampglädje på söderstadion...

K.Nordvall
2007-07-12, 20:59
Så det är en bindruna då? Alltså att romben utgör en del av själva runan? Vad symboliserar den?

Nej, det är ingen bindruna. Även om det kan framstå som det. Jag har dessutom för mig att bindrunor måste sitta ihop på något speciellt vis, men jag är inte säker.

Tyrsrunan är en kraftsymbol i sig, med eller utan romb. Vad Tyrsrunan symboliserar vet väl de flesta.

Wotan
2007-07-12, 21:01

Är jag helt fel ute som alltid tolkat symbolen som Tiwaz [[t]] inuti Ingwaz [[ng]]? Lite som att en ny start kommer från modet att våga ta första steget eller något dylikt jag har faktiskt klurat en del på det där folks defenitioner brukar kunna skilja sig och tillsammans så kan symboler få helt annan innebörd.

K.Nordvall
2007-07-12, 21:02
Lighten up en aning kanske? Jag är hammarbyare och har således en fetisch för grönvita grejer, särskilt då SMRs nya fana. Vill bara sprida lite kampglädje på söderstadion...

Jag tror inte du skulle ta med den till söderstadion, fast det skulle ju inte skada. Jag var inte direkt dödsallvarlig med "kul" kommentaren, om du nu trodde det.

K.Nordvall
2007-07-12, 21:05
Är jag helt fel ute som alltid tolkat symbolen som Tiwaz [[t]] inuti Ingwaz [[ng]]? Lite som att en ny start kommer från modet att våga ta första steget eller något dylikt jag har faktiskt klurat en del på det där folks defenitioner brukar kunna skilja sig och tillsammans så kan symboler få helt annan innebörd.

Den mer detaljerade innebörden av våra symboler och så vidare håller vi för oss själva. :-)

Lanz
2007-07-12, 21:05
Nej, det är ingen bindruna. Även om det kan framstå som det. Jag har dessutom för mig att bindrunor måste sitta ihop på något speciellt vis, men jag är inte säker.

Tyrsrunan är en kraftsymbol i sig, med eller utan romb. Vad Tyrsrunan symboliserar vet väl de flesta.

Jo, bindrunor sitter ihop. Jag undrade bara eftersom du nämde romben. Ni kände alltså att er symbol som redan hade ett namn, nämligen Tyr-runan, behövde ett (nytt)namn?

Lanz
2007-07-12, 21:09

Herr Nordvall sa att den var i en romb och inte i en annan runa. Intressant teori dock.

Wotan
2007-07-12, 21:12
Herr Nordvall sa att den var i en romb och inte i en annan runa. Intressant teori dock.
Jo men vad är [[ng]] om inte en romb? Om man ser på det så blir det snarare en pil i en romb, när pilen då är en runa känns det mycket underligt om romben som omsluter den inte är det.

Lanz
2007-07-12, 21:14
Jo men vad är [[ng]] om inte en romb? Om man ser på det så blir det snarare en pil i en romb, när pilen då är en runa känns det mycket underligt om romben som omsluter den inte är det.

Ja, men nu sa han uttryckligen att det var en Tyr-runan i en romb och inte Ingwas.

K.Nordvall
2007-07-12, 21:17
Jo, bindrunor sitter ihop. Jag undrade bara eftersom du nämde romben. Ni kände alltså att er symbol som redan hade ett namn, nämligen Tyr-runan, behövde ett (nytt)namn?

Ja, precis. Vår symbol är ju inte Tyrsrunan, utan denna runa inuti en romb, således kan man inte kalla den för Tyrsruna.

Som sagt, Riksrunan är namnet på Svenska motståndsrörelsens yttre symbol. Lejonet med vapnet skulle kunna ses som Svenska motståndsrörelsens inre symbol.

Om symbolikens innebörd och Lejonet kan de som är intresserade läsa om i Nationellt Motstånd nr 4.

Lanz
2007-07-12, 21:18
Ja, precis. Vår symbol är ju inte Tyrsrunan, utan denna runa inuti en romb, således kan man inte kalla den för Tyrsruna.

