handdator

Visa fullständig version : Anabola steroider - Bieffekter

Ego
2008-04-21, 08:27
De flesta av oss har väl hört talas om de negativa bieffekterna. Oxhjärta, ökad aggressivitet, sterilitet och så vidare.

Borde det inte finnas några "positiva bieffekter" (självklart beroende på hur man ser på saken)? Såvitt jag förstått så är väl anabola steroider kort och gott manligt tillväxthormon. Då slog det mig...

Med exakt rätt dosering vid rätt ålder borde man väl helt enkelt kunna modifiera sin kropp till en mer manlig sådan (bortsett från ökad muskeltillväxt vid träning)? Man borde kunna öka sin kroppsbehåring, öka i kroppslängd, förändra sina ansiktsdrag (bredare käke etc).
Eller är jag helt ute och cyklar? Det vore kul ifall någon med mer kunskap i ämnet kunde yttra sig.

Bör väl tillägga att jag personligen tar strängt avstånd ifrån anabola. Jag tränar inte ens. Om jag gjorde det skulle jag aldrig utsätta mig för de risker som sådana preparat kan medföra.

varmland
2008-04-21, 08:51
vad jag läst så har anabola (som du sa det manliga hormonet) en radbieffekter dådet är rena hormoner som du tar in i kroppen, om dessa skulle införas utan toxisk nivå så tror jag att det kommer vara en bra utveckling, sedan kanske det är svårt att få i sig "rätt mängd" då alla är olika byggda..

Nightchild
2008-04-21, 09:26
Kan inte de så mkt men de finns ju en mängd olika anabola.. under tiden du tar vissa anabola så kan pungkulorna minska men sen när du slutat me skiten så blir dom ju vanliga igen och sen de vanliga att man kan få finnar av de oxå..kanske inte så trevligt å bli finnig i onödan..

Druznil
2008-04-21, 11:02
Personer med hypogonadism, dvs att den egna produktionen av manliga könshormon är sjukligt låg, behandlas med testosteron. Dessa pojkar hade i annat fall inte utvecklats som de skall, och männen hade varit avsevärt mindre fertila.
Pojkar med hypogonadism kommer inte att bli så långa som de borde vara, puberteten kommer sent eller uteblir (med utebliven könsmognad, kroppsbehåring, utebliven basstämma etc), infertilitet osv som följd.

Utifrån detta så borde en ökad mängd testosteron precis innan och under puberteten ge de effekter du pratar om. Bredare käkar följer troligen med den tillverkade agromegalin (jätteväxt) som kroppsbyggare får, tillväxtzonerna i deras ben är helt slutna men benen växer på sig i alla fall. Jag tror med andra ord inte att man får stora effekter av den typen om man "dopar" pubertala pojkar.

Du är med andra ord inte ute och cyklar.

Lite fördomsfullt kan du väl kika lite på amerikansk college fotball! Dessa pojkar är enorma, men naturligtvis är det så att stora starka pojkar söker sig till fotbollen (även om doping är utbredd inom den sporten).

lkpgswe
2008-04-21, 11:57
Kan väl uttala mig lite om att det finns preparat i denna värld som kan lura din egen hypofys att tillverka mera Testosterone än vanligt. (Vanligt ligger det på 2,5 - 11mg/dag) beror lite på hur gammal man är och om man är i puberteten osv. Men sedan att bruka "HGH (Human Growth Hormone)" är otroligt farligt, då HIV kan vara en stor risk att få.

Legionär
2008-04-21, 13:24
Kan väl uttala mig lite om att det finns preparat i denna värld som kan lura din egen hypofys att tillverka mera Testosterone än vanligt. (Vanligt ligger det på 2,5 - 11mg/dag) beror lite på hur gammal man är och om man är i puberteten osv. Men sedan att bruka "HGH (Human Growth Hormone)" är otroligt farligt, då HIV kan vara en stor risk att få.

Ursäkta? HIV är ett VIRUS och således kräver det att du kommer i kontakt med själva viruset för att kunna smittas. Sen finns det många saker som kan leda till en förhöjd men ändock naturlig testosteron produktion, däribland psykisk ohälsa, agressivitet, träning samt viss kost. Det finns även stora variationer människor emellan och produktionen kan därför vara mycket olika.

Själv är jag starkt emot användandet av dopingpreperat och speciellt diverse hormon "kurer". Hederlig och intensiv träning och bra kosthållning RÄCKER mer än väl för sunda nationalister som önskar förbättra sina kroppar.

EDIT:
Fick ett klart "jag är avundsjuk" minus: "/du skulle behöva lite steroider så du fick en normal byggd kropp"

Med tanke på vad som anses vara "normalt" idag är jag glad att jag bygger vidare på min kropp via naturliga medel för att uppnå en vacker och stark kropp. Så som den var menad att vara.

k0nsl
2008-04-21, 13:32
Men sedan att bruka "HGH (Human Growth Hormone)" är otroligt farligt, då HIV kan vara en stor risk att få.

Tillväxthormon används inom föryngrings kliniker i ett flertal länder, speciellt i USA är det mycket populärt. Man kan öka produktionen av tillväxthormon genom hård träning och ett sunt leverne och det är mycket bra för hälsan.
Ju äldre man blir, desto mindre producerar man - och det är då åldrandets tecken blir synliga.

Druznil
2008-04-21, 14:57
Ursäkta? HIV är ett VIRUS och således kräver det att du kommer i kontakt med själva viruset för att kunna smittas. Sen finns det många saker som kan leda till en förhöjd men ändock naturlig testosteron produktion, däribland psykisk ohälsa, agressivitet, träning samt viss kost. Det finns även stora variationer människor emellan och produktionen kan därför vara mycket olika.

Själv är jag starkt emot användandet av dopingpreperat och speciellt diverse hormon "kurer". Hederlig och intensiv träning och bra kosthållning RÄCKER mer än väl för sunda nationalister som önskar förbättra sina kroppar.

Jag kan tänka mig att tillverkare av doping inte har så bra kontroll på sina varor eller tillverkningen därav. Köper man saker på svarta marknaden kan jag tänka mig att det finns någon liten biokemist i Thailand som tömmer alla som är villiga på blod för att utvinna tillväxthormon. Då finns det ju även en risk för smittspridning, detta är dock högst teoretiskt. Jag har inga bevis för att något sådant skulle förekomma, men har jag tänkt tanken har garanterat någon annan gjort det också...:unsure:

EDIT: Köper man Genotropin från Pfizer lär man ju knappast riskera något i form av smittspridning.

Oj, jag glömde! Självfallet tar jag avstånd från allt vad doping och missbruk heter! Men det är väl redan allmänt känt misstänker jag...

