Visa fullständig version : Vad har du för något i sminkväskan?
BeautyandPride
2008-02-24, 13:52
Efterssom jag är ett sminkfreak så ska vi se om det finns någon värre.. :p
så jag tänkte fråga vad ni har för något i era sminkväskor?alltså vilka produkter som ni använder er utav..
Här kommer min långa lista på smink som jag har i min nessesär :
4 st läppglans
2 st läppstift
rouge
solpuder
2 st puderdosor
mousse foundation
flytande foundation
ögonbrynspenna
3 st kajalpennor
3 st mascaror
5 olika ögonskuggor
Spegel
puderborste
ögonskuggsborste
glittereyliner
lypsyl
foundation svamp
highliter
det var allt:grin:. men kom ihåg att det här ska inte vara någon skryttråd av något slag.
endast för att få en inblick utav vad andra kvinnor använder sig utav för smink och vad som är den vanligaste sminkprodukten vi använder oss utav.
En puder
Spegel
2 st brunkräm
En läppglans
ögonbrynspenna
2 st kajalpennor
3 st mascaror
Har inte haft tid på sista tiden och fara och shoppa efter ny smink på en tid. :(
Mademoiselle
2008-02-24, 14:02
Jag använder ingen sminkväska, allt får inte plats i den, så allt står snyggt utplacerat på lätttillgängliga platser i hela mitt rum :-)
2 flytande foundation
2 flytande eyeliner
1 puderdosa
4 kajalpennor
1 läppstiftspenna
1 ögonbrynspenna
2 concealer
3 läppstift
7 läppglans
2 ögonskuggor
2 mascaror
4 olika sorters sminkborstar
tops
Foundationsvampar slutade jag nyligen använda då min hy blev extremt smutsig av att använda svampar, även om jag var nogrann med att byta ut och tvätta osv.
BeautyandPride: Vad är det för glittereyeliner du använder? Jag är på jakt efter en väl fungerande som jag tål, känns ju stört omöjligt av veta vilka som är bra. :unsure:
BeautyandPride
2008-02-24, 14:08
BeautyandPride: Vad är det för glittereyeliner du använder? Jag är på jakt efter en väl fungerande som jag tål, känns ju stört omöjligt av veta vilka som är bra. :unsure:
jag har en glittereyeliner från Viva la diva :-). utmärkt till festmakeup!!
Jag tror att den vanligaste produkten i sminkväskan är mascaran. :p
I min sminkväska finns det:
3 läppennor
1 ögonbrynspenna
2 eyeliners
2 foundations
1 ögonbaskräm
1 concealer
12 ögonskuggor
1 rouge
6 läppstift
2 läppglans
3 mascaror
tops
ett otal olika borstar och applicatorer, dock ingen till foundation (ohygieniskt)
Utöver detta har jag en hel låda med smink jag använder vid speciella tillfällen (mycket glitter då ;)) eller som jag har köpt och använt en gång.
Ska vi gå in på nagellack också? :unsure: Jag har en halvfull systempåse med olika nagellack...
Det enda jag använder i sminkväg är
foundation
puder
mascara och
eyeliner.
Det är också det enda jag äger tror jag. Nej vänta, jag har ett läppstift också, som jag aldrig har använt =)
Okej jag antar att jag kommer toppa listan över de som använder minst smink:D
1 Mascara
2 olika ögonskuggor (äger fler men använder bara 2)
1 kajal
1 rouge
1 rougeborste
Äger även puder och en sådan puder svamp men det används inte så ofta. Samma sam med läppglans. I sminkväskan brukar jag även ha min borste, några tops och parfym.
Ska vi gå in på nagellack använder jag bara 1 där med och en nagelförstärkare.
Men tror även jag att mascara kommer var den sak som alla har en :-)
Har precis lyckas fylla min sminkväska igen efter att allt blev stulet av en fd. vän för ca 1 år sen.
I min smikväska har jag:
Transparant puder. Make up store
True match foundation. Loreal
3 ögonskuggor i nyans av brun. ColorAppeal Trio Prio. Loreal.
En foundationborste från lindex som används till rouge.
Blush/rouge Rimmel.
Fyra ögonskuggor Eye shasow quartet. Isadora
Dream matte mousse Maybelline
Mascara från Loreal
Lättstift Brunt
Ögonfransböjare
Glansdroppar Till håret
Foundation svamp
Ögonbrynspenna Light brown
Lip Gloss H&M
Ögonskuggsborste
Två ögonskuggor Lila & en grön
Kajal Vit och svart
Pincett
3 Lipgloss Fron H&M HelloKitty
Eye dust Glitterögonskugga
Puder Stay matte. Rimmel
Puder TrueColor. Flormar
Lipgloss röd/brunt
Lipgloss Glitter
Sen har jag deodorant, parfymer, krämer, tops och annat skit i den också. Jag tycker att jag har lite smink, men när man ser det såär är det nästan lite skrämmande. Skulle haft en mascara till men jag tror min katt har skjutit den undder badkaret :p
Flickor... ni är galna. Jag nöjer mig med
1 mascara
1 ögonpenna
samt foundation
Behövs något mer?
1 mascara
2 ögonskuggor
Sån där kräm man har under ögonen för att dölja mörka ringar; typ som täckstift fast i flytande form..
Puder
Eyeliner
Plus en sån där tång som man böjer ögonfransarna med.
Min kosmetiska vokabulär är nästan lika obefintlig som själva sminket... :p
På tal om smink så måste jag bara tillägga att en gammal klasskompis till mig köpte 862 ögonskuggor på ett år. Hennes pappa räknade dem och sa i slutet av året att "om du inte bett mig om pengar till alla dessa skulle du ha fått en ny dator i julklapp".
BeautyandPride
2008-02-24, 15:11
Juste tänkte fråga om någon använder sig utav mineralsmink?.
Hört att det är väldigt bra, men det är väldigt dyrt också, fast det kanske det är värt om det håller länge. Id bare minneral make up skulle jag vilja testa iaf :-)
På tal om smink så måste jag bara tillägga att en gammal klasskompis till mig köpte 862 ögonskuggor på ett år. Hennes pappa räknade dem och sa i slutet av året att "om du inte bett mig om pengar till alla dessa skulle du ha fått en ny dator i julklapp".
Jag tror jag har köpt en ögonskugga på fem år, ungefär. Och den har jag inte ens använt. Jag skulle lätt ha valt en ny dator framför smink, garanterat. :grin:
Jag tror jag har köpt en ögonskugga på fem år, ungefär. Och den har jag inte ens använt. Jag skulle lätt ha valt en ny dator framför smink, garanterat. :grin:
Samma här :p Det jag undrar mest över är om hon verkligen hann använda alla. Hon sminkade sig varje rast, så det är väl inte helt omöjligt... men grovt räknat så är ju det tre nya ögonskuggor per dag.. eller två komma nånting. Finns det verkligen så många sorter?
Juste tänkte fråga om någon använder sig utav mineralsmink?.
Hört att det är väldigt bra, men det är väldigt dyrt också, fast det kanske det är värt om det håller länge. Id bare minneral make up skulle jag vilja testa iaf :-)
Har oxå hört att Id är ett bra märke för mineralsmink, men har dock bara provat Isadoras mineralpuder.. Var inte så nöjd med det, då det ej täckte...