Som sagt, Riksrunan är namnet på Svenska motståndsrörelsens yttre symbol. Lejonet med vapnet skulle kunna ses som Svenska motståndsrörelsens inre symbol.

Om symbolikens innebörd och Lejonet kan de som är intresserade läsa om i Nationellt Motstånd nr 4.

Jag tackar för svaret.

Vit Revolution
2007-07-12, 21:26
Jag ska bli en stålt ägare.

Tycker du att det där var roligt, eller? Man behöver inte göra sig lustig över att någon stavar en bokstav fel i ett ord. Ganska låg debattnivå av dig.

kalle dussin
2007-07-12, 21:35
Nu finns Motståndsrörelsens stödfana att köpa. Vilka här ska införskaffa en? jag har redan en.

Jag skaffar en så fort som möjligt, men var får man tag på flagg stänger av trä (inte metall) om man ibland vill ha den hängandes ute.

Hrimfaxe
2007-07-12, 21:36
Jag skaffar en så fort som möjligt, men var får man tag på flagg stänger av trä (inte metall) om man ibland vill ha den hängandes ute.

Tips är VP rör av lite tjockare modell, eller modell större av blompinnar, finns att köpa lite här och var och det är hållbart. Annars borde det finnas att köpa flaggstänger för olika stora flaggor? Någon kanske vet mer?

K.Nordvall
2007-07-12, 21:37

Du borde kunna köpa rundstav i trä på vilken bygghandel som helst, därefter kan du måla/lacka som du vill.

Wotan
2007-07-12, 21:52

Njä, att det är en romb betyder inte att det inte är Ingwaz. Designmässigt vilket jag tolkade diskussionen som, så är det Tiwaz i en romb. Romben i sin tur kan mycket väl vara Ingwas och är det oavsett ursprunglig tanke. Om du exempelvis tatuerar in thurisaz [[th]] så misstänker jag att kaotiska krafter skiter högakningsfullt i om du bara ser den som ett V på ett I.

Ljaa
2007-07-13, 00:42
Tycker färgerna på den nya stödflaggan är väldigt lika färgerna på Heinekens nya ölburk.[/URL]

Designen är väl snarare hämtad från HJ-fanan (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/Hitlerjugend_Allgemeine_Flagge.svg), men med SMRs färger.

Gargamel
2007-07-13, 07:45
Får vara lite objektiv och säga att jag faktiskt tycker att fanan är stilren vilket är ett plus. Annars tycker jag att det är en smula för mycket fotbollskänsla över den vilket drar ned kampfaktorn en aning. Detta trots att jag är fotbollsfantast själv.

Förövrigt så håller jag med Ljaa om att designen är väldigt lik HJ fanan.

Tobbe76
2007-07-13, 08:22
Får man fråga varför du tycker att det är fotbollskänsla i den? Är det pga färgerna?

Gargamel
2007-07-13, 09:17
Ja bl.a. faktiskt. Får det intrycket helt enkelt. Är ganska aktiv när det gäller fotbollskultur etc och kan utan tvekan säga att en dylik fana inte skulle få många supporters på t ex söderstadion att höja ögonbrynen och se den som något nationellt.

Äsch svårt att förklara... Nåväl, den är stilren iaf och man får la hoppas att ni tycker om er stödfana.

Gladius
2007-07-13, 09:50
Tycker den är ok. Inte på långa vägar lika snygg som den gröna organisationsfanan dock!

stuhlherr
2007-07-13, 10:25
...en dylik fana inte skulle få många supporters på t ex söderstadion att höja ögonbrynen och se den som något nationellt.