Bertil
2008-04-21, 18:44
Jag kan tänka mig att tillverkare av doping inte har så bra kontroll på sina varor eller tillverkningen därav. Köper man saker på svarta marknaden kan jag tänka mig att det finns någon liten biokemist i Thailand som tömmer alla som är villiga på blod för att utvinna tillväxthormon. Då finns det ju även en risk för smittspridning, detta är dock högst teoretiskt. Jag har inga bevis för att något sådant skulle förekomma, men har jag tänkt tanken har garanterat någon annan gjort det också...:unsure:

Ja, hade jag använt sånna preparat hade jag inte velat köpa från Asien. Det är väl ingen större kontroll på sakerna.
Finns inte de gamla lagren i forna Sovjetunionen kvar då? De grejorna var ju i alla fall beprövade.:yes:

Enda gången man skullle kunna riskera att smittas av HIV genom dopning skulle väl vara om man använde spruta.

Men tacka vet jag proteinpulver.

Druznil
2008-04-22, 08:26
Ja, hade jag använt sånna preparat hade jag inte velat köpa från Asien. Det är väl ingen större kontroll på sakerna.
Finns inte de gamla lagren i forna Sovjetunionen kvar då? De grejorna var ju i alla fall beprövade.:yes:

Enda gången man skullle kunna riskera att smittas av HIV genom dopning skulle väl vara om man använde spruta.

Men tacka vet jag proteinpulver.

De flesta seriösa dopingmissbrukare använder framför allt injektionsform. Tar man tabletter eller lösningar i munnen kommer den upptagna mängden hormon att delvis brytas ner i levern. Jag har varit på en föreläsning av en sjuksköterska som arbetar uteslutande med rådgivning, stödsamtal och provtagning av dopinganvändare. Han fascinerades över att det var så många inom doping världen som ledigt tog intravenös steroidbehandling, men som kraftfullt kritiserade narkotikamissbrukare som tog intravenösa medel.

Men som sagt, det finns olika läkemedel som är framställda ur humant blod. Historiskt har även de industriellt producerade medlena spridit HIV, men det var innan man visste att sjukdomen fanns. Att det inte skulle finnas illegal tillverkning av dopingmedel som kommer ur humana blodprodukter håller jag för osannolikt.

De gamla ryssfemmorna funkar alldeles utmärkt, men de ger alla klassiska biverkningar! De är med andra ord rena giftet för kroppen.

Youth
2008-06-19, 00:29
Har en nära kompis som har börjat med skiten och tagit det i 2 månader. Jag skulle nog aldrig kunna ta Anabola, jag kör på bra mat och proteintillskott och hård träning.

DormY
2008-06-19, 00:33
Lite fördomsfullt kan du väl kika lite på amerikansk college fotball! Dessa pojkar är enorma, men naturligtvis är det så att stora starka pojkar söker sig till fotbollen (även om doping är utbredd inom den sporten).

Kanske inte är så konstigt att man är stor när man har tränat sporten sen man är 6 år?
Det går att bli ärligt stor också.
Anabolan är däremot mycket kändare i den högsta ligan NFL.
Där kan vi snacka stora grabbar!

Anteda
2008-06-19, 00:54
Skit i anabola för tusan! Bara smutsigt och äckligt.
Man blir bara ful och förstörd, både insidan och utsidan.

Träna och ät hälsosamt.
Man behöver inte se ut som en monstertruck.
Inte alls attraktivt med för stora män.

Powerfreak
2008-06-25, 22:26
De flesta av oss har väl hört talas om de negativa bieffekterna. Oxhjärta, ökad aggressivitet, sterilitet och så vidare.

Borde det inte finnas några "positiva bieffekter" (självklart beroende på hur man ser på saken)? Såvitt jag förstått så är väl anabola steroider kort och gott manligt tillväxthormon. Då slog det mig...

Med exakt rätt dosering vid rätt ålder borde man väl helt enkelt kunna modifiera sin kropp till en mer manlig sådan (bortsett från ökad muskeltillväxt vid träning)? Man borde kunna öka sin kroppsbehåring, öka i kroppslängd, förändra sina ansiktsdrag (bredare käke etc).
Eller är jag helt ute och cyklar? Det vore kul ifall någon med mer kunskap i ämnet kunde yttra sig.

Bör väl tillägga att jag personligen tar strängt avstånd ifrån anabola. Jag tränar inte ens. Om jag gjorde det skulle jag aldrig utsätta mig för de risker som sådana preparat kan medföra.

Självklart finns det mkt positiva effekter med AAS. Men inom dagens sjukvård är det ju främst testosteron som används. Ofta för män som har brist på naturligt testosteron. Andra exempel på områden där testosteron använts är infertilitet, impotens eller bristande könsdrift, benskörhet, penisförstoring & kortväxthet. Testosteron ges även som en del av den hormonella behandlingen av transsexuella som vill byta kön till manligt. Testosteron används också ofta av muskelbyggare för att öka muskeltillväxten.

Sen vad gäller biverkningar. Alla läkemedel kan orsaka biverkningar men alla användare behöver inte få dem. & om man jämför AAS med andra sorters läkemedel så kan ju faktisk AAS överdoseras under mkt lång tid utan några märkbara biverkningar.

stolt--svensk
2008-06-25, 22:41
Om du är i tonåren bör du ej använda steorider då du reda har en hög halt av testo i kroppen. Detta börjar avta sackta någon gång mellan 20-30 år. Om du använder en steorid som kallas oxar kan du få skeletet att växa olika om du nu överdoserar. Jag vet ej hur mycket man kan ta utan att de ska hända då jag ej e insatt i de hela. Efter vissa "kuror" kan man använda något som heter "clomid" vilket ska inne hålla kvinnliga hormoner. Detta tas för att få igång den manliga produktionen bla. Visst växer du om du äter rätt samtidigt men du måste fortsätta annars går du ner allt kanske å du har slängt iväg onödiga pengar om du nu ville bli stor.

k0nsl
2008-06-25, 22:49
Om du använder en steorid som kallas oxar kan du få skeletet att växa olika om du nu överdoserar.

Ursäkta mig, men jag måste bara fråga: har du några som helst belägg för detta påstående?
Så vitt jag vet så kan detta endast ske om man har alldeles för höga värden av tillväxthormon, naturligt eller via egen administration - då akromegali kan uppstå. Finns det belägg för att något liknande skulle inträffa om man stoppade i sig stora mängder oxymetholone?

Jag är mest nyfiken.

Mvh,
"k0nsl"

stolt--svensk
2008-06-27, 21:59
Ursäkta mig, men jag måste bara fråga: har du några som helst belägg för detta påstående?

De räcker väl med att jag har sett de eller??
Om du överdoserar de (jag vet ej hur mycket då jag ej är insatt i de) så kan de hända. De är de ända jag vet. Jag har kanske fel ber i så fall om ursäkt!

Powerfreak
2008-06-27, 22:33
Menvafan Oxar? Är ju 50mg tabletter. Används normalt i början av en kur med injicerbara steroider med långsam ester. Oxar är en mkt dålig oral steroid om man ser till resultat vs biverkningar. Oxar ska man helst undvika helt. Injicera testosteron & inget annat. Svårare än så är det inte.

Ska du ha en effekt på skelettet så krävs det ju tillväxthormon under en lång period. AAS har inte alls den effekten.

stolt--svensk
2008-06-28, 11:49
Oxar ska man helst undvika helt

Håller med dig där. Läste en tabell om steorider i skala 1-10 enligt den har oxarna 10 i styrka 10 i aggrevisitet men bibehåller (stavningen) ändast 1
Ingen bra om man vill va stor länge.

stolt--svensk
2008-06-28, 11:57
ANADROL (Oxymetholone)
50 mg tabletter per burk. Detta är marknadens starkaste steroid som är
en variant av dihydrotestosteron och som ska intas oralt.
Drogens androgena egenskaper är nästan så starka som testosteronets. Tillsammans med högandrogena droger bildar den många anabola
egenskaper, vilket gör Anadrol till en mycket bra muskeluppbyggande produkt. Bruket bland de idrottsmän man undersökte var mycket stort och orsaken till detta bör vara de stora styrke och viktökningarna.
Detta var faktiskt den populäraste steroiden bland de amerikanska idrottsmännen
1990.
Anadrol är en mycket effektfull medicin som dessutom, av dagens alla förekommande steroider, kan de allvarligaste biverkningarna. P.g.a. att det ar en C-17 alfa alkyliserad steroid, är den mycket farlig för levern. Den orsakar även stor vätskeretention som kan leda till högt blodtryck. Akne och håravfall beror på drogens höga DHT-nivå. Detta är den ende som steroid som bevisligen kunnat
kopplas ihop med uppkomsten av levercancer. Många idrottsmän som använt Anadrol rapporterats ha fått problem med gynekomasti varför bruk av antiöstrogen blir ett nödvändigt komplement. Många andra kände sig sjuka under användningstiden och led av huvudvärk, magsmärtor samt en del andra
symtom.
Man får vara beredd på att det här preparatet angriper de festa användares kropp mycket hårt. Många upplever även en mycket kraftig styrke och viktförlust efter avslutad kur, men de som under kuren höll sig till -1-2 tabletter om dagen tål detta bättre. Kurer som bygger på Anadrol - denna
toxiska medicin - bör vara ganska korta, inte längre än 4-5 veckor. Det har inte varit några större problem att få tag i dessa på senare tid, men jag har hört rykten om att tillverkaren, Syntex, ska ställa in produktionen inom kort.

Hitta detta på en svensk sida om steoriden oxar.

slaktad
2008-09-16, 12:57
steorider kan ses som ett sätt att genmaipulera våra svenska gener det vill säga att använda steorider är som att skaffa barn med en neger!! tänk på det.

see you later racetraitor!!

Vredesfull
2008-09-16, 13:11
Om folk inte kan träna utan använda sig av fusk och droger som anabola gör dom bäst i att låta bli . Punkt slut !

Den avgörande bieffekten är i mina ögon att du är lika mycket "nationell" som en kokain snortare ...

Gladius
2008-09-16, 13:29
Nu är detta inga preparat som jag brukar eller brukat men jag har ju ändå funderingar och frågor :p

Men sedan att bruka "HGH (Human Growth Hormone)" är otroligt farligt, då HIV kan vara en stor risk att få.

Detta är väl inte särskilt aktuellt längre då tillväxthormonen idag är syntetiska och inte gjorda av mänskliga hypofyser som förr.

Angående NFL-spelarna så bör man ju komma ihåg att de inte kollat på Flashback för att ta reda på hur man ska kura och träna för bästa resultat. De har ju alla möjligheter att bygga en hel stab med läkare och tränare osv för att maximera effekt VS bieffekt.

Sen undrar jag om någon vet om man fortfarande kör med anabola steroider typ Nandrolon eller om utvecklingen lämnat detta kvar i DDR :p

svärdslag
2008-09-16, 13:48
Om man bara vill öka sin naturliga testosteron produktion så finns det lagliga preparat för det. Att incenjera konstgjord hormon kan ju knappast vara bra på något sätt.

Druznil
2008-09-17, 17:14
Om man bara vill öka sin naturliga testosteron produktion så finns det lagliga preparat för det. Att incenjera konstgjord hormon kan ju knappast vara bra på något sätt.

Att höja sin naturliga (om normala) nivå av testo på något sätt är förenat med vissa faror. Beroende på vart man går in i hormonaxel riskerar man olika typer av problem. Inte ens läkare är speciellt duktiga på att manipulera dessa system, och de arbetar enbart med dysfunktionella system. Det ger ju läkaren en etisk försvarbar position där de kan hävda "jag gjorde mitt bästa för att försöka hjälpa patienten" när det skiter sig. Har du missbrukat sönder ditt eget fungerande system lär inte den typen av argument vara speciellt tröstande...

steorider kan ses som ett sätt att genmaipulera våra svenska gener det vill säga att använda steorider är som att skaffa barn med en neger!! tänk på det.

Hehe möjligen med mycket fantasi och lite kunskap om hormonaxlarna. :p

Tiefensee
2008-10-13, 20:25

Antar att du menar olika örtpreparat typ Tribulus Terresteris (tiggarört), vilket påstås vara den starkaste testohöjande örten.
Några vetenskapliga belägg för att Tribulus skulle höja testonivåer/produktion finns inte, däremot finns undersökningar som visar att Tribulus Terresteris inte har någon som helst påverkan på testonivåer/produktion.

Dvs åter en produkt utan någon effekt undantaget möjlig placebo.

staaf__
2008-10-22, 22:06
Det finns ju sjukt många som säger att det är farligt att ta steroider . Men varför . Det är ju farligare bieffekter när man tar helt vanliga c-vitamin brus tabeller. Folk säger att man blir helt galen av det och kan döda sina egen mor . Men i en studie så visar det sig att det är bara 3 av 100 som blir irriterade. Och folk säger att man kan DÖ av det men det är runt 3 stycken varje år som dör av det . Och då pratar vi inte om dom som kurar för att få bättre figur utan dom som trycker helt sjukt mycket . Man dör av att ära för mycket chipps också. Lagom är bäst. Så visst är det inte bra att det är 3 stycken varje år som dör av att ta steroider. Men om man jämför med andra saker som fettma droger alkohol så är det sjukt mycket mer som mister livet. Sen så har vi så klart bieffekterna . Minde pung kulor tjej bröst o.sv . Men det finns 3 olika preparat som gör så att det inte kan hända . Kommer inte i håg namnet på dom just nu . Men det finns en av dom som gör att hormon nivån sjunker till det samma som det var innan du kura. O sen om man tar testo som exempel . Det är ju en sak som kroppen själv framkallar. Det är det som gör att man bygger muskler. Så då kan det ju inte vara farligt att ta nått som redan finns i kroppen. Bara man inte missbrukar det . Det finns en dokumentär om steroider som heter Bigger faster stronger se på den mycket se värd ..... Men en sak är säker man blir inte beroende av det fysiskt med psykiskt .. Tack för mig

Trådar sammanfogade.