I min sminkväska finns det: Foundation, 1 ögonbrynspenna, 4 ögonskuggor, 1 cremerouge, 1 läppglans, 1 mascara, tops samt en vässare... Dock har innehållet minskat drastiskt sedan jag blev sambo och mamma.. Hinner och orkar inte lägga ner så mycket tid och pengar på smink längre:(
Hej, jag har ungefär vad alla andra har räknat upp i min sminkväska, men vi nordiska skönheter skulle egentligen inte behöva ha hälften av allt klet och smet. Lite väl fåfäng är man allt..
Hej, jag har ungefär vad alla andra har räknat upp i min sminkväska, men vi nordiska skönheter skulle egentligen inte behöva ha hälften av allt klet och smet. Lite väl fåfäng är man allt..
Du har helt rätt. Bara för att man har mkt i sminkväskan betyder inte det att man använder allt det där ;)
Samma här :p Det jag undrar mest över är om hon verkligen hann använda alla. Hon sminkade sig varje rast, så det är väl inte helt omöjligt... men grovt räknat så är ju det tre nya ögonskuggor per dag.. eller två komma nånting. Finns det verkligen så många sorter?
Behöver man verkligen använda så många? Jag tvivlar på att man verkligen kan använda så många... :unsure:
Plus att det lär ju ta upp en väldans massa plats i badrumsskåpet också. Det räcker väl med en, eller ännu hellre, vara utan.
Tänkte på en sak, ni som använder mycket smink. Använder ni lika mycket varje dag eller sminkar ni er mer när ni ska på fest än om ni ska till skolan? Själv sminkar jag mig väldigt annorlunda iaf, är man morgontrött som jag kan det bli att jag bara tar lite mascara innan skolan medan inför fest så står jag framför spegeln lite längre :-)
Mademoiselle
2008-02-24, 15:57
Tänkte på en sak, ni som använder mycket smink. Använder ni lika mycket varje dag eller sminkar ni er mer när ni ska på fest än om ni ska till skolan? Själv sminkar jag mig väldigt annorlunda iaf, är man morgontrött som jag kan det bli att jag bara tar lite mascara innan skolan medan inför fest så står jag framför spegeln lite längre :-)
Det beror helt på. Jag brukar sminka mig likadant i skolan som till fest, beror på vad det är för fest jag skall på. Men jag är en minutjagare så jag hinner oftast inte sminka mig innan skolan så alltsomoftast är jag osminkad.
Det beror helt på. Jag brukar sminka mig likadant i skolan som till fest, beror på vad det är för fest jag skall på. Men jag är en minutjagare så jag hinner oftast inte sminka mig innan skolan så alltsomoftast är jag osminkad.
Okej, ungefär som jag då:) Förstår ibland inte hur folk har kunnat sitta så länge och fixa sig innan skolan, har en vän som sminkar sig i nästan två timmar, för mig kanske det tar max fem minuter :-)
Mademoiselle
2008-02-24, 16:02
Okej, ungefär som jag då:) Förstår ibland inte hur folk har kunnat sitta så länge och fixa sig innan skolan, har en vän som sminkar sig i nästan två timmar, för mig kanske det tar max fem minuter :-)
Hur orkar hon? :chockad: Jag sover mycket hellre de där två timmarna och hoppar sminkningen helt och hållet om det är så. Brukar gå upp en timme innan om jag planerar att sminka mig inför skolan, annars hinner jag inte. Men då ingår ju både sminkning och fixa håret, och håret är det som tar längst tid i mitt fall...
Hur orkar hon? :chockad: Jag sover mycket hellre de där två timmarna och hoppar sminkningen helt och hållet om det är så. Brukar gå upp en timme innan om jag planerar att sminka mig inför skolan, annars hinner jag inte. Men då ingår ju både sminkning och fixa håret, och håret är det som tar längst tid i mitt fall...
Det håller jag med om till punkt och pricka, väderar också sömn framför sminkning, men vi har alla olika intressen :D Har man långt hår kan det ta en halv dag bara att få det tort :-)
Jag lägger ner max 15 minuter på sminkningen oavsett om det är till jobbet eller till fest. Men visst, är det ett mycket speciellt tillfälle (ingen maskerad då) då det är viktigt med en "perfekt" make-up så kan det ta upp till 45 minuter.
Mademoiselle
2008-02-24, 16:13
Det håller jag med om till punkt och pricka, väderar också sömn framför sminkning, men vi har alla olika intressen :D Har man långt hår kan det ta en halv dag bara att få det tort :-)
En halv dag är lite :unsure: Innan jag klippte av mig en del av mitt och tunnade ur det, ja, då tog det en hel dag att få det någorlunda torrt. Därför är en av mina bästa kompisar min hårfön.
Apropå det här med smink, är det någon som provat att använda dyrare smink någon gång, exempelvis Dior? Hur är de jämfört med de billigare sminksorterna?
Dior är inget vidare. Jag kände en kvinna som arbetade där för ett par år sedan, och fick då mängder av hudvårdsprodukter och smink därifrån. Nästan allt har jag gett bort, då jag är extremt känslig mot starka parfymer och vissa färgämnen i smink, och som bekant är fransmän väldigt förtjusta i att parfymera allt överdrivet mycket.
Jag kunde inte använda deras foundation eller puder alls, fick utslag i ansiktet, deras mascaror gjorde mina ögon röda och irriterade och till och med ögonskuggan sved på ögonlocket, tyvärr.
Vad beträffar andra märken av det lite dyrare slaget är Clinique det jag använder mest. Jag kan inte använda någon annan foundation eller mascara än Cliniques, men eftersom jag sminkar mig så väldigt sällan kostar det ändå inte så mycket. Tänkte dock prova en foundation från något ekologiskt märke nu, tyvärr innehåller de ofta titandioxid eftersom det är det mest naturliga täckande färgämnet (vilket kan ge utslag om man är känslig), men jag tänker inte utsätta mig för riskerna det innebär att smeta in sig med märkliga kemikalier och färgämnen.
Alla dyra märken, även Dior, har ju den fördelen att det håller bättre kvalitet. Även om deras foundation gav mig utslag satt den ju på huden en hel dag, ögonskuggorna också. Har man inte överdrivet känslig hy är det nog inte till besvär.
Vill man investera i smink ska man göra det i foundations, mascaror, puder och hudvårdsprodukter. Det är inte så stor skillnad mellan ett läppglans för 100 kronor och ett för 300 kronor, inte såpass stor att jag tycker det är värt de extra pengarna iaf. Läppglans, ögonskuggor och läppstift är ju också sådant man vill ha flera olika sorter av för att kunna variera sig, då blir man snart ruinerad om man ska använda de dyrare alternativen.
Satsa på att hitta en bra foundation och en bra mascara som passar din hy, ditt tycke och smak och lägg ner mindre energi på inköp av de roliga detaljerna.
Ett tips till er som har känsliga ögon -Body Shops mascara funkar skitbra. Jag kan inte använda någon annan, varken dyr eller billig, men deras vanliga svarta kan jag ha en hel dag utan att få tårar i ögonen och att det ska klia och hålla på... kostade 229 senast jag köpte den :-)
hmm. Har mange ulike øyenskygger, men bruker dem svært sjeldent.
Noen eyelinere, litt lipgloss, foundation, pudder, noen mascara, leppestift.
Men jeg bruker egentlig bare eyeliner og mascara. Skjønner meg ikke på all sminken, dog det hadde vært greit og kunne gjort seg ekstra fin i blant...
