handdator

Visa fullständig version : Reagerer du på sol?

Skarven
2008-06-01, 15:46
De fleste er glade for at sola skinner og at tempraturen stiger og at været er nydelig, joda, jeg gleder meg også over godt vær.
Men er det flere enn meg som ''reagerer på sol''?
Jeg opplever nemlig ofte og få vondt i hodet av mye sol (KANSKJE er det i blant fordi jeg ikke bruker solbriller og at jeg dermed må anstrenge øynene), og når det blir skikkelig varmt blir jeg kvalm.

Foretrekker at det er en mild bris ute når sola skinner for fullt, på den måten unngår jeg å bli kvalm.

Så, er det flere som er litt sensitiv?:unsure:

WikingStolz
2008-06-07, 17:53
nei reagerer ikke noe særlig, men et lite tips hermodrsdotter.

bruk solbriller, fordi sola og uv stråler griller øynene dine og de vil bli brune med årene... du tenker sikkert nei det skjer vel ikke, men jo det gjør det, du kan se på folk med blå øyne som har en brun eller gul ring rundt den sorte pupillen.. det kommer av for mye sol og øyet mister sin fine farge, samt hår, mange sier sola bleker håret og det holder seg, men detter er ikke helt riktig, håret blir lysere men det er fordi det grilles av UV og du vil senere få mørke hår som kommer fordi kroppen forbreder seg på sol, det vil ta lang tid hvis ikke aldri at denne personen med lyst hår får det tilbake, huden er mere vandt til sol og utsettelse for UV så den kan bli blek, men vil bli mere gul hvit en vanlig hvit.. håper dette hjalp og bruk solbriller ;)
(det er bare 2-3% av hele jordas befolkning som har grønne øyner, er ca 15% som har blå) så ta godt vare på din øyen farge og vær stolt du fikk den)

Einhorn
2008-06-07, 18:18
jag tycker inte om att bli solbränd..
Gillar att vara blek:D

Andreas
2008-06-07, 18:29
Jag klarar inte av när det är för varmt. Mellan 18 och 21 grader är acceptabelt. Över det så börjar det bli olidligt. Jag har ganska svårt för att bränna mig men avstår helst att vistas fö länge i solensken om möjlighet finnes.

Mademoiselle
2008-06-07, 18:35
Jag blir aldrig brun, inte ens röd.
När jag var yngre kunde jag ligga för länge i solen och sola, vilket framkallade extrem huvudvärk som kom sig av vätskebrist. Eftersom jag inte får någon färg så märker jag inte när det är nog, utan kan ligga 10 timmar i ett sträck om det är så.
Idag är jag betydligt försiktigare och är väldigt nogrann med att använda hög solskyddsfaktor, även i ansiktet, för att ta hand om min hud. Nu ligger jag också bara max 1-2 timmar i solen, oftast inte alls.
Jag kan även få på underarmarna som eksem av solen och värmen, så nog gör det en försiktigare.
Jag är inte förtjust i värmen, gillar när det börjar bli varmt på våren/försommaren, men sedan är det nock.

Och vet ni vad det skönaste är?
Jag är köldallergiker :lol:

Skarven
2008-06-08, 15:49
nei reagerer ikke noe særlig, men et lite tips hermodrsdotter.

bruk solbriller, fordi sola og uv stråler griller øynene dine og de vil bli brune med årene... du tenker sikkert nei det skjer vel ikke, men jo det gjør det, du kan se på folk med blå øyne som har en brun eller gul ring rundt den sorte pupillen.. det kommer av for mye sol og øyet mister sin fine farge, samt hår, mange sier sola bleker håret og det holder seg, men detter er ikke helt riktig, håret blir lysere men det er fordi det grilles av UV og du vil senere få mørke hår som kommer fordi kroppen forbreder seg på sol, det vil ta lang tid hvis ikke aldri at denne personen med lyst hår får det tilbake, huden er mere vandt til sol og utsettelse for UV så den kan bli blek, men vil bli mere gul hvit en vanlig hvit.. håper dette hjalp og bruk solbriller ;)
(det er bare 2-3% av hele jordas befolkning som har grønne øyner, er ca 15% som har blå) så ta godt vare på din øyen farge og vær stolt du fikk den)

Visste ikke at øynene ville skifte farge pga sola, men ok. :unsure:
Får holde meg litt inne da i sommer, jeg har begynt å bruke briller, og jeg kan ikke bruke både briller og solbriller. :chock:

Men takk for informasjonen uansett :-)

Hilding
2008-06-08, 16:26
Ja solen på våren har jag svårt för, jag får huvudvärk och kan må illa ibland men nu inne i juni så har min kropp vant sig vid solen och det är inga problem längre =).