//Mod

BSS
2008-10-22, 22:12
Har bara hört att det sätter sig på hjärnan och man ballar ut totalt, har ett flertalet kompisar som använder det, och eftersom man hört att dom kan balla ur så känns det som man bara väntar på att något ska hända!

lejon
2008-10-22, 22:13
Har bara hört att det sätter sig på hjärnan och man ballar ut totalt, har ett flertalet kompisar som använder det, och eftersom man hört att dom kan balla ur så känns det som man bara väntar på att något ska hända!

Pungen krymper och man får bitchtits. Inget vidare med andra ord.

Gladkarl
2008-10-22, 22:13
Vem har sagt att vitamintabletter är bra då, och chips för den delen?

Om det är fler som dör av exempelvis fetma, alkohol med mera tror du inte det är grundat i att fler också nyttjar det?

Vissa saker förstår jag dock inte, men jag får gissa mig fram till det. Kan man bli beroende fysiskt av något, eller rotar inte allt sig i psyket?

Nej, men jag kan lägga fram min syn på saken. Jag anser att steroider inte framhäver det biologiska arvet tillräckligt, där av är det inte heller naturligt att bruka framställd testoron för att växa i muskelmassa exempelvis. Givetvis skiljer det sig mellan olika personer som dopar sig, det förnekar jag inte. Framför allt skall det vara farligt att dopa sig innan man fyllt kring 23-25 då testoron halten dess förinnan fortfarande ökar naturligt i kroppen, och vilket orsakar hormonrubbningar i kroppen, i form av bieffekter. Jag är dock väldigt kritiskt ställd till steroider, och jag är själv styrkelyftare och vill istället arbeta mig fram den naturliga vägen, genom att öka i muskelmassa genom föda exempelvis. (nu antar jag att jag får kritik, som exempelvis att gym inte naturligt, nej ett gym är framställt av människor och dess hand, men där emot så utför man ett arbete som i vissa fall kan likna sig med naturliga utövningar.).

BSS
2008-10-22, 22:14

Just ja, sterilitet var ett av resultaten efter användning av steroider...

Gladius
2008-10-22, 22:25
Det finns ju sjukt många som säger att det är farligt att ta steroider . Men varför . Det är ju farligare bieffekter när man tar helt vanliga c-vitamin brus tabeller. Folk säger att man blir helt galen av det och kan döda sina egen mor . Men i en studie så visar det sig att det är bara 3 av 100 som blir irriterade. Och folk säger att man kan DÖ av det men det är runt 3 stycken varje år som dör av det . Och då pratar vi inte om dom som kurar för att få bättre figur utan dom som trycker helt sjukt mycket . Man dör av att ära för mycket chipps också. Lagom är bäst. Så visst är det inte bra att det är 3 stycken varje år som dör av att ta steroider. Men om man jämför med andra saker som fettma droger alkohol så är det sjukt mycket mer som mister livet. Sen så har vi så klart bieffekterna . Minde pung kulor tjej bröst o.sv . Men det finns 3 olika preparat som gör så att det inte kan hända . Kommer inte i håg namnet på dom just nu . Men det finns en av dom som gör att hormon nivån sjunker till det samma som det var innan du kura. O sen om man tar testo som exempel . Det är ju en sak som kroppen själv framkallar. Det är det som gör att man bygger muskler. Så då kan det ju inte vara farligt att ta nått som redan finns i kroppen. Bara man inte missbrukar det . Det finns en dokumentär om steroider som heter Bigger faster stronger se på den mycket se värd ..... Men en sak är säker man blir inte beroende av det fysiskt med psykiskt .. Tack för mig

Är inte särskilt insatt i frågan men jag har ju svårt att tro att det är ofarligt i alla fall.
Sen finns det ju undantag och extremfall av alla sorter, från de som blir helt förstörda till de som inte får några biverkningar

Vad beträffar ditt inlägg fick jag en överdos av kognitiv belastning av att läsa det.
Jag orkar helt enkelt inte läsa detta ogenomträngliga block av text.
Styckesindelning är inget att vara rädd för. Testa och jag lovar att du kommer gilla det :p

staaf__
2008-10-22, 22:26
Som sagt 3 dör av det varje år och då måste man verkligen köra på hårt ;) Man kan få känningar i hjärtat men det är på grund av att blod kälen öppnar sig. Man blir inte oftast men det finns ganska många fall av att man blir impotent men det är bara mellan 1 och 2 veckor . Och jag har aldrig hört att nån har blivit steril av det . Finns preparat som man tar efter man har kurat som gör att den risken försvinner

Gladkarl
2008-10-22, 23:13
Som sagt 3 dör av det varje år och då måste man verkligen köra på hårt ;) Man kan få känningar i hjärtat men det är på grund av att blod kälen öppnar sig. Man blir inte oftast men det finns ganska många fall av att man blir impotent men det är bara mellan 1 och 2 veckor . Och jag har aldrig hört att nån har blivit steril av det . Finns preparat som man tar efter man har kurat som gör att den risken försvinner
Vart har du källan de siffrorna som du nämner, om du har lust att ta dig tid att hänvisa alternativt att posta länkadress till informationen? :-) Preparaten som du nämner tar man även "under tiden man kurar" för att minska bieffekterna avsevärt.

Wessel
2008-10-22, 23:21
Trött på de här liberala tendenserna på forumet, är det inte cannabis så är det steroider...

Precis som med alla andra olagliga substanser så förekommer skräckpropaganda som ska verka i avskräckande syfte, den är kraftigt överdriven och ibland rent av felaktig. Steroider är dock på inget sätt hälsosamt så länge man inte lider av medicinskt missförhållande och får det utskrivet av läkare, därför bör ett bruk inte heller uppmuntras. Hade det varit riskfritt hade det inte varit olagligt.