Tror jeg holder meg til eyelineren og mascaraen jeg :)
Vad beträffar andra märken av det lite dyrare slaget är Clinique det jag använder mest. Jag kan inte använda någon annan foundation eller mascara än Cliniques, men eftersom jag sminkar mig så väldigt sällan kostar det ändå inte så mycket. Tänkte dock prova en foundation från något ekologiskt märke nu, tyvärr innehåller de ofta titandioxid eftersom det är det mest naturliga täckande färgämnet (vilket kan ge utslag om man är känslig), men jag tänker inte utsätta mig för riskerna det innebär att smeta in sig med märkliga kemikalier och färgämnen.
Älvsjömässan hade unga företagare i veckan. Spiteful var där med natursmink. Det är bra + billigt :) Du kan ju fråga henna om hennes produkter inehåller titandioxid :-)
Måste ju hjälpa lite på traven efterosm jag inte köpt ngt själv :p
Ja, jag har hört att hon är igång med sitt mineralsmink nu. Skitbra initiativ (det sminket lär heller inte innehålla Vismut om jag förstått det rätt, Spiteful får gärna rätta mig om jag har fel). Allt mineralsmink innehåller däremot titandioxid. Det är själva förutsättningen för att man ska kunna tillverka en täckande mineralfoundation.
Skojsigt! Jag älskar smink och att experimentera med färger och olika varianter!
Grundar alltid först med hud creme från Makeup store.
Har två foundation. En av loreal(ljusaste) som jag lägger som grund.
Den adra av märket makeup store lägger jag sedan över för att få till en ljus yta (har väldigt blek hy naturligt).
Har sedan makep stores conceler (skitbra) som jag lägger under ögonen och på ögonlocket.
En svart kajal från h&M (funkar sådär, men den var billig) den lägger jag under ögonlocket, på randen där övre ögonfransarna sitter fast.
Har sedan en guldbrun kajalfrån makeup store som jag lägger på ögonlocket och sedan suddar ut med en pensel.
Har sedan en brun ögonskugga på det, sedan tre andra ögonskuggor i olika gröna nyanser som jag skuggar ut.
En mascara från Lummene.
Puder från makeup store
En ljusbrun läppänna från H&M
På det har jag en gensomskinlig läppglans från Dior.
Jag älskar att experiemntera med färger och har därför massormed ögonskuggor som jag varierar med.
ljust nu har jag rätt mycket grönt eftersom det passar ihop med mitt jätteröda hår och blåa ögon!
Läggerdock inte ner särskilt mycket pengar på smink. Får en hel del av mina mor som gillar smink och ofta byter så jag övertar av henne.
Tror jag lägger ner ca 10-15 min varje vardag på mitt smink.
Kan även gå utan. Men tycker smink är kul! Gått en del lektioner också! Och mer ska det bli!
Skojsigt! Jag älskar smink och att experimentera med färger och olika varianter!
Grundar alltid först med hud creme från Makeup store.
+ att jag har ett lipgloss som är ditt som jag fångade upp från golvet på annandagen ;) Rosaglittrigt.
Tänkte tillägga det att jag använder ögonskugga från make up store, kostade lite över 100 lappen men jag har haft den i ett år och inte ens använt halva ännu så det är verkligen värt pengarna att ha lite finare märken, iaf om man inte använder sminsk så ofta eller inte har så mkt, tycker det är bättre kvalite med. :-)
Tänkte tillägga det att jag använder ögonskugga från make up store, kostade lite över 100 lappen men jag har haft den i ett år och inte ens använt halva ännu så det är verkligen värt pengarna att ha lite finare märken, iaf om man inte använder sminsk så ofta eller inte har så mkt, tycker det är bättre kvalite med. :-)
Jag älskar Makeup store's varor! Skitfina färger som sitter jätte bra. Lite dyrare, men som du säger så håller de länge!
Något jag faktiskt kan rekomendera om ni känner att ni har lite extra pengar någon månad , är att gå en makeup rådgivning. Kostar 500 MEN du får köpa smink för de pengarna + att du får en sminkning. Brukar vara skitbra!
Jag älskar Makeup store's varor! Skitfina färger som sitter jätte bra. Lite dyrare, men som du säger så håller de länge!
Något jag faktiskt kan rekomendera om ni känner att ni har lite extra pengar någon månad , är att gå en makeup rådgivning. Kostar 500 MEN du får köpa smink för de pengarna + att du får en sminkning. Brukar vara skitbra!
Det låter jätte bra:D Om inte annat är det nog en bra present att ge bort till någon man känner :-)
BeautyandPride
2008-02-24, 19:17
Även face stockholm har bra varor :p.
jag praktiserade ju där förrut och fick hälla i lösögonskuggor i små askar.. haha kanske inte världens roligaste men..när jag var klar med praktiken så fick jag välja 5 st saker därifrån :p. kommer ihåg att jag tog en rouge som var skitbra och räckte aslänge..
men det är det som är så bra med "lite dyrare" finare smink att det är så drygt och att man inte behöver så mycket så det räcker längre ;). make up is fantastic!
Även face stockholm har bra varor :p.
jag praktiserade ju där förrut och fick hälla i lösögonskuggor i små askar.. haha kanske inte världens roligaste men..när jag var klar med praktiken så fick jag välja 5 st saker därifrån :p. kommer ihåg att jag tog en rouge som var skitbra och räckte aslänge..
men det är det som är så bra med "lite dyrare" finare smink att det är så drygt och att man inte behöver så mycket så det räcker längre ;). make up is fantastic!
Jasså:D det måste jag verkligen kolla upp! Vet att de öppnat en face stockholm i Uppsala nyligen! Jobbar värsta bögen där. Typ en kort knubbigsvathårig kille som sminkar sig skitmycket haha!
frökenhöger
2008-02-24, 19:52
1 puder
1 mascara
1 kajal
4 ögonskuggor
1 rouge
1 ögonbrynspenna
:)
Bootgirl
2008-02-25, 14:48
Jag har ingen direkt sminkväska, men smink ligger det här.. och där.. ;P
Måste dock köpa nytt. Mkt har blivit "förgammalt"
Förr sminkade jag mig varje dag. Till vardags hade jag en vardaglig sminkning och till fest/helger lite mer "påkostad". Tycker som andra, att det e skoj att exprimentera med färger och så. Oftast så blir bra oxå. (Jag passar i bruna och gröna toner)
Men. Det smink jag har:
- Fondation från Kyria och H&M
- Puder från Kyria
- Mascara från Loreal
- Kajalpenna från H&M
- Diverse ögonskuggor från Kicks, H&M
- Ögonfransböjare
- Penslar till allt man kan tänka sig
- svampar
- "plockare" till ögonbrynen
- ögonbrynspenna - ljugbrun- från H&M (jag måste få lite färg på mina bryn som vanligtvis är väldigt ljusblonda)
sen så är där diverse, typ topz, parfymer av alla de slag och nagelack i mängder. Dock så måste jag nog slänga typ alla vid detta laget. Har inte målat naglarna på säkert 2 år.
När man blir både mamma en o två och tre gånger så upptäcker man att man inte har dne där kvarten extra på morgonen alltid att sminka sig eller så.
Däremot så fixar jag ofta mitt hår. :)
Så har massor med hårvårdsprodukter och stylinggrejer. Jätteskoj!
