handdator

Visa fullständig version : Se vilka från samma stad

SveaBrigad
2008-03-17, 20:08
Tycker de ska finnas så man kan leta efter folk från samma stad, eller om de nu finns?

Kämpfer
2008-03-17, 20:12
Tycker det är bra som det är nu, när man ser vilket landskap man bor i.
Så länge gäster och icke-välkomna kan kolla in din presentation och kartlägga dig så är det onödigt att ha för många personliga uppgifter. Allt från SÄPO till AFA kan hänga här.

Och till puckot som gav mig minus och ansåg att det finns mer än en person i en stad, tänk mindre städer, och det är dumt att ge ut för mycket information till fienden.
Behåll dagens system.

Gjallarhorn
2008-03-17, 20:36
Nog för att du har rätt kämpfer men fortfarande så skulle jag vilja ha lättare att hitta mer lokalt folk här på sidan, det är något jag saknar

stefan1
2008-03-17, 20:39
Tycker det är bra som det är nu, när man ser vilket län man bor i.
Så länge gäster och icke-välkomna kan kolla in din presentation och kartlägga dig så är det onödigt att ha för många personliga uppgifter. Allt från SÄPO till AFA kan hänga här.

Håller med, det är bra som det är. Om man ser att länet skulle vara det man vill att det ska vara, kan man ju alltid pm:a och se om man får reda på något mer. Det ligger i sakens natur att inte lägga upp fullständiga kontaktuppgifter.

Kämpfer
2008-03-17, 20:40
Nog för att du har rätt kämpfer men fortfarande så skulle jag vilja ha lättare att hitta mer lokalt folk här på sidan, det är något jag saknar

Jo, jag själv skulle också gärna vilja ha den informationen.
Men det skulle krävas att alla medlemssidor gjordes icke-synbara för gäster, men samtidigt skulle forumet vara öppet då folk skulle kunna vara med i diskussioner och få möjligheten att se hur vi tänker. :-)

Asynja
2008-05-14, 10:28
Kan man inte ha trådar för de olika landskap så kan ju folk skriva där vilken stad de bor i? Då blir det ju frivilligt men möjligheten finns :-).

HMF_Anders
2008-05-14, 10:36
Vore skit bra om man kunde se vart man andra bor. Är man nu så feg att man inte vågar visa vilken stad man bor i så skit i att fylla i det då.

swe_92
2008-05-14, 10:37
Jag tycker att man borde ändra så att man oxå fyller i vilken stad/område man bor närmast som uppsala, roslagen, stockholm m.m. inte småbyar å sammhällen.

Tyrfing
2008-05-14, 10:40
Tyckte HMF Anders förslag var bra. Vill man inte visa så fyller man helt enkelt inte i.

För egen del så hittar jag bara sympatiskt folk som bor ganska långt ifrån mig, men det är klart, hellre att man träffar vettigt folk för att man gillar dem som personer än för att man bara tycker att de bor nära.

suomentyttö
2008-05-14, 10:59
Det skulle underlätta att hitta medlemmar här på nordisk om det fanns en funktion som man kan söka på ett län, och få upp alla som bor i det länet. Men att även dom medlemmar som vill kan fylla i tex: Malmö som stad.

Någon som förstår hur jag menar? och vet om den funktionen att söka på län finns idag?

whitegirl
2008-05-14, 15:13
Skulle vara bra om det fanns sån funktion så man såg i vilken stad folk bor i men frivilligt för de som vill fylla i.

Rellingen
2008-05-18, 23:40
Problemet idag är ju att man skriver vilket landskap man bor i vilket kan betyda väldigt mycket och ibland bli direkt förvirrande. När folk skriver Uppland så tänker jag på ställen som Uppsala, Enköping och Tierp och när folk skriver Södermanland så tänker jag på Södertälje och Strängnäs. Problemet är då att de flesta som skriver något av detta troligtvis bor i Stockholm. Det stämmer naturligtvis att Stockholm är delat mellan Uppland och Södermanland men jag skulle tro att Stockholmare oavsett vilken sida av slussen de bor på har mer gemensamt med varandra än med oss Uppsalabor eller de från t.ex Nyköping. Jag vet inte hur det är i resten av Sverige men här skulle det vara rimligare att ange länstillhörighet då det säger betydligt mer än landskap.

emden
2008-05-18, 23:43
Tycker de ska finnas så man kan leta efter folk från samma stad, eller om de nu finns?

Ännu bättre vore ju om allas adress stod så kan man se om nån bor på samma gata som en själv? :chock::maskerad: