handdator

Visa fullständig version : Folkets Nyheter 11 ute!

Nordic
2008-03-05, 13:05
Döm av ens förvåning när 2 tidningar istället för en damp ner i brevinkastet, en från Nationell Idag och en från Folkets Nyheter. Folkets Nyheter som papperstidning är alltså tillbaka. Bra jobbat!

Jag gillar den nya designen, mycket stilren och snygg. Bara att applådera. :thumbsup:

Vad krävs det för att få presstöd, ett par tusen prenumeranter? Hur många medlemmar finns det på nordisk t.ex.? Se till att teckna prenumeration och få andra att göra det också. Det om något kommer att göra stor skillnad för svenskens sakteliga uppvaknande, om presstöd fås.

Legionär
2008-03-05, 13:13
Jag fick den med, och tyckte den var snygg i designen. Innehållet höll även en hög kvalitet. En positiv blandning av reportage enligt mitt tycke.

Informell
2008-03-05, 13:29
Jag fick den också idag. Jag tycker det var snyggare layout än tidigare nummer så det var en förbättring. Innehåller var också en bra blandning av intressanta nyheter och krönikor.

Morgoth
2008-03-05, 13:39
Jag hade visserligen fått läsa den innan men även jag var lika positivt överraskad - FN och NI är och förblir bäst!

Sibbe
2008-03-05, 13:46
Snygg layout, bra reportage och snygga annonser. Värdig att kallas nyhetstidning!
Jag ser den som ett trevligt komplement till NI. :yes:

Bitterhet1
2008-03-05, 13:49
Även jag fick den och jag håller med om ovanståendes beröm. Jag undrar om det inte vore värt det för FN att betala till Nordisk.nu för att kunna skicka erbjudanden om att bli prenumerant till alla medlemmar på denna sida??

Nordic
2008-03-05, 13:55
Även jag fick den och jag håller med om ovanståendes beröm. Jag undrar om det inte vore värt det för FN att betala till Nordisk.nu för att kunna skicka erbjudanden om att bli prenumerant till alla medlemmar på denna sida??

Precis, det glömde jag skriva i första inlägget. Nordisk är ju en perfekt plattform för att föra ut budskapet om Folkets Nyheter och i sin tur värva prenumeranter.

Anders_af_Oden
2008-03-05, 14:16
FN nummer 11 damp likaså ned hos mig idag så äntligen har jag en tidning med lite nya högkvalitativa reportage och artiklar.

Sen måste jag medge att baksidan inte är fy skam heller ;)

En Nationalist
2008-03-05, 14:16
Fick också Folkets nyheter precis! Läste "Vardagens hjältar vinner viktiga slag" till några ballerina kex och mjölk på köksbordet. Måste säga att det var väldigt bra skrivet, det träffade en direkt och man kännde sig stolt inombords.

Skulle det inte vara bättre om vi kunde få ut fler tidingar till folket istället för flygblad? Eller varför inte sätta in flygblad i tidingen och dela ut. Tror många skulle tycka det var intressantare än bara ett flygblad. Men det är väl klart en kostnadsfråga också... Tack för en väldigt bra tidning i alla fall!

sektpingla
2008-03-05, 14:44
Välskrivna artiklar! :)
Vill även passa på att informera att Motståndsrörelsens skötebarn Nationellt Motstånd är ute.
För er som inte erhållt ett ex, finns det en slående lik paroll a la TV4:as "Noll Rasism" (motsatsen naturligtvis) på baksidan av tidningen :lol:

Imperium
2008-03-05, 18:23

FN, Nordisk, NF, metapedia osv. ingår i Nordiska Förbundet, så de behöver nog inte betala till sig själva för att göra reklam för tidningen.

Hur som helst, en mycket bra tidning med välskriva artiklar. Hoppas att utgivningstakten blir högre denna gång.

Svart Sol
2008-03-05, 20:14
Mycket förvånad att få den i den, trodde faktiskt att det var reklam från NF.

På följebrevet så hänvisar dom till ett formulär på FN sidan, någon som hittar det?

Papa doc
2008-03-05, 20:31
På följebrevet så hänvisar dom till ett formulär på FN sidan, någon som hittar det?

Det formuläret hittar du här (https://secure.nordiskaforlaget.se/info/secureform_fon_pren.asp).

Jag vill uppmana alla att fylla i det här enkla formuläret och få hem en underbar tidning och en gratis-bok. Tackar för detta!

NordicRaven80
2008-03-05, 20:47
Fick tidningen och läst igenom..Har ju tidigare nummer av både Nordisk frihet och tycker de är verkligen intressanta artiklar:)

Palnatoke
2008-03-05, 22:17
Tack för berömmet allihop. Vi hoppas på att kunna få upp utgivningstakten ordentligt ganska snart.