Heinrich
2008-10-23, 00:05
Personer som är pålästa och till 100% vet hur dom ska lägga upp kurerna med dessa steroider minimerar ju oxå biverkningar och dess risker.
Men ett psyke av stål bör man nog ha, då både steroiderna i sig kan framkalla psykiska problem, samt att muskelmassan till stor del försvinner ett tag efter användandet vilket kan leda till en ond cirkel som gör det svårt att sluta..
Själv har jag tränat i ca 10 år och har själv aldrig använt mig av några olagliga preparat ock kommer inte att göra det heller..

axel
2008-10-23, 05:09
En sådan här frågeställning borde faktiskt en påläst läkare svara på men att steroidmissbruk inte är helt hälsosamt kan nog vi alla vara överens om.
Hur kan man veta att enbart 3 människor per år avlider till följd av steroider?
Själv har man hört om ett antal mer eller mindre kända elitidrottsmän som hastigt avlidit under eller efter sina karriärer.
Flo Joyner är kanske det mest kända fallet och här i sverige har vi den gamla diskuskastaren Stefan Fernholm.
Om det låg några dopingrelaterade problem bakom deras dödsfall kan man bara diskutera om men bara blotta misstanken gör att jag skulle akta mig än mer för att stoppa i mig dessa piller.

Druznil
2008-10-23, 14:10

Du ska vi börja rodda i detta igen då...

Vilken studie hänvisar du till?

Vilka biverkningar anser denna studie (eller är det du?) att C-vitamin brustabletter kan ge?
Det finns nämligen inga biverkningar rapporterade för de flesta C-vitamin brustabletter enligt FASS.

Skulle det inte vara farligt att ta något som kroppen själv tillverkar? Jag föreslår då att du tar 30 enheter insulin ska du få se på något kul. Du bör sitta på en brits på akuten när du gör detta för du kommer att få livshotande problem inom några minuter.
Du kan ju även testa att ta 15mg/kg adrenalin. Det kommer också att ge dig vissa livshotande besvär. Detta är enbart två av hur många ämnen som helst som kroppen tillverkar och som kan ge livshotande besvär i för stora doser. Testosteron hör till dessa ämnen. Det som skiljer testosteron från de flesta andra av dessa är att man inte blir akut sjuk. Kroppen klarar av nivåer som vida överstiger normalintervallet under korta perioder, men vid längre tids användande tar kroppen stryk.
Det man ser i kroppen är ex "oxhjärta". Testosteron har en effekt på hjärtat som ökar hjärtats storlek, blir hjärtat för stort så kommer hjärtats nervsystem att haverera och arytmier kommer uppstå. Slår inte hjärtat som det ska, kan man avlida.

Testosteron har även effekter på psyket vilket flera redan har påpekat. Den studie som du hänvisar till beskrev även den psykiska effekter. Det skulle som sagt vara intressant att se vilken studie du hänvisar till.

Jag tycker att Wessels inlägg är väldigt läsvärt! (Notera nu att jag tillhör de mer liberala på detta forum)

Personer som är pålästa och till 100% vet hur dom ska lägga upp kurerna med dessa steroider minimerar ju oxå biverkningar och dess risker.

Inte ens androloger (läkare med specialistkompentens på mannens hormonella rubbningar) vet till 100% vad de håller på med. Forskningen på området är helt enkelt inte så bra än att vi vet allt.
Med kunskap kommer självfallet även vetskapen om hur man minimerar riskerna med behandlingar. Det gör det för det inte riskfritt.

lejon
2008-10-23, 21:28
Jag skicka denna länk till en kompis till mig för att höra om det stämde, det dom TS skrev, och min kompis svarade, jag citerar;

ja det stämmer för många tror att de ska va så jävla farligt men de blir farligt att ta för mycket av de. kan du hålla dig till din kur så blir de inte farligt. Personer som går ut och dricker varje helg sliter lika mycket på kroppen som någonsom tar anabola även om dom bara dricker 2 öl när dom är ute. tar du för mycket vanliga huvudverks tabletter så blir det farligt, äter du på Mcdonalds för mycket så blir det farligt, så det är inte mycket farligare att ta steorider än att gå ut på puben så länge man kan hålla sig till rätt mängd. det viktiga är bara att se till så man inte blir beroende men det är också lika lätt att bli beroende av sprit som anabola.

Jag håller med han till vis del, men jag personligen skulle inte vilja pumpa upp kroppen med anabola (det gör inte han i heller) då jag tycker det är bättre att gå på lagliga saker så som kreatin.

Vredesfull
2008-10-23, 22:04
Jag skulle vilja påstå att i regel är det väldigt osäkra människor som använder sig av anabola , min bror har hållt på med styrketräning och fitness, han tränade med en kille ett tag som senare började bruka anabola och den beskrivningen jag fick av honom var just att han var väldigt osäker och sa saker som "jag skulle vilja ha dina vadmuskler , fan jag kommer aldrig kunna få sådana" och så vidare och kunde gå runt och vara riktigt deprimerad över sådana saker .

Och han är bara en av många som han träffade som använde sig av anabola ...

Är det ingen som tänkt på hur ful haka många som använder anabola brukar få?

:maskerad:

Info-Virre
2008-10-23, 23:00
Men steroider klassas som knark el? tycker att det är fel att använda sådant.Plus att det rubbar hormonerna som tusan, blir man inte väldigt hårig av sånt?

Wessel
2008-10-24, 04:36
Men steroider klassas som knark el? tycker att det är fel att använda sådant.Plus att det rubbar hormonerna som tusan, blir man inte väldigt hårig av sånt?

I lagens mening är det mildare straff på dopingpreparat än på berusande droger, så knark är väl inte helt korrekt.

Håravfall på huvudet, ökad kroppsbehåring, striae (hudbristningar), tillfällig förminskning av testiklar, tillfällig impotens, kraftigt ökad/minskad sexlust, högt blodtryck, försämrade blodvärden, gynokomasti... Finns massor av bieffekter. De flesta är dock tillfälliga även om en del kan ge allvarliga och långtgående problem, lite beroende på anlag, doser och vilket preparat man missbrukar.
Ett annat problem är beroendet, man blir inte fysiskt beroende som på berusningsdroger, men mentalt - många upplever att det helt enklelt inte är lika kul att träna utan, man ökar inte lika fort i styrka och muskelmassa, man saknar "trycket" och man har inte samma gnista, "megarexi" där man tycker att man är liten trots att man har överlägset mest muskelmassa i bekantskapskretsen är ju inte heller helt ovanligt.

Förstorat käkben, större händer och så kallad GH-mage där organen förstorats, det fås inte av anabola steroider utan av ett längre missbruk av stora doser GH, Growth Hormone. Ett preparat som ges till dvärgväxta och som även skrivs ut i föryngrings syfte till Hollywood-eliten.

Melmac
2008-10-24, 07:21
Steroider är s..t och de går inte att dosera lagom heller. Orsaken är en balansfunktion i kroppen som ser att du har tillräckligt i systemet, i förlängningen reducerar du och på sikt stänger av hormontillverkligen själv. Därav unga grabbar som blivit impotenta och är det permanant, inte ens nåbara via Viagra.
De flesta riktigt våldsamma våldsbrott i Sverige de senast decennierna har också begåtts av anabolaanvändare.
Inte för att något av alternativen känns lockande eller aktuella, men skulle hellre försöka "bruka" kokain än anabola, men det är just my humble opinion.

