handdator

Visa fullständig version : gamle medlemmer?

panzerdk
2008-07-14, 19:52
Sad lige og læste gamle emner og lagde mærke til at mange af dem der har været aktive på forumet slet ikke bruger det mere.
det os meget de samme der skriver for det meste.
Så kom til at at tænke på hvorfor så mange vælger ikke at bruge det mere.
Og hvad kan vi gøre for at folk har mere lyst til at deltage?.

Syns et problem er at mange kun vælger at læse hvad andre skriver,og ikke selv deltager i debatterne.
De for det meste kun 10-12 stykker der skriver noget. Og det tiltrækker nok ikke nye mennesker.
Der jo ikke noget spændende i et forum der er lidt dødt og ikke alle indlæg bliver besvaret.

dk-07
2008-07-15, 08:26
Sådan er det jo til tider, men synes dog at det skifter meget her inde på nordisk. Nogen gange er der helt vildt mange og andre gange ingen. Vi snakker jo om det og gøre reklame for det, så der er vel ikke meget mere at gøre.

Skjalm46
2008-07-15, 17:36
Man kan også stille dette spørgsmål: Hvad er det vi vil opnå ved at gøre reklame for Nordisk.nu og hvad vil på sigt være formålet ved den danske medlemsfremgang der må komme når en dansk kampagne med danske budskaber for alvor bliver skudt igang?

Jeg er ikke i tvivl. Det må helt sikkert være at informere nye intresserede medlememer om konsekvenserne ved den skadelige effekt masseindvandringen har på vores land og folk samt at være et ståsted og frirum for nationale personer og grupper på tværs af det nationale spektrum.

Selvfølgelig skal der også være plads til alt lige fra himmel til jord men det nationale aspekt skal være det dominerende. Det vil jo være fantastisk hvis det på længere sigt kunne udvikle sig til at blive et alternativ og modpol til nogle af de mere kommerciele forummer.

Nietzsche46
2008-07-15, 18:12
Jeg er en af dem der ikke har skrevet så meget de sidste måneder. Det skyldes vel dels at jeg har brugt min tid lidt anderledes og så dels at jeg tænker mere over hvordan vi kommer videre herfra hvor vi er nu. Altså hvordan gør vi bevægelsen større, vækker flere folk osv. Og der er her nok brug for noget udadvendt arbejde.

Det er fremragende at vi har det her forum og jeg er glad for at det bliver brugt rimeligt meget, jeg har bare selv debateret en del fx på Front Forum da det eksisterede og jeg synes at mange emner er uddebaterede og vi er jo et eller andet sted enige om det meste. Så derfor synes jeg ikke jeg har haft så meget at skrive om.

Jeg synes det meste interessante for mig ligenu på den politiske front er hvordan vi kan få bevægelsen til at vokse, sådan så vores demoer bliver større end landsforrædernes, så magthaverne forstår at vi ikke vil finde os i alle de sorte de lukker ind i vores land.

panzerdk
2008-07-15, 23:01
Tænkte nu mest på dem som helt dropper siden.
Men ja hjælper nok når der kommer mere reklame i Danmark.
og ja har nok lige kommet ind i en periode hvor der ikke er så mange på.
Men glæder mig da til det danske forum er online. Syns der har manglet det her i danmark længe.

Men folk er ved at kende nordisk. har hørt nogen snak om det. godt nok nogen ikke etniske danskere. så selv de ved der er en stærk modstand som kun vokser sig stærkere.

pint-nsc
2008-07-16, 14:38
godt at høre at der er et danskt site på vej, det kan måske få flere med.

Med mht. aktiviteten her inde, der har jeg ikke selv skrevet det vilde, da jeg har den mening at hvis man ikke har noget fornuftigt at tilføje kan man lige så godt holde kæft, fremfor bare gentage det andre har skrevet.

MHT. folk der dropper siden helt kan man kun håbe på de kommer igen efter et stykke tid, men når det er sagt skal vi glæde os over de nye der kommer til, og måske sørge for at folk bliver her.

dkq
2008-08-14, 16:50
Det handler jo også om at oplyse den "normale" befolkning. De kan jo lære en del ved blot at læse med. Så egentlig er det vel ikke så vigtigt hvor mange som skriver, men mere om det er noget fornuftigt der bliver skrevet. Derudover er nogle vel mest interesseret i at sidde ved pcén, mens andre mener det er vigtigt at lave noget andet.