I min sminknecessär finner man:
1 mascara - ACO
2 puder - Id+ borstar
1 rouge - Id+ borste
2 ögonskuggor - Make Up Store+ FACE
1 eyeliner - Lancome
Sedan så skulle man ju behöva en resväska om man ska få med sig allt på en gång :lol:
Vilken skojig tråd.. Sånt här gillar och kan jag.
I min "lilla" sminkväska som jag använder till vardags ligger det:
Primer - Lumene
Foundation - MUS
Concealer- Helena Rubinstein, Dior och Make up store (MUS)
Löspuder - Håkansson
Ögonbrynspenna - Too Faced
Kajalpenna - MUS
Ögonskuggor - MUS, H&M och Isadora
Mascara - Lóréal
Shimmerkräm - The Body Shop
Rouge - MUS
I min "lill-lilla" väska ligger verktygen:
Make up svamp - H&M
Ögonfransböjare - H&M
Puder/rougeborste - MUS
Ögonskuggepenslar - MUS och H&M
Vvättad gammal mascaraborste, mycket bättre än franskam
+ tops och bomullsrondeller
Sen har jag en jumpoväska med allt annat. Ja, jag har ett brinnande intresse.
Kanske ska ta och poängtera att jag inte använder allt på en och samma gång plus att alla vardagsprodukter är väldigt neutrala.
Tänkte på en sak som du skrev SCC, vad är löspuder? Är det samma sak som puder eller vad är skillnaden? :-)
Tänkte på en sak som du skrev SCC, vad är löspuder? Är det samma sak som puder eller vad är skillnaden? :-)
Löspuder använder du efter att du lagt din makeup (foundation, concealer om du använder det) för att fixera det så det håller hela dagen, eller natten =)
Det finns en uppsjö av olika löspuder, allt från lätt färgade gröna (för att trolla bort om man är lite rödlätt) till de med skimmer om man vill ha lite lyster. Jag själv använder ett vanligt matt eftersom jag lätt blir lite glansig framåt eftermiddagen annars. Man kan applicera det med puderpuff eller borste. Jag föredrar borste eftersom det blir jämnast då.
Ett pressat puder, som jag tror du menade Josefin, hade jag alltid med mig i handväskan förut, för att bättra på sminket under dagen. Dock behöver jag det inte längre, pga mitt fantastiska löspuder! Tycker dessutom pressat puder är så svårt att få jämt, eller så hade jag ett dåligt.
Ett litet tips till er alla, oavsett om ni använder pressat eller löst puder, är att verkligen arbeta in det i huden. Inte bara puffa eller dra på det. Puder ska aldrig någonsin synas och dessutom håller sminkningen längre om man lägger ner lite tid på fixeringen. Kom alltid ihåg att borsta på det medhårs, alltså från pannan och nedåt. Annars lägger det sig under de små fjunen man har och man kan lätt se luden ut i ansiktet. Och det vill vi ju verkligen inte!
white_pride
2008-02-25, 16:25
Haha.. jag har alldeles för mycket där :p
1 puder
1 Foundation
1 Rouge
2 parfymer
1 eyeliner
2 läpp-pennor
2 läppstift
1 läppglans
4 ögonskuggor
2 kajalpennor
2 mascaror
2 pincetter
1 ögonfrans-böjare
Rengörings-lotion
diverse penslar
Sen har jag mängder som bara står i skåpen.. fattar egentligen inte varför man köper så mycket.
Använder nästan dagligen foundation, puder, rouge, mascara och kajal. Men jag kan lika gärna gå ut osminkad o ska man sen på fest så blir det ju lite mer ibland :)
Min erfarenhet säger mig att blilligt smink kan va precis lika bra som dyrt. Men har man en känslig hud så kan kanske dyrare löna sig.
white_pride
2008-02-25, 16:28
SCC: Var kan man få fatti det löspudret?
SCC: Var kan man få fatti det löspudret?
Det inhandlar du på Blush.se, närmare bestämt här:
http://www.blush.se/hakansson-the-powder-p-445.html
Låt inte priset (eller den lilla burken) skrämma. Pudret är extremt drygt och räcker läääänge.
För övrigt är den där hemsidan underbar. Om man vore miljonär...
Lisen_80
2008-02-25, 16:49
Jag äger två mascaror, ett läppglans och en ögonfransböjare.
Jag skulle jättegärna vilja lära mig lägga skuggor..de gånger jag har försökt ser jag ut som en blandning mellan en försupen Fraggel, Miss Piggy och clownen i Det. :(
whitegirl
2008-02-25, 17:27
Jag sminkar mig olika till vardags och om man ska ut på fest eller något.
Men har detta i sminkväg:
1 puder
2 foudation
5 olika ögonskuggor
1 glitterögonskugga
1 mascara
2 läppglans
2 kajalpennor
3 läpppennor
1 täckstift
1 ögonfrans-böjare
3 parfymer
2 naglack
tops/bomull
rengöringskräm
hårspray/mousse
BeautyandPride
2008-02-25, 17:47
I min sminknecessär finner man:
1 mascara - ACO
2 puder - Id+ borstar
1 rouge - Id+ borste
2 ögonskuggor - Make Up Store+ FACE
1 eyeliner - Lancome
Sedan så skulle man ju behöva en resväska om man ska få med sig allt på en gång :lol:
Åh, du som använder dig utav Id, är det något som du rekomenderar? har även hört att det inte gör något om man råkar sommna med det sminket på sig..för det sminket täpper inte till porerna på samma sätt.? är det så? :unsure:
Även jag är grymt sugen på att testa mineralsmink, men har helt enkelt inte kommit mig för det än. Numera finns det ju så många mer märken än bara I.D också. I.D var först men är även dyrast. Dock behöver man inte gå ned till Isadora eller Lóréal (som jag tror fuskar lite med ingredienserna, eftersom L´s luktar parfym plus att borstarna var otrevligt stickiga mot min hand) för att hitta lite billigare mineralsmink.
Här är en bra recension av märket Everyday minerals.
http://www.pssion.se/?p=104
Visst blir man lite sugen på att testa detta...?
Vallonia
2008-02-25, 19:41
jag använder inte mycket till vardags, men min necessär innehåller allt möjligt skräp, men det som anvönds är:
kajal, mascara och puder .. samt ögonfransböjare
En fråga.
Är det någon som har ett tips på bra mascara?
Jag har nog lafom stora ögon, jag skulle kalla dem små. Mina ödonfransar är riktigt korta om man jämför med nästan alla andra. Jag älskar långa ögonfransar men hatar lösögonfransar. Limmet verkar helt enkelt inte vara på min sida ;)
Bootgirl
2008-02-26, 06:52
Fjorgyn, som jag då.. jag har provat alla dessa mascaror som de gör reklam över hela tiden "ökar volymen upp till 70%" osv osv men ingen har blivit så där värst bra ändå.. :/ Har inget direkt knep heller, när jag var yngre använde jag dock mig av nån mascara som man först la ett lager (vit färg) och som man därefter tog mascara på (var två i en mascara) och den e nog den enda som har fått efekten att ögonfransarna sett längre ut. Det negativa var att det såg ut som spindelben alltihop haha.. :P
Så inget direkt tips här ifrån, men hittar du nått bra så får du gärna tipsa oss korta-ögonfrans-människor :))
Jag använder Voluminous x5 från Lóréal och tycker det funkar fint. Dock inte första veckan då den är för blöt med det löser man genom att torka bort lite på en pappersbit.