Tiefensee
2008-10-27, 14:32
Det finns ju sjukt många som säger att det är farligt att ta steroider . Men varför . Det är ju farligare bieffekter när man tar helt vanliga c-vitamin brus tabeller.

Det går inte överdosera c-vitamin. Det kroppen inte behöver går ut i urinen. Det finns inga "farliga bieffekter" av att ta c-vitamin.

Det man ser i kroppen är ex "oxhjärta". Testosteron har en effekt på hjärtat som ökar hjärtats storlek, blir hjärtat för stort så kommer hjärtats nervsystem att haverera och arytmier kommer uppstå. Slår inte hjärtat som det ska, kan man avlida.

Testosteron har även effekter på psyket vilket flera redan har påpekat. Den studie som du hänvisar till beskrev även den psykiska effekter. Det skulle som sagt vara intressant att se vilken studie du hänvisar till.

Är det inte GH som påverkar hjärtats storlek?
Vilken effekt på psyket har testo, förutom den sexuella aspekten?

Enligt fass så har deras orala testosteron (Undestor Testocaps) följande biverkningar:
Vid långtidsbehandling kan mängden sädesvätska och spermiernas antal minska (nedsatt funktion hos testiklarna).

Vanliga (mer än 1 patient av 100):
Kroppen kan svullna p.g.a. ansamling av salter och vätska. Förstoring av penis, sexuell överaktivitet, krampaktig och långvarig erektion oberoende av sexuell stimulering, sjuklig vakenhet.

Hos unga pojkar: Påskyndad sexuell utveckling och tillväxthämning

Sällsynta (mindre än 1 patient av 1000):
Påverkan på leverns funktion.

Testosteron ges alltså till patienter som inte själva kan producera testosteron.

Sjukvården använder sig även av Nandrolone (mer känt som deca) till patienter som har blodbrist eller benskörhet.

Min åsikt är att man som frisk människa inte bör ta mediciner om man inte är sjuk.

Druznil
2008-10-27, 15:17
Är det inte GH som påverkar hjärtats storlek?
Vilken effekt på psyket har testo, förutom den sexuella aspekten?

Min åsikt är att man som frisk människa inte bör ta mediciner om man inte är sjuk.

GH har direkt verkan på hjärtmuskeln så att den växer till (hypertrofi). Testosteron ökar dock kravet på hjärtat (ökad periferresistens) och i svar på detta hypertrofierar hjärtat. Med andra ord testo i sig har ingen effekt på hjärtat men att äta testo har en effekt på hjärtat.

De psykiska biverkningar som beskrivs i psykiatri professor emeritus Jan-Otto Ottossons Psyk. är;
Stämningsändringar, affektlabilitet, minnes och koncentrationsstörningar.

Närstående klagar på enligt nämnda bok:
Stökighet, lynnighet, irritabilitet, brist på behärskning, aggressivitet, genombrott av impulsivt våldsbeteende.

Wessel
2008-10-27, 16:11
Steroider är s..t och de går inte att dosera lagom heller. Orsaken är en balansfunktion i kroppen som ser att du har tillräckligt i systemet, i förlängningen reducerar du och på sikt stänger av hormontillverkligen själv. Därav unga grabbar som blivit impotenta och är det permanant, inte ens nåbara via Viagra.
De flesta riktigt våldsamma våldsbrott i Sverige de senast decennierna har också begåtts av anabolaanvändare.
Inte för att något av alternativen känns lockande eller aktuella, men skulle hellre försöka "bruka" kokain än anabola, men det är just my humble opinion.

Ok, jag vill helst inte skriva något som ens skulle kunna tolkas som positivt vad gäller missbruk av anabola steroider, även om det bara handlar om att döda en myt eller påpeka det uppenbara. Men i de senaste fallen som handlar om grova våldsbrott och mord kopplade till nyttjandet av anabola steroider, så har dessa fall oftast även involverat droger som kokain, amfetamin, alkohol och psykofarmaka. Droger som bekant påverkar sinnesstämningen i allra högsta grad.

Ett känt fall är ju då en 27-årig man mördade sin 13-åriga styvdotter och förgrep sig på hennes kompis. Mannen var kraftigt berusad då han greps och har uppgett att han har minnesluckor och inte kommer ihåg händelsen. I media fokuserades det mest på att mannen var påverkad av anabola steroider, att han även tagit psykofarmaka och blandat dessa med alkohol nämndes mest som en parentes, trots att alkohol och ångestdämpande/lugnande mediciner är känt för att skapa vanföreställningar, paranoior och kraftiga minnesluckor, något som inte anabola steroider gör.

Mannen knivhögg sin styvdotter till döds och våldtog hennes kamrat i en lägenhet i Västerhaninge den 27 maj i år. Han var kraftigt påverkad av anabola steroider, alkohol och lugnande medel. Mannen har sagt att han inte minns någonting av det som hände.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=583388

Att andra droger än anabola steroider ligger till grund till fler våldsbrott styrks också av en helt färsk studie som rapporteras om på Social och Hälsovårdsnytts hemsida:

Sambanden mellan narkotikamissbruk, kriminalitet och psykisk störning har kartlagts i en ny, unik studie som spänner över tre decennier. Resultaten visar att det är amfetamin, Sveriges vanligaste drog, som har det starkaste sambandet med våldsbrott.

http://www.shn.dk/artiklar/3370.html

Att regeringen utsåg Björn Fries till dopingsamordnare under 2006 för att särskilt belysa dopingens problematik har nog också spelat in i den senaste tidens skriverier om alla våldsgalna anabolamonster, att dessa personer även ofta varit psykiskt labila drogmissbrukare har man inte lagt någon stötte vikt vid, utan givetvis har det varit dopingpreparaten som varit boven. Det ligger liksom på dagordningen, Björn Fries egna dagordning.
Björn Fries blev ju bekant även för oss nationella och fosterlandsvänner då han var den Socialdemokratiske politikern som gjorde karriär på att högljutt gå på offensiven mot "nynazisterna" i Karlskrona, en karriär som tydligt visar på hur driven och demokratisk denna människa är, eller skrupelfri kanske är en bättre beskrivning av hans arbetssätt. Han har förutom att tysta nationella sidor även försökt att få bort hemsidan Flashback från internet.[1] (http://www.den-svenske.com/2000-08-01-nu_drabbas_hela_karlskrona_av_bjorn_fries.html) [2] (http://sv.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rn_Fries)