Sessen
2008-08-14, 19:15
Meget af det jeg ikke gider at blande mig er bla. ideologi og teorier. Jeg kan sagtens følge det som folk skriver jeg har simpelthen bare ikke noget at tilføje. Når jeg kommer hjem fra arbejde er det alt for tungt og jeg synes der er for meget af det... jeg gider ikke bare sidde og skriver noget for at gøre. Jeg synes derimod svenskerne, som nok også er mange flere, er meget bedre til at lave indlæg der er meget forskellige og det skal ikke altid være noget super alvorligt.

men udover det har jeg da et link til nordisk.nu alle steder på nettet hvor jeg kan komme til det :)

Dansker-Lars
2008-08-14, 20:55
Meget af det jeg ikke gider at blande mig er bla. ideologi og teorier. Jeg kan sagtens følge det som folk skriver jeg har simpelthen bare ikke noget at tilføje. Når jeg kommer hjem fra arbejde er det alt for tungt og jeg synes der er for meget af det... jeg gider ikke bare sidde og skriver noget for at gøre. Jeg synes derimod svenskerne, som nok også er mange flere, er meget bedre til at lave indlæg der er meget forskellige og det skal ikke altid være noget super alvorligt.

men udover det har jeg da et link til nordisk.nu alle steder på nettet hvor jeg kan komme til det :)

Det at læse tunge tekster er et spørgsmål om træning. Hjernen kan trænes op til mange mærkelige ting...f.eks at kunne huske telefonnumre, jep det kunne man rent faktisk før mobiltelefonerne kom frem. Jeg tror jeg dengang kunne huske over ti numre i hovedet. Nu kan jeg dårligt huske mit eget :grin: Så bare tag fat med de tunge tekster :yes:

Gungnir
2008-08-14, 22:52
med eet ord, som Bockas har dannet:

"Bajsmidas-effekten"

i en vigtig tråd der kører nu skrivar han bla:

Sedan har vi ett begrepp som jag faktiskt själv myntat, nämligen "Bajsmidas-effekten" (efter mytens Kung Midas, som förvandlade allt han rörde vid till guld, fast här blir allt till skit istället).
Allt som nationella befattar sig med, dras ned i deras träsk, och förlorar sina möjligheter att nå vidare framgång. Det må vara band, symboler, begrepp, författare, enskilda individer, andra grupperingar eller vad som helst. Nationella försöker förknippas med detta (givetvis för att "nå ut bättre", höja sitt anseende e.d.), men följden blir att allt blir besudlat och befläckat - som allt annat de befattat sig med. Följden blir öppna avståndstaganden, eller att det (vad det nu må vara) skall "tas tillbaka av rasisterna" (olika symboler eller vad som helst).

Ta som exempel Ett klick för skogen, vilket är ett utmärkt initiativ för att bevara svensk urskog, vilket faktiskt är en viktig del av vårt arv. Pga. att olika nationella grupperingar försökt anamma dem, antingen av faktisk sympati, eller för att höja sitt eget anseende i allmänhetens, så har dessa väldigt starkt gått ut med att att verkligen inte har några sådana sympatier alls själva - och det tror jag självklart också på, men effekten av att försöka knyta av till deras verksamhet, har blivit att de blivit öppna motståndare till allt vad nationalism heter (det hade de antagligen aldrig gjort om det inte vore för att de riskerade att ses som "nationella" pga. av dessa försök att knyta an till dem), och därmed fick vi ännu en instans som är "svenskfientlig" och propagerar mångkultur osv. (och givetvis vägrar "riktiga nationella" numera att klicka på deras sida därefter. Det har t.o.m. en viss "naziledare" själv öppet deklarerat här på Nordisk.nu).

Precis som Herr D är inne på, så handlar det om att försöka hitta gynnsamma och goda strömningar där ute, och att försöka lyfta fram och stödja dem, inte att försöka lägga dem under sig själva och dra nytta av dem i egna politiska syften - det har vi funnit helt övertydliga bevis för att det inte fungerar vid det här laget. Men vissa lär sig visst aldrig.