HEJA BAJEN!!!

http://www.hammarbyfotboll.se/se/aktuellt/nyheter/

:lol:

Prez
2007-07-13, 10:35
Det jag är sugen på att veta i och med att detta kallas för en "stödfana", är den fanan ni använt tidigare den officiella fanan då eller har den här tagit över "fanrollen"? :-)

In_Aeternum
2007-07-13, 12:01
Ska snart införskaffa mig en Stödfana, oerhört stilrena, och dessutom så är man själv bajare och de gör ju saken ännu bättre! ;)

viktor
2007-07-13, 12:17
Det jag är sugen på att veta i och med att detta kallas för en "stödfana", är den fanan ni använt tidigare den officiella fanan då eller har den här tagit över "fanrollen"? :-)

Jag har redan besvarat den här frågan tidigare i samma tråd men jag drar det en gång till. Båda fanorna är officiella Motståndsrörelsenfanor. Skillnaden är att organisationsfanan inte går att köpa, stödfanan kan man köpa om man vill stödja Motståndsrörelsen dels ekonomiskt (300kr) och dels genom att använda fanan
på tex demos.

Gere
2007-07-13, 12:41
SMR har tydligen tagit ett bra beslut vad gäller stödfanan. Den är ju helt klart snygg, det råder det inga tvivel om, och den verkar ju ha skapat ett visst sug redan nu.
Flaggan kommer garanterat att generera lite klirr i kassan hos SMR samtidigt som den ökar intresset för organisationen oxå.
Smart drag helt enkelt.:yes:

Wotan
2007-07-13, 14:37
HEJA BAJEN!!!

http://www.hammarbyfotboll.se/se/aktuellt/nyheter/

:lol:

Ja heja
http://www.hammarbyfotboll.se/_upload/se/lag/2007/NkosinathiNhleko.jpg
http://www.hammarbyfotboll.se/_upload/se/lag/2007/Alagie_Sosseh.jpg
http://www.hammarbyfotboll.se/_upload/se/lag/2007/JoseMonteiro.jpg

triskelon
2007-07-13, 15:27
äntligen. jag var inne och beställde en för 5 minuter sen. den är grymmt stilig enligt mig, så nån av väggarna hemma i lägenheten får bli stolt bärare av denna fana.

triskelon
2007-07-13, 16:18
a men nu får ni allt trycka upp t-shirts i samma stil tycker jag.

viktor
2007-07-13, 16:50
a men nu får ni allt trycka upp t-shirts i samma stil tycker jag.

Vi har en hel del t-tröjor att välja mellan på kampkompaniet i Huddinge och kampboden.se. "Radikal nationalist" är helt klart den stiligaste nationella t-tröjan för tillfället.

swede
2007-07-13, 18:56
Vi har en hel del t-tröjor att välja mellan på kampkompaniet i Huddinge och kampboden.se. "Radikal nationalist" är helt klart den stiligaste nationella t-tröjan för tillfället.

Jag och min flickvän var på kampkompaniet en helg i början av juni men det var stängt. Hur är det ned öppet tiderna?
Enligt Kampboden så skulle det vara öppet den tiden vi var där.

Harald H
2007-07-13, 19:07
Fick 1 st av stödfanan i postlådan här om dagen! :)

K.Nordvall
2007-07-13, 19:28
Jag och min flickvän var på kampkompaniet en helg i början av juni men det var stängt. Hur är det ned öppet tiderna?
Enligt Kampboden så skulle det vara öppet den tiden vi var där.

Det måste haft oturen att komma dit i samband med att vi haft en större aktivitet, då har vi nämligen haft stängt. Kom gärna igen, Kampkompaniet har öppet lördag & söndag 11 - 15. Välkommen!

swede
2007-07-13, 19:32
Det ska vi absolut göra!
Det är "cash" som gäller där eller tar ni kort också?

K.Nordvall
2007-07-13, 19:34
Det ska vi absolut göra!
Det är "cash" som gäller där eller tar ni kort också?

Någon kortläsare har vi inte, så det är "cash" som gäller. :-)

Frihet
2007-07-13, 19:49
På grund av oviljan till dialog och förklaring till varför Motståndsrörelsen väljer att acceptera att sina aktivister rånar och mordhotar andra nationalister så har mod/admin-gruppen beslutat att det därför är oaccebelt att samma organisation marknadsför sig via Nordisk.nu på samma vilkor som övriga grupperingar.

Tråden låses där med tills frågor har blivit besvarade.