Även jag har testat hur många mascaror som helst, men kommer alltid tillbaka till den här eller x4 från samma märke. Jag har hört att den tvådelade mascaran med vit primer + svart färg, som Bootgirl pratar om, är bra. Nu har ju massor märken den, men Lóréals ska visst vara bäst.
Annars slår Dior Show Black (inte den vanliga!) allt. Vilken mascara! Fransarna blir kolsvarta, långa, jämna och konsistensen är typ geléliknande. Kanon med andra ord. Dock gör den en stort hål i plånboken, men man kan ju alltid önska sig en =)
Förresten Fjorgyn, använder du ögonfransböjare ordentligt? Det öppnar upp ögat och lyfter fransarna så de kan se lite längre ut. Om inte ser man iaf mycket piggare ut =) Lycka till med ditt sökande!
Har inget direkt knep heller, när jag var yngre använde jag dock mig av nån mascara som man först la ett lager (vit färg) och som man därefter tog mascara på (var två i en mascara) och den e nog den enda som har fått efekten att ögonfransarna sett längre ut. Det negativa var att det såg ut som spindelben alltihop haha.. :P
Så inget direkt tips här ifrån, men hittar du nått bra så får du gärna tipsa oss korta-ögonfrans-människor )
Ja, jag har haft sådan också. Undrar vart den tog vägen? Den fukade hyffsat förutom spindelbenen:p
Jag använder Voluminous x5 från Lóréal och tycker det funkar fint. Dock inte första veckan då den är för blöt med det löser man genom att torka bort lite på en pappersbit
Jag använder den också. Jag tycker det blir kletigt och kladdigt. Sårt att få färg på fransarna lägts åt sidorna. Annars så är det mkt fin svart och fylligt på de fransar som fått färg.
Förresten Fjorgyn, använder du ögonfransböjare ordentligt? Det öppnar upp ögat och lyfter fransarna så de kan se lite längre ut. Om inte ser man iaf mycket piggare ut =) Lycka till med ditt sökande!
Jag använder ögonfransböjare, inte alltid eftersom jag har en vana att nypa mig själv i ögonlocket:innocent: Det blir inte så stor skillnad ifall jag använder den eller inte egentligen:unsure:
sanna-sol
2008-02-27, 18:44
För det första så har jag väldigt mycket onödigt smink i min sminkväska , använder bara en liten bråkdel av allt och skulle egentligen behöva sortera bort lite .
Men låt mej se vad jag har i min sminkväska:
1 ögonskuggs ask med 8 olika färger ,8 st ögonskuggor
1 ögonfransböjjare
1 masscara
1 foundation
1 burk med löspuder
8 läppglans
3 läppstift
1 glitter eyeliner + 1 vit eyeliner
1 concealer
1 ögonbrynspenna
1 liten burk med skit solpuder
1 sminksvamp + några sminkborstar
:chock:hahaha
Till mascarajägarna: I stället för L'Oréals två-i-en-förpackning, köp en ordentlig primer till mascaror i stället, dom är ju dock oftast lite dyrare (särskilt om man ska köpa en mascara ovanpå det). För fungerar lär det ju göra. Pudra fransarna med löspuder är ju ett knep också, då får man volym men kanske inte så värst mycket längd.
Till mascarajägarna: I stället för L'Oréals två-i-en-förpackning, köp en ordentlig primer till mascaror i stället, dom är ju dock oftast lite dyrare (särskilt om man ska köpa en mascara ovanpå det). För fungerar lär det ju göra. Pudra fransarna med löspuder är ju ett knep också, då får man volym men kanske inte så värst mycket längd.
Aah, jag rekomenderar annars Diors Diorshow. Använder den själv och tycker att den ger ett mycket bra resultat!
De där två-i-en mascarorna har jag aldrig gillat dock och jag gillar inte att man ska behöva använda två olika mascaror samtidigt.
Så Diorshow är vad som gäller!
Vallonia
2008-02-27, 20:38
ang mascara, så använder jag just nu: Lash Lift av Max factor, den är blå med guldig kork, vattenfast, jag köper aldrig själv utan hinner alltid få till jul och födelsedagen, men den här är jättebra tycker jag och kommer att fortsätta önska mig den sen! men den är VÄLDIGT vattenfast :D
sektpingla
2008-03-05, 09:23
Kärlek är det bästa sminket!
Edit: Utan kärlek blir inga nazister gjorda, så det är miserabelt att ett flertal inte resonerar som mig :(
Kärlek är det bästa sminket!
håhåhåh var köper man den?
sektpingla
2008-03-05, 09:42
håhåhåh var köper man den?
Utanför länets gränser ;)
Det borde väl du veta min kära väpnerska.
Lite OT kanske,
är det någon av er som har varit så lata att ni har tatuerat ögonbryn, kajal eller likanande? Alltså kosmetiska tatueringar. Eller är det någon som funderar på att göra det?
Utanför länets gränser ;)
Det borde väl du veta min kära väpnerska.
sminkväska full av kärlek... hmm e det sånt kalmars förortsbutiker erbjuder??
För något sånt har inte vi här i skaraborg..:sad:
sektpingla
2008-03-05, 09:57
sminkväska full av kärlek... hmm e det sånt kalmars förortsbutiker erbjuder??
För något sånt har inte vi här i skaraborg..:sad:
Hihi, kärlekens smink är strålande (blå) ögon, älvalikt leende och blossande kinder.
Du kan handla av mig i rummet mittemot mitt ;)
Hihi, kärlekens smink är strålande (blå) ögon, älvalikt leende och blossande kinder.
Du kan handla av mig i rummet mittemot mitt ;)
Hehe men allt det där har ja redan:evilgrin: så då behöver ja ju inte kärlekens smink! :lol: fast istället för älvaliknande ögon har ja djävulskt (blå) ögon:lol:
sektpingla
2008-03-05, 10:03
Hehe men allt det där har ja redan:evilgrin: så då behöver ja ju inte kärlekens smink! :lol: fast istället för älvaliknande ögon har ja djävulskt (blå) ögon:lol:
Älvaliknande ögon? Var handlar du? Älvaliknande leende skrev jag.
Jaha, ska vi "blåa" i kapp? :maskerad:
Nu blir affärsinnehavaren nog ledsen, han hade säkerligen väntat på en stor beställning från dig.
Älvaliknande ögon? Var handlar du? Älvaliknande leende skrev jag.
Jaha, ska vi "blåa" i kapp? :maskerad:
Nu blir affärsinnehavaren nog ledsen, han hade säkerligen väntat på en stor beställning från dig.
o faan va ja läser fel! Man ser det man vill se...hihihi
affärsinnehavaren e bitter , arg, och okontaktbar!:rant:
UngArgStolt
2008-03-05, 10:14
Oj, vad ni verkar ha smink. :P Jag har typ mascara, rouge och ögonbrynspenna. Det är allt jag använder, haha.
sektpingla
2008-03-05, 10:14
o faan va ja läser fel! Man ser det man vill se...hihihi
affärsinnehavaren e bitter , arg, och okontaktbar!:rant:
Annars ska sminkprodukter från sköldpaddor vara bra, man får se till så man inte skadar dem på något sätt, och det tycker jag verkar bra för framtiden
du får stå på dig, något erbjudande kanske dyker upp :p
[ något erbjudande kanske dyker upp :p[/QUOTE]
VÅRREAN!!! hihih eller specialerbjudanden, såsom sköldpaddeläppar....:lol:
sektpingla
2008-03-05, 10:32
[ något erbjudande kanske dyker upp :p
VÅRREAN!!! hihih eller specialerbjudanden, såsom sköldpaddeläppar....:lol:
Exakt, vid den här tidpunkten börjar saker ske i kropp och knopp på vissa, ut med det gamla och in med det nya...så du lär nog inte bli besviken.