Alltså: "Organisationstänkandet" måste ersättas av ett brett rörelsetänkande, det handlar inte om att försöka förverkliga någon sorts realpolitiskt doktrin, eller att nå omedelbar politisk framgång - det handlar om att på ett sublimt plan långsamt påverka större massors sätt att tänka, och skapa en grogrund för framtida förändring. Den här typen av förändringar når man inte genom att lansera en kraftfull politiskt organisation som skall få så många som möjligt att marschera i takt, det handlar om lobbyism och "många bäckar små"; att använda prickskyttegevär istället för avsågad hagelbössa, om att "dra i trådarna" istället för att vara marionettdockan som dansar själv. Använd vilken liknelse ni vill, men jag antar att ni förstår vad jag vill ha sagt.

Hvis det her nu kunne være en portal for Nordisk kultur, identitet og tradition i stedet for et naziforum, så ville mange flere skrive og blive her. Men det kræver at folk viser et minimum af forståelse for hvordan virkeligheden fungerer, som fx Vederfølner, som nok bliver kaldt højreekstremistisk af rødfascisterne, men som de fleste alligevel ville synes lyder meget fornuftigt.

Hvilke seriøse mennesker kan stå frem og blive associeret med et naziforum?, jeg kan ikke og jeg savner virkelig at de identitære administratører der står bag dette forum fremskynder processen.

Sessen
2008-08-15, 06:51
Det at læse tunge tekster er et spørgsmål om træning. Hjernen kan trænes op til mange mærkelige ting...f.eks at kunne huske telefonnumre, jep det kunne man rent faktisk før mobiltelefonerne kom frem. Jeg tror jeg dengang kunne huske over ti numre i hovedet. Nu kan jeg dårligt huske mit eget :grin: Så bare tag fat med de tunge tekster :yes:

Må sgu nok indrømme at det nok også er et interessespørgsmål :) for efter 9-12 timer på mit arbejde gider jeg ikke. men jeg skal prøve at ta mig lidt sammen og få det læst hehe.

Sessen
2008-08-18, 21:02
En anden ting der undrer mig er at stort set ingen højreorientede piger deltager i nogen form for debat på nordisk.nu. Det forstår jeg ikke?

panzerdk
2008-08-18, 21:05
Nej piger er desvære ikke det man ser så meget.

Måske der skulle sættes mere energi i at tiltrække piger?
For mange piger vælger desvære den nemme vej.

Skarven
2008-08-18, 21:05
Jeg synes det er litt rart at det er så mange som skaffer seg profil her på nordisk, men aldri skriver noe i forumene.

Vil man ikke, så vil man ikke, greit nok. Men skulle nesten tro at alle skrev et eller annet dersom man interesserer seg innenfor diverse temaer som blir tatt opp osv.

Har jo sett folk som har vært bruker her i... ja, halvt år. Har ikke skrevet noe som helst.
Ikke er de inne å skjekker ofte heller.
Hva skal man med en profil her da?

Sessen
2008-08-18, 21:08
Jeg synes det er litt rart at det er så mange som skaffer seg profil her på nordisk, men aldri skriver noe i forumene.

Vil man ikke, så vil man ikke, greit nok. Men skulle nesten tro at alle skrev et eller annet dersom man interesserer seg innenfor diverse temaer som blir tatt opp osv.

Har jo sett folk som har vært bruker her i... ja, halvt år. Har ikke skrevet noe som helst.

Præcis!

Jeg synes mange af de svenske piger er meget bedre til deltage i deres egne og fyrenes debatter.
Jeg har bare så møg svært ved at læse det svenske sprog selvom jeg prøver.

panzerdk
2008-08-18, 21:10
Mange vælger kun at læse.

Men ja forstår heller ikke hvorfor man har en profil på et forum uden at skrive.
Men man kan håbe det kommer.

Skarven
2008-08-18, 21:13
Præcis!

Jeg synes mange af de svenske piger er meget bedre til deltage i deres egne og fyrenes debatter.
Jeg har bare så møg svært ved at læse det svenske sprog selvom jeg prøver.

Vel jeg har sett både menn og kvinner som ikke skriver på forumet men som fortsatt har profiler her inne.