Aktionsplan mot missbruk av hormonpreparat
Den 21 juni 2006 fattades beslut att regeringens narkotikapolitiske samordnare Björn Fries får uppdraget att förstärka insatserna mot dopning. I uppdraget ingår att uppmärksamma dopningsproblemet och att begränsa både utbudet och efterfrågan av dopningsmedel.
Förstärkta insatser behövs för att förbättra samarbetet mellan olika myndigheter och organisationer. Samordnaren skall aktivt samverka med berörda departement, myndigheter, kommuner, frivilligorganisationer och föreningslivet i övrigt.

http://www.dopingjouren.se/page.asp?page=nyheter

Avslutningsvis så säger jag det igen; Precis som med alla andra olagliga substanser så förekommer skräckpropaganda som ska verka i avskräckande syfte, den är kraftigt överdriven och ibland rent av felaktig. Steroider är dock på inget sätt hälsosamt så länge man inte lider av medicinskt missförhållande och får det utskrivet av läkare, därför bör ett bruk inte heller uppmuntras. Hade det varit riskfritt hade det inte varit olagligt.
.

larsboff
2008-10-29, 14:09
jag anser att alla skall bruka det för att bli fysiskt så perfekta som möjligt. bruka, ej missbruka.

Wessel
2008-10-29, 15:56
jag anser att alla skall bruka det för att bli fysiskt så perfekta som möjligt. bruka, ej missbruka.

Allt bruk som inte sker enligt föreskrifter från läkare är ett missbruk.

Samma resonemang ser man hos diverse missbrukare av droger; "Men jag röker ju bara en lite jolle om dagen, så jag är bara en brukare, jag kan ju fortfarande sköta mitt jobb" - ALLT bruk av cannabis är ett missbruk så länge du inte lider av starr eller annat missförhållande och får det utskrivet av läkare.

Såna argument är bara till för att rättfärdiga sina egna missbruk, skiter i om någon prepar, men sluta försöka rättfärdiga det.
.

Oxy
2008-10-30, 17:40
Allt bruk som inte sker enligt föreskrifter från läkare är ett missbruk.

Samma resonemang ser man hos diverse missbrukare av droger; "Men jag röker ju bara en lite jolle om dagen, så jag är bara en brukare, jag kan ju fortfarande sköta mitt jobb" - ALLT bruk av cannabis är ett missbruk så länge du inte lider av starr eller annat missförhållande och får det utskrivet av läkare.

Såna argument är bara till för att rättfärdiga sina egna missbruk, skiter i om någon prepar, men sluta försöka rättfärdiga det.
.

Att säga att ”Allt bruk som inte sker enligt föreskrifter från läkare är ett missbruk" betyder då att de som får en läkares välsignelse går från missbrukare till brukare också. Tänk då på alla dessa människor som konstant käkar verktabbletter, sömnpiller, lyckopiller som dom får utskrivet av sin läkare. ( exempelvis neurosedyn som skrevs ut till gravida ) Problemet med ett sådant synsätt är att man lägger för stort förtroende i läkare i allmänhets expertis, dessa påverkas även dom av PK media och oinformerade åsikts strömningar i samhället i allmänhet. Läkare är ej alls vetande, dessa gör en bedömning som kan skilja sej mellan läkare och från gång till gång, (ska inte vara så men det vet vi alla att det gör) dessutom står rådande läkemedels konst under ständig förändring och utveckling.

Läkare står även underordnade lagstiftningen i respektive land och vi känner alla till hur välgrundade och sakligt genomtänkta många politiska beslut är. Påtryckningar och PK spelar så klart även det stor roll för vilka politiska beslut som tas och hur lagar utformas. Att sätta sin tillit till politiker och lagar att veta vad som är bäst för oss som individ i alla lägen låter naivt för att utrycka sig milt.

Dessutom betyder det att definitionen av vem som är missbrukare ändras beroende på vilket land man pratar om då olika länder har olika lagar/policy (vilka även dessa är i ständig förändring) för vilka preparat man använder, för vilka åkommor, i vilka situationer, i vilka doser ect.

Vad jag vill ha sagt med detta är att vi bör försöka hålla en saklig och välinformerad debatt om AAS på samma sätt som vi vill göra om tex mångkultur och inte bli lurade av PK medias ytliga känsloargument oavsett vilket ämne som berörs. Jag vill starkt avråda användandet av AAS men ser samtidigt en fara i att tillskriva det falska attribut och jämställa det med diverse droger som har långt värre konsekvenser för brukarens hälsa och omgivning.

Som motpol till dagens skräck propaganda kan jag rekommendera filmen http://biggerstrongerfastermovie.com/ som behandlar ämnet på ett annorlunda, mer ärligt och mycket underhållande sätt.

Druznil
2008-10-30, 17:53
Text

Det finns en orsak för läkare att sätta in AAS, hypogonadism. Den dos som ges är dessutom avsevärt lägre än den som brukas vid missbruk av AAS för muskeltillväxt. Med rådande lagstiftning är det dessutom precis som Wessel säger, missbruk om medlet inte är förskrivet av läkare.

Till sist kan du få en saklig debatt. Det finns en fördel med AAS, det ger större muskler. Nackdelar det påverkar psyket, det ger akne, det ger skador på organ, det orsakar hypogonadism, det orsakar nedsatt libido osv. Den sakliga debatten är klar, sedan kan man alltid anse att stora muskler är värt allt detta.

Oxy
2008-10-30, 18:16
Det finns en orsak för läkare att sätta in AAS, hypogonadism. Den dos som ges är dessutom avsevärt lägre än den som brukas vid missbruk av AAS för muskeltillväxt. Med rådande lagstiftning är det dessutom precis som Wessel säger, missbruk om medlet inte är förskrivet av läkare.

Till sist kan du få en saklig debatt. Det finns en fördel med AAS, det ger större muskler. Nackdelar det påverkar psyket, det ger akne, det ger skador på organ, det orsakar hypogonadism, det orsakar nedsatt libido osv. Den sakliga debatten är klar, sedan kan man alltid anse att stora muskler är värt allt detta.

Uppenbarligen gick inte resonemanget fram…tråkigt, men du har all rätt till din åsikt.

Du har fel om AAS användningsområden inom läkevetenskap dock, tex brännskador och andra tillstånd med kraftig nedbrytning av kropps massa , AIDS, och fler..

Du har fel om att AAS enbart har ökad muskel massa som fördel

Du har inga hållbara argument för många av de övriga påståenden misstänker jag …meeen det bryr du väll dej inte om för du vet ju redan allt du behöver veta i ämnet…eller hur?

Det är exakt denna nonchalanta/överlägsna attityd som skapar en oinformerad debatt inom så många områden i dagens samhälle, vilket var min poäng i min förra post inte att försvara AAS användande som sådant

Druznil
2008-10-30, 19:39
Uppenbarligen gick inte resonemanget fram…tråkigt, men du har all rätt till din åsikt.