Ska se till att du får fullständig rabatt :lol:
BornWhite
2008-03-06, 11:16
Okej dessa smink produkter finns i min sminkväska:
1 mascara
24 ögonskuggor (har fler än så lite varstans men använder ej ögonskugga så mycket)
1 eyeliner
4 lipgolss i olika nyanser
2 flytande foundation
2 puderdosor
1 rouge
1 rougeborste
1 puderborste
2 lypsyl
1 concealer
1 hårborste
4 läppstift
1 ögonbrynspenna
Det var nog allt. Men missta er inte, jag använder inte allt detta till vardags räcker det med mascara, eyeliner, foundation/puder & ögonbrynspennan :).
blond_blåögd
2008-03-06, 13:00
Jissses!! Hur orkar ni fixa med allt!? Hehe..
Mascaror
Ögonskugga
kajal
och ngt enstaka ljust läppstift och en jääävla massa Läppsyl/glans
De e vad som finns i min väska, och i större delen i badrumsskåpet.. Hehe, massa annat smink oxxo, men hur får man plats med allt i samma ansikte?!
Bootgirl
2008-03-06, 13:57
Blond blåögd:
Man har till variation? Olika sorters sminkning..
Själv har jag
vardagssminkning (knappt nått smink men ändå stilrent)
Festsminkning
"GO CRAZY o Expriment" smink
Smink bara för det såg gulligt ut
Smink som används till vissa kläder (färgmässigt)
osv.. ;P
Och jag tycker inte jag har mkt..
Om inte annat så ÄLSKAR barn att rota i sminklådor/sminkväskor osv..
Så man behöver en hel del för att klara sig ;P haha
white_pride
2008-03-06, 15:20
Inspireradav denna tråden så insåg jag hur mycket onödigt smink jag hade stående i skåpet. Så för några dagar sen beslöt jag mig för att rensa och oj vad jag kastade sånt som jag aldrig använde och svampar o lite som säkert var för gammalt.
Sen skulle jag till affären för att köpa några nya fräscha borstar bara. Då hittade jagju ännu mer onödigt smink som man ändå måste ha :p
Alltså resulterade rensningen i att det blev ännu fullare i skåpet, typiskt!
Detta måste ju nästan vara någon form av kvinno-sjukdom?!
Men iaf så skulle jag vilja ha lite tips på märken som ej är djurtestade, vet ju att body-shops produkter ej är det. Men dem gillar jag ej.
Så har ni några märken som ni är säkra på mottages dem tipsen gärna.
Jag har inte så mycket mn endå allt vad jag bbehöver mig.
Extra ljust puder.
Brunkräm.
Mascara.
Ögonfransböjare.
Ögonbrynspenna.
Svart kajal.
Pincett.
Jag har rensat lite i sminkväskan. Men, jag berättade aldrig att jag har en reservlåda men gammalt skit :p Fick för mig att det skulle vara kul att använda så nu kan jag inte stänga min sminkväska längre.:panik:
haha själv äger jag
1 mascara
3 ögonbrynspennor
That's it. Och det använder jag knappt utan jag kör med fulingen att jag färgar ögonbryn och fransar.
FruTristan
2008-03-12, 19:52
Jag har ganska mycket i min sminkväska och jag har den också alltid med mig.
De få gångerna jag inte har sminkväskan med mig i min väska så behöver jag den alltid, samma sak som att jag aldrig behöver den när jag har den med mig. Jag är inte så extremt utseendefixerad, men ändå så behövs den alltid när den väl ligger hemma.:-)
Men till saken. I min sminkväska har jag:
Mascara (Loreal-double extension mascara)
Kajalpenna (H&M)
Puder (H&M, jag tycker deras puder är ganska bra, jag lägger hellre pengar på en väldigt bra mascara eftersom pudret duger gott för mig)
Foundation (Maybelline-Dream matte mousse)
Ögonbrynspenna (Max Factor, sån där man skruvar upp:-))
Rouge (Även här har jag H&M)
Läppglans (Detta är ju ett måste! Iallafall på sommaren. Min häliga dotter har idag tömt min väska på golvet så jag kan tyvärr inte hitta läppglanset för att kolla märket, men alla läppglans funkar, speciellt ljust rosa med glitter;))
Sedan så finns det lite övriga mascaror, pennor och ögonskuggor som jag inte orkar nämna.
Ang detta med att tatuera in smink skulle jag aldrig göra. Sen om folk vill det är det helt okej. Jag tycker att vissa dagar kan man ha en väldigt "fin" dag och då vill man inte sabba det med smink.:-)
Vallonia
2008-03-12, 22:56
jag kom på en sak som kanske inte riktigt hör till tråden, men jag har ju berättat vad jagh har i min väska :p .. Det är så att jag ska på bal i vår och har aldrig använt foundation innan, men känner att det väl är dags nu när man ska vara riktigt fin! :D, har ni något bra tips? det finns så många märken och sorter, spray och vanliga.. . Im LOST!
jag kom på en sak som kanske inte riktigt hör till tråden, men jag har ju berättat vad jagh har i min väska :p .. Det är så att jag ska på bal i vår och har aldrig använt foundation innan, men känner att det väl är dags nu när man ska vara riktigt fin! :D, har ni något bra tips? det finns så många märken och sorter, spray och vanliga.. . Im LOST!
Åååh bal.. vad kul:-)
Jag vet inte din hudtyp så det är svårt att säga.
Men ta med dig en bunt våtservetter och ge dig ut i sminkbutikerna. Bums.
Det finns alltid tester och personalen vet oftast mycket om produkten och hjlper dig säkert mer än gärna :)
Testa aldrig foundation på handen eller armen, testa i ansiktet ist. Testa speciellt under hakan och käkbenen, fula foundation ränder är riktigt illa :panik: Tänk på att använda ett riktigt bra puder också så du inte bli glansig.
Omjag vill se extra söt ut burkar jag enbart ha foundation på kindbenen med rouge över. Då får man sånt där porslin ansikte med släta rosiga kinder :)
Lycka tll:-)
vargvalkyria
2008-03-13, 11:59
ljust puder
typ 3 gamla svarta kajaler och 1 fungerande
1 röd kajal
mörkbrun mascara
svart eyeliner
svart, röd och vit ögonskugga
en svart-guldglittrig eyeliner
det var nog det lilla jag har ;)
Vallonia
2008-03-13, 15:55
Åååh bal.. vad kul:-)
Jag vet inte din hudtyp så det är svårt att säga.
Men ta med dig en bunt våtservetter och ge dig ut i sminkbutikerna. Bums.
Det finns alltid tester och personalen vet oftast mycket om produkten och hjlper dig säkert mer än gärna :)
Testa aldrig foundation på handen eller armen, testa i ansiktet ist. Testa speciellt under hakan och käkbenen, fula foundation ränder är riktigt illa :panik: Tänk på att använda ett riktigt bra puder också så du inte bli glansig.