Noen som på sin profil skriver at de er klare for å dø for kampen, men de diskuterer ikke engang på forumet.

Vel, forstår du norsk bedre enn svensk da?

Skarven
2008-08-18, 21:13
Mange vælger kun at læse.

Men ja forstår heller ikke hvorfor man har en profil på et forum uden at skrive.
Men man kan håbe det kommer.

Jo, det er forsåvidt sant. Men da kan man også bare delta som gjest.

Sessen
2008-08-18, 21:17
Vel, forstår du norsk bedre enn svensk da?

Min farfar er fra Norge så det norske sprog forstår jeg. Jeg kan også sagtens tale med svenskere, det er bare svært at læse hvad i skriver, men jeg prøver da at deltage i jeres

panzerdk
2008-08-18, 21:19
Jo, det er forsåvidt sant. Men da kan man også bare delta som gjest.

Ja men måske de håber på at det er os der starte med at skrive til dem og så får dem med. det jo altid nemmere at håbe på andre hjælper end at tage det første skridt selv.

Skarven
2008-08-18, 21:20
Min farfar er fra Norge så det norske sprog forstår jeg. Jeg kan også sagtens tale med svenskere, det er bare svært at læse hvad i skriver, men jeg prøver da at deltage i jeres

Jo, jeg stusser selv også på noen svenske ord, men jeg har jo lest så mye svensk det siste halve året at jeg begynner å skjønne mye.

Dansk er jo også enklere og forstå med tanke på at vi selv har skrevet dansk og at mye ligner, bortsett fra at vi gikk bort fra de bløde konsonanter. :-)

Sessen
2008-08-18, 21:24
Nemli. Den norske debat kan også være forvirrende, men jeg forstår meget mere af den :)

Skarven
2008-08-18, 21:37
Nemli. Den norske debat kan også være forvirrende, men jeg forstår meget mere af den :)

Man får bare spørre andre da hva ulike ord betyr dersom man føler seg usikker.

Sessen
2008-08-18, 21:44
Man får bare spørre andre da hva ulike ord betyr dersom man føler seg usikker.

Det havde jeg ikke tænkt på. Det vil jeg gøre for eftertiden :grin:

Gungnir
2008-08-18, 23:05

Jeg kan huske da en ung norsk jente ikke skrev så meget. Kan du huske hvem der lokkede hende igang med at skrive:evilgrin:

Og du er sørme kommet efter det, som vi siger på dansk:cool:

Skarven
2008-08-18, 23:06
Jeg kan huske da en ung norsk jente ikke skrev så meget. Kan du huske hvem der lokkede hende igang med at skrive:evilgrin:

Og du er sørme kommet efter det, som vi siger på dansk:cool:

Hehe, var det meg da? :lol:

Vel, jeg måtte jo ta mitt første skritt jeg også, var jo ikke vant med forumer, men jeg kom jo fort i gang når jeg skjønte systemet og forumet. :)

Busk
2008-08-27, 05:04
Der er uden tvivl en masse folk der stadig er aktive, men som lige skal mindes om dette forum og det nationale miljø via nationale stormøder.

Jeg har flere gange forsøgt at rykke en af de ledende folk, for at tilbyde min hjælp -men der svares ikke -og så er det jo svært at komme videre i tingene.

Busk
2008-10-12, 01:45
Det bør have første prioritet at folk lærer at respektere hinanden i miljøet, og ikke udelukke andre fra arrangementer.

Når jeg ringer til folk, så forventer jeg at de som et minimum får ringet retur, for det kunne jo træffe at være noget vigtigt, og jeg forventer ikke at jeg endnu en gang skal holdes udenfor sociale arrangementer.

Sagt med andre ord så skal der holdes sammen i miljøet, for det er ikke en kamp for sjov.

Vi må alle give os det vi kan og gøre det vi kan, og der bør være plads til endnu flere nationale folk.

Vælger vi ikke det, det kan en dårlig bagtale hurtigt blive som ringe i vandet og splitte miljøet i atomer, og det vil i så fald være vores egen skyld.

Det kan ikke forventes at folk falder hinanden om halsen, men vi må kraftedeme respektere hinanden som vi nu engang er, ellers så fører det ikke til noget større.