Visa fullständig version : Ge en SMS-gåva till WWF
UrEuropa
2008-04-25, 16:11
Du kan också skänka 50 kronor genom att SMS:a WWF till 72900
Gör som jag och flertal andra nationalister. Du kan även bli fadder eller bli medlem i WWF (WWF Vän eller Pandaklubben).
http://www.wwf.se/
http://www.wwf.se/insamlingsportal/
Du kan även stödja WWFs Klimatarbetet (100 kronor i månaden)
http://www.wwf.se/fadderportalen/isbjrn/fadderskap/1132399-isbjorn-fadderskap
Bra initiativ men finns det någon annan organisation man kan skänka pengar till som vill skydda naturen men som inte är humanister?
Schtekaren
2008-04-25, 16:22
En alldeles ypperlig idé att skicka sms när man har lite tid o pengar över på telefonen, tycker jag. Annars tycker jag verkligen alla ska göra som vi i Identitet Väst (http://www.identitetvast.se/?p=50#more-50) och bli fadder för ett djur, det kostar inte mer än ynka 100 kr i månaden och är inte alls besvärligt. :-)
SSmm: Jag är rädd för att det är melodin idag och inte så mycket att göra åt, åtminstone inte tills någon nationell startat upp ett seriöst projekt för utsatta djur;).
UrEuropa
2008-04-25, 16:36
För tillfället får jag sms:a in bidrag, men kommer själv att bli WWF fadder och tycker att andra nationella bör göra samma sak. 100 kronor i månaden är ingenting alls, 2 öl på krogen som inte gör någon nytta alls. ;)
stolt--svensk
2008-04-25, 16:43
Har skickat in annsökan om att bli fadder till tigrar nu :D:D Dom e ju bara så fina djur och vill ju inte att dom ska utrotas som dom facktiskt e på väg att bli pga av bla dom jävla tjuvjägarna!! 100kr i mån är inte några pengar precis. Hoppas fler blir faddrar till djur i stället för barn i tredjevärden!!!
Protagonisten
2008-04-25, 16:52
Jag är fadder och har varit det i flera år. 100kr i månaden för djur och natur är ingenting. Fler borde gå med.
Jag ska också gå med där men jag tror det blir isbjörnsfadder för min del :)
GB-Jansson
2010-11-28, 15:34
http://content.yieldmanager.edgesuite.net/ct/sf/7d/e4/7de48b0c62ce7a71ef458347b0e29d78.jpeg
LaDecima
2010-11-28, 17:52
Situationen med tigrarna, hajarna och gorillorna är så tragisk. Alla borde stöda WWF här.
The Sentinel
2010-11-28, 19:04
Blev fadder till en isbjörnsnalle då nordisk drog igång den förra WWF- kampanjen, det var en del som hakade på där. Har faddrat min nalle i ca två år tror jag. Jag önskade att fler människor bidrog till att skydda dessa utsatta djur, framförallt önskar jag att andra folk än vita europeér ansåg det vara viktigt, för det känns som det är ytterst få andra folkslag som bryr sig. Skulle vara intressant att veta hur många av WWF:s faddrar som är ickevita, skulle gissa på promilletal eller enstaka procent.
Jag tror faktiskt tigern kommer att överleva, för den skapar sådana känslor hos folk och stora summor satsas på att förhindrande tjuvjakten.
Rovdjurskapitalisterna, de som skjuter dessa sällsynta djur, borde få mycket hårdare straff än vad de antagligen får.
Sarastus
2010-11-28, 19:11
WWF erbjuder fadderskap som Östersjöfadder, något som jag varmt kan rekommendera då det handlar om vår absoluta närmiljö. Exakt vad pengarna går till och vilka åtgärder som WWF vidtar kan ni läsa mer om här (http://www.wwf.se/insamlingsportal/show.php?id=1192983).
Hakenkreutz
2010-11-28, 19:13
Har skickat in annsökan om att bli fadder till tigrar nu :D:D Dom e ju bara så fina djur och vill ju inte att dom ska utrotas som dom facktiskt e på väg att bli pga av bla dom jävla tjuvjägarna!! 100kr i mån är inte några pengar precis. Hoppas fler blir faddrar till djur i stället för barn i tredjevärden!!!
Precis, det är ju sjukt hur vissa kan välja att skänka pengarna till ungjävlar i Afrika som det finns flera hundra miljoner av istället för djuren som t.ex tigrarna som det bara finns cirka 3000 av. Jag själv är fadder med 100 kronor i månaden men ska nog skicka in några sms också.
The Sentinel
2010-11-28, 19:21
Precis, det är ju sjukt hur vissa kan välja att skänka pengarna till ungjävlar i Afrika som det finns flera hundra miljoner av istället för djuren som t.ex tigrarna som det bara finns cirka 3000 av. Jag själv är fadder med 100 kronor i månaden men ska nog skicka in några sms också.
Den här korkade världshumanismen som utgår från att vi ska rädda så många som möjligt från svält i "tredje världen", det bara understryker alla utsatta djurarters dödsdom, vår planet är kraftigt överbefolkad och jordens resurser kommer aldrig räcka för att mätta alla munnar.
Afrikanerna är väldigt duktiga på att yngla av sig, men de kan inte skapa en egen fungerande välfärd, utan är beroende av att vita människor i humanismens namn ska komma med flygplan och tömma ner säckar med mat till dem.
Detta gör att alla unika djurarter utplånas, då människan tränger undan deras livsrum och dödar djuren för mat för dagen.