Omjag vill se extra söt ut burkar jag enbart ha foundation på kindbenen med rouge över. Då får man sånt där porslin ansikte med släta rosiga kinder :)
Lycka tll:-)
åå tack så hemskt mycket, jag har väldigt ljus hy som aldrig blir brun :) .. man har alltid hört att det är just på fingrarna som man ska testa på, men det har jag ,märkt när jag testat puder att det inte funkar..
jag har även sett folk blanda foundation med hudlotion för att det ska blandas bra och inte bli sådana där fula ränder? hur funkar det? någon som har bra tips eller knep?
och förresten .. vad är ett bra puder :lol: ? haha jag är så borta i sminkvärlden så det är synd om mig :D
men tack så mycket, jag får ta en sväng in till stan i helgen !
Bootgirl
2008-03-13, 16:25
Jag har oxå väldigt ljus hud o blir aldrig brun.. Bara kräftröd.. :P
Men när jag väljer foundation så tar jag en som är snäppet ljusare än min hy. (Jag använder för tillfället en från HM och en från Kyria) Och har i stället ett puder som har den bruna ton som jag vill ha. Dock inte så man ser brun ut i ansiktet och vit på halsen utan jag använder foundation även på hals o haka ;P Dock inte lika mkt.. Utan precis som när man suddar..
Puder tycker jag man kan lägga nån extra krona på för att få ett bra. eftersom jag tex då blir röd lätt (även rodnad som tar all evighet innan det försvinner o sånt) så har jag ett från Kyria som har nån svag grön skimmer över sig.. Vet dock inte vad den heter. Men det gröna emilinerar det röda en del i allafall. Mna kan få jättebra tips och råd ibutikerna just för sin hudtyp.
det finns ju foundations till alla hudtyper (precis som ansiktskrämer o sånt) för torr hy, för fet hy, för blandad hy osv..
Rena rama djunglen. Men hittar man något man trivs bra med så är det mkt lättare.. :]
Ett bra puder för mig är ett som inte "dammar" dvs gör att det ser ut som man har dammkorn i ansiktet. Som täcker bra utan att det ser ut som man har ett halv kilo makeup i ansiktet osv..
jag har även sett folk blanda foundation med hudlotion för att det ska blandas bra och inte bli sådana där fula ränder? hur funkar det? någon som har bra tips eller knep?
Det funkar ganska bra, enligt mig. Medn dumt att köpa en dålig foundation och en hudlotion när man kan slänga ihop slantarna och köpa någonting bra på en gång :)
och förresten .. vad är ett bra puder :lol: ? haha jag är så borta i sminkvärlden så det är synd om mig :D
Ett bra puder. Hmm, ett bra puder är ett puder som du tycker funkar bra :) Den måste ju passa din foundation och din hud just pga att du kanske vill skippa din foundation någon dag och enbart använda puder.
Därav tipset med våtservetter. Testa dig fram helt enkelt :)
Vallonia
2008-03-13, 21:47
tack så mycket för alla bra tips! jag ska verkligen tänka på dessa imorgon när jag handlar, får försöka skramla ihop lite slantar till detta så det blir bra!:p
blågultblod
2008-03-17, 19:52
oj jag har för mkt i min sminkväska, så mkt att jag måste ha flera sminkväskor.. Det är för att jag älskar att leka med färger och experimentera.. Ja, att trolla helt enkelt. Dock sminkar jag mej alltmer sällan, men när jag väl gör det så ska det synas att jag är sminkad :)
eller ja, inte alltid.. ibland nöjer jag mej med lite kajal och mascara när det är party. Beror mycket på vilket humör man är på också..
tack så mycket för alla bra tips! jag ska verkligen tänka på dessa imorgon när jag handlar, får försöka skramla ihop lite slantar till detta så det blir bra!:p
Hur gick det för dig? Vad inhandlades? :-)
sverige_tös
2008-03-28, 18:49
Detta finns i min sminkväska, men andvänder inte allt på samma gång samtidigt.
1 Brunkräm
1 Puder
3 mascaror ( två av dom är slut men funkar som borstar)
Några olika ögonskuggor i ett och samm fodral.
2 Ögonpennor vit och svart.
1 Rouge.
Jag använder nog minst av alla.
1 founditon [hur stavas det?]
1. Masscara
1. läppsyl
Så mycker mer har inte jag:p haha
sockerdricka
2008-04-13, 21:14
Förstår inte riktigt om man ska rabbla upp allt smink man har eller bara det man är "beroende" av.
Men är jag ute på vift en helg och planerar utgång så trycker jag ner detta:
mascara
flytande eyeliner
vit kajal
brun eyeliner (används flitigt som ögonbrynspenna också)
concealer
fundation
ett par ögonskuggor
två läppglans
läppenna
rouge
solpuder
puder
FruTristan
2008-04-13, 21:29
Nu har jag bytt ut lite i min sminkväska då jag inhandlat och kastat lite.
Tänkte kolla med alla tjejer här om ni provat Lorèal double extension. Den där som är två mascaror i en, den är röd och vit.
Det är den bästa mascaran jag ägt och tycker ni borde prova den. Man får sig en rejäl chock när man tvättar av den, jag trodde mina ögonfransar lossnade. Såg sedan att det har nån typ av lösögonfranseffekt, så mascaran ser ut som långa ögonfransar som åker av.:hihi:
ickeJerry
2008-04-13, 21:48
Har inte så mycket men
- parfym
- toffsar
- mascara
- eyeliner
- foundation
- sudd
- en kapsyl
- hårspännen
sen var det slut på det roliga
FruTristan
2008-04-13, 21:50
Har inte så mycket men
- parfym
- toffsar
- mascara
- eyeliner
- foundation
- sudd
- en kapsyl
- hårspännen
sen var det slut på det roliga
Hehe, varför i hela friden har du en kapsyl och ett sudd i sminkväskan?!:-)
blond_flicka
2008-04-13, 21:54
Alldelses alldeles för mkt men en sak som är oumbärlig är min mascara ifrån yves saint laurent
ickeJerry
2008-04-13, 21:58
Hehe, varför i hela friden har du en kapsyl och ett sudd i sminkväskan?!:-)
hehe jadu, ett sudd kan alltid vara bra att ha, men kapsylen har jag ingen aning om hur den hamnat där, väl någon som tyckte jag skulle få en souvenir (?) med mig hem från nåt:-)
FruTristan
2008-04-13, 22:27
Olika sminkprodukter kan diskuteras i
http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=2439
//Mod FruTristan
Vill ju inte överbelasta internet med min långa lista men jag är make up store-nörd så jag äger väl halva deras sortiment.
Vallonia
2008-04-15, 12:09
Hur gick det för dig? Vad inhandlades? :-)
så där ! igår kom jag iväg till stan! ( bor en bra bt utanför, närmsta handlingsbar stad tar över en timma ! )
jag köpte: en foundation nivea natural matt hette den och kostade ca 140 kr tror jag.. jag frågade om hjälp i affären "kicks", där hon blev lite sur när jag frågade om en billigare än den hon föreslog, ( den kostade 360 spänn !)..men det sket jag i ! ..
sedan köpte jag en rouge, isadora frosty rose.. den såg bra ut nör jag testade så de blir nog bra ..
och slutligen en isadora ögonskugga som var brun men heter "frosty sienna" .. två nyanser i en ask äre..
jag är nöjd och hoppas att jag lär mig använda grejerna innan bara :p
Flytande svart eyeliner
Brun ögonbrynspenna
Lipfinity-läppstift i mörkare toner
Ljust puder
Lipgloss
Ibland slinker en foundation ned i väskan
också, men det är sällan.
