handdator

Visa fullständig version : Folk av jødisk slekt

Gautskagg
2008-04-02, 11:17
Jeg vet ihvertfall at det meste rundt majorstuen eies av to pakistanske familier. De eier 12-15 restauranter i det området, inkludert Jacob Aal og alle de andre drikkestedene i nærheten. Baren nær inngangen til majorstuen stasjon eies av en frekk marokkaner. Østover finnes det nesten ingenting som er eid av nordmenn, heller ikke på vei ned mot aker brygge.

Nede på aker brygge finnes det en restaurant som eies av hvite: D/S Louise Restaurant & Bar. De dyreste restaurantene i byen eies som regel av hvite, billige steder er kjøpt opp for lenge siden av våre nye landsmenn. Agra på Aker Brygge eies av Javed Iqbal. Cosmo Thai eies selvfølgelig ikke av nordmenn. Så da er det bare en restaurant på aker brygge som helt sikkert eies av hvite.. Eierene av D/S Louise har ikke norske navn, men de ser norske ut og navnene er ikke jødiske. En venninne av meg jobbet der lenge, så jeg kan bekrefte at eierene er europeiske. Det finnes nesten ingen nordmenn som eier restauranter, men franske og mer eksklusive menyer betyr som regel at eierene er hvite.

Ingen av de billigere restaurantkjedene i Oslo eies av nordmenn. Big Horn Steak House er den eneste jeg er litt usikker på. Peppes pizza eies av Jens Ulltveit-Moe og Umoe Catering AS. Der vil jeg fraråde alle å spise. Med mindre du velger å stole på at denne mannen har norsk arvemateriale, eller føler at han fortjener en enda større formue gjennom overpriset deig og ost:

http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00123/Jens_Ulltveit-Moe__123405v.jpg

[OPPDATERING:] Big Horn Steak House har Thor Gustavsen som direktør, men han har ansatt muslimske brødre til å drifte restaurantene. "Daljinder Kahlon og Kawal Preet S. Kahlon er gode eksempler på den typen dyktige folk som Thor Gustavsen ønsker som franchisetakere. Sammen med en tredje bror driver de Big Horn-restaurant på Majorstua i Oslo, i Bergen og på Lillestrøm. De har vært med siden 1995. - Vi er veldig fornøyd med Big Horn-konseptet, utbryter Daljinder Kahlon. - Det som er moro er at vi har vært så heldige å være med og utvikle det ”nye” konseptet fra dag én.

- Hovedpoenget er at du må like å drive restaurant, mener Kawal Preet S. Kahlon. - Du må like bransjen, like å jobbe sent på kveldene, like mennesker. Det å drive restaurant er en livsstil."

Veldig mistenkelige ansiktstrekk ja.

http://www.vigrid.net/giftpilz03.htm

Selv om det offisielt er ca 2000 jøder i Norge (som altså er registrert i jødiske trossamfunn), så er det mange flere som er av jødisk slekt og som føler seg som jøder/har jødiske sympatier på grunn av slektskapet sitt. Eikland er et godt eksempel. Han har innrømmet at han er av jødisk slekt og virker som han er stolt av det. Bruker vel det som en slags begrunnelse for å være anti-hvit antar jeg.

Den norske stat definerer jøde, som en person som er medlem av et jødisk trossamfunn. Israel derimot ser på slektskap, det vil si at hvis du har en jødisk bestemor kan du defineres som en jøde.