Man får välja i detta läge, antingen väljer man- som världshumanisterna och idioterna i rädda barnen, och andra dumskallesammansvärjningar att utplåna djurlivet och en överbefolkad planet tellus, eller genom att kampanjer likt WWF:s fina tankar om att rädda och undsätta djur som annars utplånas pga människans grymhet och kortsiktiga tänkande.
De som bidrar med pengar till rädda barnen och andra idiotorganisationer bidrar även till utplånandet av apor och tigrar.
Jag väljer en värld av vackra unika djurarter och en rimligt befolkad planet. Inte en planet fullproppad av "tredje världen människor" som inte har förstånd att bygga sin egen välfärd på resurser som inte finns.
LaDecima
2010-11-28, 20:30
Att sitta och skicka pengar åt humanistiska hjälpa-negrer-organisationer när djurarter dör ut borde fan ses som miljöbrott!
Sarastus
2010-11-28, 20:41
Nu ska vi inte låta känslorna få överhanden. Vill man inte stödja någon hjälporganisation med tredje världen som arbetsfält, ja då låter man bli. Detta kan man göra utan att få ett känsloutbrott.
Naturvård och artrikedom är extremt viktigt och WWF är ett tungt namn vad gäller miljöpolitik. Nästan alla känner till deras verksamhet och åtminstone den svenska avdelningen är väldigt hjälpsamma och trevliga. De är engagerade och många arbetar helt ideellt utan någon som helst ersättning. Jag hade två fadderskap hos WWF, vilka jag tyvärr var tvungen att avsluta under en kort period på grund av ekonomiska förhinder. Emellanåt blev jag dock kontaktad av någon handläggare hos WWF som vädjade om mitt fortsatta bidrag. Blev nästan imponerad över hur socialt kompetenta deras handläggare var. När man avslutat samtalet hade man alltid lika dåligt samvete över att man inte fortsatt som fadder.
Nu har jag återupptagit mina två fadderskap och överväger ett tredje. Med andra ord så är WWF en organisation som jag hyser stort förtroende för när det gäller just miljöengagemang. Jag hoppas innerligt att de verkligen behåller fokus på just miljöfrågan och inte vandrar iväg på något politiskt korrekt stickspår, något som är väldigt vanligt just bland världsförbättrare.
Drämmaren
2010-11-29, 00:28
Inget dom här människorna (rockefeller, rothschild osv.) gör är för mänsklighetens eller jordens bästa. Afrika blir bara fattigare trots bistånd och att kontinenten är den rikaste i världen på naturresurser som olja, guld, diamanter etc. etc. Vilka tror ni tar dom?
Miljarder måste ha samlats in under åren för att skydda utrotningshotade djur, ändå minskar dom i antal och regnskogar skövlas.
"World Wildlife Fund: Founded in 1961 by Prince Philip of Britain and Prince Bernhard of the Netherlands, the WWF (now called World Wide Fund for Nature) functions as the leading European oligarchical families' intelligence arm. It is the single most important ``environmentalist organization'' operating in the world today, and is responsible for overseeing all of the operations of the global environmentalist movement, including fostering terrorism, insurrections, and civil wars.
The professed concern of the group is to protect ``endangered species'' threatened by industrial development, particularly in former British colonies. It has done this, in part, through setting up ``national parks'' and ``ecological reserves'' outside the control of national governments, in targetted regions. These parks, in turn, serve as training grounds and safe-havens for British-backed terrorist organizations. Exemplary is the use of the national parks in Africa, to train and protect all the ``liberation fronts'' under British control.
The WWF's ``1001 Club,'' made up of 1,001 individuals hand-picked by Prince Philip, is the ruling body of the group. It is dominated by members of the oligarchical families of Europe, and includes some of their leading operatives within government and industry. The WWF works closely with the Royal Geographical Society, and The Fauna and Flora Preservation Society, both patronized by Queen Elizabeth."
"The World Wildlife Fund (WWF) was created in 1961, originally to fund the IUCN. Prince Philip, Duke of Edinburgh, has headed the WWF since its inception. The WWF was launched with a picture of a black rhino in the Daily Mirror on October 6, 1961. Readers contributed 45,000 pounds sterling - to save the black rhino. The Panda has become the logo of the WWF, and both animals are worse off today than they were in 1961 - despite billions of dollars collected by the WWF to save them.
In 1971, the "1001" Club was formed by Prince Bernhard of The Netherlands, to fund the WWF. Initial membership fee in the club is $10,000. Bernhard resigned his position with the club and dropped out of the WWF-International after being caught taking a $1 million bribe from the Lockheed Corporation in 1976.
Today, the 1001 Club occupies an office building in Gland, Switzerland which also houses the international headquarters of the WWF and the IUCN.
...
The IUCN and the WWF have been developing "protected areas" around the world for several years, particularly in Africa, China, Australia, and South America. Some insight into what is meant by "protected area" may be gained by examining some of those protected areas already established by the treaty strategists.
One such protected area is the Virunga Mountain Park on the Rwanda-Zaire border. The park is administered by the WWF. Local residents were removed from the area, as were the elephants, supposedly to encourage expansion of the gorilla population. But since 1990, the park has been used as a safe-haven, staging area by the Rwandan Patriotic Front (RPF) to conduct raids on the Rwandan people. An assistant of Diane Fossey's gorilla project charged that the elephants had been removed because the land was ideally suited for the production of pyrethrum, a susbtance used to make non-polluting pesticide. The WWF also administers protected areas in Cameroon, Zaire, Kenya, Zambia, and the Ivory Coast. The WWF has also proposed another protected area on the China-Russia border, three times larger than the world's largest protected area, some 29,000 square kilometers, larger than California, Texas, and Oklahoma combined - ostensibly to save the Panda. " http://www.freedom.org/reports/srbio.htm