Solglasögon och solskyddskräm är ett måste tycker jag för att skydda kroppen. Det är bara idiotiskt att chansa, alla med tatueringar håller nog med mig också då de bleks av för mycket solljus.

Skarven
2008-06-08, 16:31
Ja solen på våren har jag svårt för, jag får huvudvärk och kan må illa ibland men nu inne i juni så har min kropp vant sig vid solen och det är inga problem längre =).

Solglasögon och solskyddskräm är ett måste tycker jag för att skydda kroppen. Det är bara idiotiskt att chansa, alla med tatueringar håller nog med mig också då de bleks av för mycket solljus.

PLeier også få vondt i hode.
For ikke å snakke om hvor ille det er å sitte i offentlige transport midler som buss, når sola steiker oss og bussen koker. *kaste opp*

Må nesten ha konstant mild bris om det først skal være veldig varmt ute.

Sankarihauta
2008-06-08, 16:44
Tycker det är underbart ja! :) Fåglarna kvittrar och solen skiner. Man kan gå ner till sjön och sätta sig med en folköl kanske och bara njuta. Absolut underbart!

Skarven
2008-06-08, 16:47
Tycker det är underbart ja! :) Fåglarna kvittrar och solen skiner. Man kan gå ner till sjön och sätta sig med en folköl kanske och bara njuta. Absolut underbart!

Ja herregud, jeg liker jo sol og pent vær, ikke misforstå :p

Er bare at enkelte av oss er litt sensitiv for solen og varmen. Noen blir kvalme og får vondt i hode, andre ikke. :unsure:

Kittie
2008-06-08, 16:48
Jag kan inte ens vara ute i solen, jag har tydligen en felaktig kroppstemperatur så jag är väldigt värmekänslig, bland annat. Så när det är varmt mår jag illa, får ont i huvudet, blir trött, kan inte andas, blir yr, allt möjligt skumt. Plus att jag upplever det som mycket varmare än vad det är. Så jag får nog säga att jag reagerar starkt på solen, om jag kan stannar jag hellre inne eller i skuggan.

Skarven
2008-06-08, 17:08
Jag kan inte ens vara ute i solen, jag har tydligen en felaktig kroppstemperatur så jag är väldigt värmekänslig, bland annat. Så när det är varmt mår jag illa, får ont i huvudet, blir trött, kan inte andas, blir yr, allt möjligt skumt. Plus att jag upplever det som mycket varmare än vad det är. Så jag får nog säga att jag reagerar starkt på solen, om jag kan stannar jag hellre inne eller i skuggan.

Uff, må være forferdelig :S
Jeg får også vondt i hode og blir slapp. Er kjipe greier.

Noen gang sovet i et telt en hel natt på sommeren med så og si ingen god lufttilførsel og ingen skygge fra solen? FORFERDELIG! :(

Har selv en mor som fryser lett, så hjemme på vinteren og slikt, så er det sikkert 30 grader inne i stua til tider, helt jævlig.

Skarven
2008-06-08, 17:14
Mja, jag är inget fan av solen eller värmen, det enda positiva sommaren för med sig är att reumatismen inte känns av lika mycket. Jag är en sådan som hellre sitter vid datorn eller ser en film än att springa ute eller ligga på stranden, så jag klarar mig =)

Vel da må jo vinteren være grei.
Nesten så du skulle bodd her i nord-norge.
Om vinteren lever vi i nesten totalt mørke i et par måneder. Kanskje 2-3 timer med lys hver dag, mens på sommeren er det lyst hele tiden, nesten så man ikke kan skille dag og natt.

12Monkeys
2008-06-08, 17:17
Det är skönt med sol men man bränner sig alltid i början av sommaren. Lite lagom solbränd tycker jag det är fint att vara. :)