Du har fel om AAS användningsområden inom läkevetenskap dock, tex brännskador och andra tillstånd med kraftig nedbrytning av kropps massa , AIDS, och fler..

Du har fel om att AAS enbart har ökad muskel massa som fördel

Du har inga hållbara argument för många av de övriga påståenden misstänker jag …meeen det bryr du väll dej inte om för du vet ju redan allt du behöver veta i ämnet…eller hur?

Det är exakt denna nonchalanta/överlägsna attityd som skapar en oinformerad debatt inom så många områden i dagens samhälle, vilket var min poäng i min förra post inte att försvara AAS användande som sådant

Du har helt rätt, efter en snabbsväng förbi www.pubmed.gov ser jag att det är precis som du säger. AAS har en något bredare symptomatisk behandlinspotential.

Men vad är det för fördelaktiga effekter som du anser ska lyftas fram. Nu till i övrigt friska människor, att sjuka har fördel av mediciner är ju ganska känt. Annars borde medicinen inte sättas in.

Hållbara argument för mitt raljerande?

Psyket: Behavioural manifestations of anabolic steroid use. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15984895?ordinalpos=3&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum) och psykiatrikers utlåtanden
Akne: Känd biverkan måste jag verkligen hitta en källa?
Skador på organ: Adverse effects of anabolic steroids in athletes. A constant threat. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16005168?ordinalpos=12&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum) Cardiovascular side effects of anabolic-androgenic steroids (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17036188?ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=5&log$=relatedarticles&logdbfrom=pubmed)
Hypogonadism och minskad libido: Treatment strategies of withdrawal from long-term use of anabolic-androgenic steroids (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11899857?ordinalpos=2&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum)

Sedan föreskriver ju FASS en del biverkningar för sina preparat. Värt att notera är att de doser som används inom vården är som sagt mycket mycket lägre än de missbrukarna använder.

EDIT: Men till ditt försvar, jag kommer inte att ändra uppfattning i bruket av kemikalier för supernormal utveckling. Min indoktrinerade åsikt är så att säga fast.

Lurv_leffe
2008-11-11, 23:04
jag har en kompis som tog steroider. han fick massa stora finnar som nu är fula ärr.

Agoge
2009-01-13, 21:18
är man helt frisk och inte tävlar är det ganska onödigt, särskilt om man är ung, då har man mer att hämta ren. Efter intag av AAS återställer sig inte den egna testo-produktionen helt och då är det svårare att bygga ren.

Vanliga bieffekter är väll Acne, Skallighet, gynokänningar, roidrage (mycket ovanligt). De farligare bieffekterna som levercancer, kassa njurar, oxhjärta etc kommer oftare efter flera tyngre kurer i långa perioder

Fluke
2009-06-23, 23:06
stolt svensk vill bara säga att du fått fel information va det gäller oxar skeletet växer inte av oxar men det är den steroiden som ger flest biverkningar.hgh innan du växt klart ger därimot ökningar av skeletet.tar du mycket hgh i vuxen ålder kan näsa öron käke växa.

J.H.E.A
2009-06-24, 08:11
Det är ju ganska mycket genetik som även spelar in när det gäller AAS. Det är hur du är i kroppen. efter du har kurat kan du även "efterkura" så att så mycket av din massa bibehålls och bieffekternas risk minimeras.

Det stora problemet är att alltför många tar allt de kommer över utan att ens ha en susning om vad dom stoppar i kroppen. Dom köper några skumma piller av någon funky snubbe på gymmet och tror sen att dom ska bli Rambo.
För att effekterna av ett par kurer ska bli så stora och bra som möjligt så gäller det att helst verkligen ha läst på om vad du tar men även och kanske det mest viktigaste av allt, rätt många år av ren träning som grund.

Alla som tränar seriöst på detta forum kan hålla med om att du når en viss punkt i ditt tränande där du inte kan komma mycket högre. Kanske något snäpp men ej någon markant ökning. Där kommer dessa preparaten in.

NEJ! jag förespråkar INTE Anabola!

Agoge
2009-07-18, 17:05
när man blir äldre och testosteron nivån sänks, kan man ju inta en mkt liten dos på konstgjord väg dagligen för att hålla kroppen "ung" detta är ju väldigt omtalat och alla verkar tycka olika, men de flesta som använder steroider missbrukar det och använder för höga doser för att det ska vara hälsosamt.

NordicThunder
2009-10-13, 19:27
Ganska onödig tråd överlag. Steroider ÄR steroider, pungt slut :P

För er som endå vill ha lite fakta och kanske på ett bekvämt sätt bör tanka/köpa etc Dokumentären;

"Bigger Stronger Faster"

Ruebens
2009-10-16, 22:12
Jag förespråkar steroider, inte som en "drog" som det skulle ses som, eller fusk eller missbruk. Det är ett hjälpmedel för folk att utnyttja sin kropps fulla potential och därmed kunna ta sig längre i träningen.

Dessutom är man en seriös kroppsbyggare (behöver inte satsa på att stå på scén) så får man starkare motivation att hålla sig borta från andra droger, tobak, alkohol och annan narkotika. Man håller sig till en bra kost, träning och vila. En hälsosam livsstil förutom steroiderna då det vill säga. Man lever helt enkelt för att bygga muskler, öka styrka och må bra med sig själv. Plus att så länge man inte får biverkningarna så mår man såå mycket bättre utav steroider i vardagen.

Sen att största delen skulle jag gissa på som brukar AAS inte kan mer än namnet på vad dom stoppar i sig, om ens det. Stannar där, låter det säga sig självt.

wpower
2009-11-22, 21:04
avafan... käkar probolan o jävla massa pasta o ägg o kött o kyckling o fisk,ja börjar bli jävligt stor o ja har bara tränat drygt ett halv år... 6-7mån..
funkar skit bra ;)

svensktiger
2009-12-18, 22:54
Har inte läst igenom tråden riktigt.

Mitt bruk av steroider har inte gett mig några större bieffekter. Värdena är samma efter 1-2 månader OFF.
Svettningar osv känner dem flesta som sätter 500-1000mg Testo i veckan, lite finnar här och där, under tyngre kurer har jag även känt av hjärtklappning och små irritationer ibland.

svensktiger
2009-12-18, 23:12

När du använder dig av steroider (testosteron i detta fall) så får din kropp ett överskott av testosteron och skickar signaler till pungen att sluta producera för att försöka återfå balans. Din kropp återfår sin normala testosteron nivå några månader efter, sedan finns det ju HCG som snabbar upp processen :D

Jag har aldrig blivit drabbat av gynekomasti (BT) men för sånt finns det Nolvadex (Antiöstrogen)

/ST