handdator

Visa fullständig version : Invandrare

SVENSK_OLSSON
2008-07-13, 19:19
En bekant till mig har en städ firma han har en anställd (en muslim från Irak)
Med 2 barn i 16 och 17 år som vill ha varsin lägenhet gratis så dom går till socialen.

Pappan säger till socialen att “DOM SKA VARA HEMMA KLOCKAN 21:00 OCH LAMPAN SKA VARA SLÄCKT” då tyckte han på socialen att det var synd om dom så dom fick varsin lägenhet.
Snacka om att missbruka systemet
Eller vad tycker du?

2008-07-13, 19:43
Missbruka systemet? Det är så systemet fungerar tråkigt nog.

Skulle aldrig hända några svenskar, och varken invandrare eller svenskar förtjänar några gratis lägenheter när de är under 18 år och egentligen inte när de är äldre heller. Varför ska de få gratis bostad om andra tvingas arbeta för att ha någonstans att bo och dra in pengar så att andra kan på gratis?

Tyvärr är det ju så sjukt som Sverige faktiskt är, en förändring vore absolut på sin plats.

sniffen
2008-07-13, 19:46
Pappan säger till socialen att “DOM SKA VARA HEMMA KLOCKAN 21:00 OCH LAMPAN SKA VARA SLÄCKT” då tyckte han på socialen att det var synd om dom så dom fick varsin lägenhet.

Hade jag jobbat på Socialen hade jag sagt " Ni kan ju drömma om att få gratis lägeheter, och du får väl se till att dina ungar är hemma 21.00 och ha lampan släkt vi kan inte ta ansvar för detta" .. eller så var han rädd att bli kallad rasist:maskerad:

mayesty
2008-07-13, 19:49
Gratis lägenheter?? Det var det värsta. Finns ju folk som lever ute på gatan varför skall dessa personer (dom två irakierna) få varsin lägenhet gratis?:O

André
2008-07-13, 20:27
Alla nationella borde skaffa jobb pa socialen eller migrationsverket. Vi kommer sakert bli sparkade inom 2 veckor men vi borde i alla fall kunna gora nagot under den tiden.

LEAD
2008-07-13, 20:33
Alla sådana här fall skulle egentligen dokumenteras med källa och fakta, så som jag beskriver i en annan tråd om strategi. Att enskilt dokumentera ett fall gör förstås ingen nytta, men som "tvärnationellt" projekt skulle det dels tjäna syftet att fungera som referens för alla rasmedvetna i deras propaganda, dels som dokumentation om förrädarnas brott.

2008-07-13, 20:40
Alla sådana här fall skulle egentligen dokumenteras med källa och fakta, så som jag beskriver i en annan tråd om strategi. Att enskilt dokumentera ett fall gör förstås ingen nytta, men som "tvärnationellt" projekt skulle det dels tjäna syftet att fungera som referens för alla rasmedvetna i deras propaganda, dels som dokumentation om förrädarnas brott.

Ja, i annat fall tenderar liknande berättelser att avfärdas som fabricerade rykten.

SvenskÄngel
2008-07-15, 07:40
Att till ge dessa två främlingar varsin lägenhet är helt idiotiskt!! Har de inte redan bostad hos sin släkt?! Att ställa främlingarna framför våra egna som bor på gatan och har det illa ställt är absurt.

Mats_81
2008-07-15, 07:52
Tyvär så funkar vårt samhälle så, dom får allt som dom pekar på medans vi svenskar få lida för ingen av dom vill ju bli kallade för rasister!