Nyhetstips, insändare och annat material kan skickas till tips @folketsnyheter.se. Nya och gamla prenumeranter kan också gå in på http://www.folketsnyheter.se och klicka på "Prenumerera" i vänsterspalten för att fylla i ett enkelt frågeformulär och få en gratis bok på köpet. :)

Trudgelmer
2008-03-06, 13:35
Jag är faktiskt inte särkilt förtjust i den nya designen. Men visst, den är väl okej. Jag har inte hunnit läsa några artiklar än.

Dunker
2008-03-06, 16:20
Fick också Folkets Nyheter i brevlådan :) Måste säga att var väldigt bra! Mycket bra innehåll.

von_Roland
2008-03-06, 16:32
Kan bara ställa mig till den positiva skaran. Tyckte denna tidning höll hög kvalitet och intressanta repotage

pluton_666
2008-03-06, 17:01
Måste också säga jätte snygg tidning inte alls lika plottrig som många andra. bra det där med faktarutorna till texterna om det är något man inte riktigt är haj på lixom :P, Mycket fin tidning helt enkelt.

Reactionary
2008-03-06, 17:20
Intressant det som stod att David Dukes första bok ska ges ut på svenska, när kommer den finnas att köpa tro?

The Pirate
2008-03-06, 17:27
Jaha, då sällar jag mig ockkså till skaran av beundrare av denna mycket snygga och inehållsrika tidning.
Precis som flera redan konstaterat så är Folkets Nyheter tillsammans med Nationell idag de två bästa nyhets tidningarna i den nationella rörelsen. Det som behövs nu är att Folkets Nyheter får en mer kontinuerlig utgivning än tidigare. Då kommer den lätt kunna bli den bästa.

Keyser Söze
2008-03-06, 18:00
Fick också tidningen igår. Riktigt intressant. Speciellt David Dukes bok översatt till svenska. Ett givet köp så fort den inkommit i NSF-butiken.

Hur länge gäller erbjudandet för att få en bok när man tecknar en prenumeration?

ns_värnamo
2008-03-06, 18:11
Tittade bara igenom den lite snabb innan, ska sätt mig och läsa de ikväll:D

UrSvensk
2008-03-08, 03:38
Det var minst sagt en trevlig nyhet att hitta ett ex. av FN på golvet, att fylla i formuläret kommer jag dock inte kunna göra då jag inte minns vilket nummer jag påbörjade prenumerationen med.(inte heller huruvida jag köpte något nummer av NF och sedan påbörjade prenumerationen eller ej, har alla dock, dessutom har jag troligen fler än ett kundnummer)

Men det var en trevlig och mycket oväntad överraskning, riktigt roligt att se att ni är tillbaka.

Lennart B
2008-03-08, 07:32
Det var minst sagt en trevlig nyhet att hitta ett ex. av FN på golvet, att fylla i formuläret kommer jag dock inte kunna göra då jag inte minns vilket nummer jag påbörjade prenumerationen med.(inte heller huruvida jag köpte något nummer av NF och sedan påbörjade prenumerationen eller ej, har alla dock, dessutom har jag troligen fler än ett kundnummer)

Men det var en trevlig och mycket oväntad överraskning, riktigt roligt att se att ni är tillbaka.

Det är viktigt att ni fyller i formuläret även om ni inte kan ge exakta uppgifter om när prenumerationen påbörjades. Aktuellt kundnummer står på kuvertet som tidningen låg i. Om ni inte har kvar kundnumret kan ni i stället ange fullständiga namn- och adressuppgifter och mejla eller skicka till förlaget.

Formuläret:

https://secure.nordiskaforlaget.se/info/secureform_fon_pren.asp

Gladius
2008-03-08, 08:06
Jag har en fråga angående formuläret. Jag började precis en ny prenumeration på Nordisk Frihet när den lades ner.

Jag har alltså betalat för numren 8-11 av Nordisk Frihet men i formuläret kan man bara välja "Mitt första nummer av Nordisk Frihet var nummer 7".

Detta är inte korrekt i mitt fall då mitt första nummer är nummer 8.

Vad göra?

Lennart B
2008-03-08, 17:13
Jag har en fråga angående formuläret. Jag började precis en ny prenumeration på Nordisk Frihet när den lades ner.

Jag har alltså betalat för numren 8-11 av Nordisk Frihet men i formuläret kan man bara välja "Mitt första nummer av Nordisk Frihet var nummer 7".

Detta är inte korrekt i mitt fall då mitt första nummer är nummer 8.

Vad göra?

Fyll i "nr 7" och komplettera med ett mejl.

In_Aeternum
2008-03-08, 17:28
Jag blev riktigt besviken på att Nordisk Frihet lades ner för Folkets Nyheters skull, hade jag velat haft FoN så hade jag börjat prenumerera på den istället när jag började prenumerera på NF!

Gladius
2008-03-08, 17:59
Fyll i "nr 7" och komplettera med ett mejl.

Ok.
Tack ska du ha :)

Lister
2008-03-08, 18:10
Fick den i torsdags mycket bra tidning.
Ska teckna en prenumation.

Bitterhet1
2008-04-11, 15:46
Finns det någon möjlighet att få någon info från någon med insyn om hur arbetet går med det nya nummret??