Odens_dotter
2008-05-01, 16:14
Jahaja. Jag har inte ens smink mycket nog för att ha en väska, men iallfall så har jag:
* en mascara
* svart kajal (som jag nästan aldrig använder ändå)
* läppenna
Sen har jag dock en liten neccesär som jag har allt skräpsmink eller "kyrkogården" som jag brukar kalla det.
Innehåll:
(för maskerad)
* vitt täckande cremé
* låtsasblod
* vax (att bygga upp sår)
* flytande latex (för skrapsår)
* röd creméfärg
* svart creméfärg
Utöver maskeradsminket har jag:
* 2 extra mascara (1 gåva)
* 1 extra kajal (1 gåva)
* 2 st läppennor
* 2 läppstift (båda gåvor)
* 1 pennvässare
* tops
* 2 lipgloss (gåva)
* Rimmel recovery. tror det är någon slags foundation? (gåva)
Har inte så bra koll egentligen. Bara vanlig mascara ev.kajal och lite färg på läpparna funkar fint.
pumpkin62
2008-07-23, 15:49
Har det mesta med mig:
Två mascaror en YSL och en Too faced
3 läppstift
solreflekterande puder
rouge
4 kajapennor
Diverse penslar
ögonbrynskit
läppglans
8 ögonskuggor
Lip-plumper 2 st.
En flaska Stay spray till ansiktet
En flaska av parfymen "agent Provocateur"
Jag använder nästan bara produkter som Too Faced, Smash Box, Benefit och eyko.
Men emmelanåt byts det ut i väskan, beroende årstid bl.a.
Verdandi
2008-07-23, 15:59
Använder bara sminkväska om jag ska ut och resa, annars blir det en korg som står i badrummet med smink i.
2 Mascaror
1 ögonskugga
1 svart kajal
1 eyeliner
några läppglans av Dior..
Jag brukar ju då mest använda mascara bara, blir väl lite mer om jag ska ut eller något. Brukar aldrig köpa smink utan lånar lite läppglans av morsan eller sånt jag får under åren. =)
GreenOnion87
2008-07-27, 13:43
Kort och sammanfattat, allting som krävs för att man ska duga för killarna :D
Jag har ingen sminkväska, jag har inte ens smink om jag ska vara ärlig.. :rodna: Jag hade en mascara för inte jättelängesedan, men när den tog slut kom jag mig aldrig för att köpa en ny.
Jag känner mig som en hädare. Förlåt mig. :unsure:
GreenOnion87
2008-07-27, 14:13
Jag har ingen sminkväska, jag har inte ens smink om jag ska vara ärlig.. :rodna: Jag hade en mascara för inte jättelängesedan, men när den tog slut kom jag mig aldrig för att köpa en ny.
Fy på dig! :viking: Nejmen, alla har ju inte sminkväska. :)
Dock är det ju väldigt praktiskt med en sminkväska om man ska åka bort någonstans. ;);)
CarolineRahowa
2008-07-27, 16:18
Jag har så himla mkt smink har två st paletter med massa olika ögonskuggor.
Jag använder märken som Lancome,dior,biotherm,mm.
När det gäller smink tycker jag att man kan lägga ut lite eftersom man vill ju ha något smink som är bra.
På sommaren sminkar jag mig inte lika mkt som på vintern och dem andra årstiderna pga att huden måste få vila.
Om man vill tänka på vad som är bra för huden och så är det bättre med fondation än puder.
Jag brukar ta lite fondationen först och sedan puder så det blir lite mer jämt och fint.
Använder även rouge och eyeliner.
Om du vill ha att dina ögon ska se större ut så använda vit eyeliner.
En svart eyeliner för ögon att se mindre ut.
Jag sminkar mig inte oftas för att bli fin utan jag gör det för att det är kul.
Ögonbrynspenna kan ju vara bra om man har ljusa ögonbryn eller så färgan man dem.
Jag hoppas inte nån har rakat eller noppat bort sida ögonbryn helt och hållet då det finns tjejer som gör det.
Ögonbrynen växer aldrig tillbaka på samma sett som dem var från början därför ska man oftast bara noppa mellan själva ögonbrynen.
Hoppas ni orkar läsa allt jag har skrivit men jag tycker det verkligen är jätte kul med smink och så.
Och man kan göra så mkt fint också.
Har dock ingen sminkväska, sprider ut mitt smink lite överallt:D
Om jag ska någonstans så tar jag bara med mig det viktigaste.
Svenskan
2008-07-27, 16:24
Jag har ingen sminkväska.
Jag sminkar mig bara en gång på dagen och det är på morgonen.
Jag kan nu berätta att min goda väninna Dittan var snäll nog att ge mig både mascara och puder i present när jag fyllde år häromdagen, hon var mycket väl medveten om avsaknaden av smink i mitt badrumsskåp. Tack för hjälpen att göra mig mer "flickig" Dittan, jag behöver den verkligen. :rodna:
Riddar Kato
2008-08-07, 00:31
Jag har smink. :grin:
Foundation + svamp.
Puder + borste.
Rouge.
8 ögonskuggor. (4 ögonskuggor i varje förpackning, använder 3 st.)
3 mascaror.
Ögonfransböjare.
Kajal.
3 läppglas.
Har just sorterat allt mitt smink för min sminkväska var helt överfull. Så nu finns där bara 2 mascaror, det är nästan bara det jag använder till vardags:grin:
Jag har i min smink väska i väskan : Puder, rouge, kajal-vit och svart, ögonbryns penna,ögonskugga, "ögonfransböjare",och alltid läppfett.
Okej, så inventera sminkväskan och vi finner följande...
1 st foundation
1 st cover all concealer
1 st annan concealer
2 st kakpuder
1 st solpuder
6 st ögonskuggor
5 st lipgloss
1 st läppstift
5 st olika penslar
3 st flytande eyeliner
2 st kajal
4 st mascaror
1 st rouge
1 st ögonbrynspenna
1 st ögonfransböjare
1 st spegel
Hmm, ja, smink är ett stort intresse för mig :)
jag har typ 375 olika sminkväskor med miljontals olika saker i:S men det jag använder dagligen är:
puder från mary kay
Eyeliner
ögonskugga
mascara
rouge
conceler från mary kay
fundation mary kay
Sen kan jag ge ett super tips för dem med lite knepig hud.. Satsa på Mary Kay produkter, de är skit bra och trodde inte alls på det men nu börjar min hy bli så mycket bättre.. Det kostar men va fan måste ju lägga ner lite på sig själv:)
Öltanten
2008-09-15, 08:35
/...Jag sminkar mig inte oftas för att bli fin utan jag gör det för att det är kul.../
- Håller med dig där! ...Fast jag tycker att det går lite hand i hand...!
Men smink e kul som fan och jag har alldeles för mycket smink, använder ju inte ens allt! :grin:
-Eyeliner.
-Dobbel øyeskygge :Brun/hvit.
-Dobbel øyeskygge : Mørke grønn/lys grønn.
-2 lipglosser.
-Foundation (den kremaktige fra max factor).
-En sånn blyant for øyebrynene (som jeg nesten ikke bruker).
-Vannfast mascara.
Bruker dessuten ikke så mye sminke. Vanligvis bare mascara og eyeliner. Men det er jo noen dager man har lyst å se ekstra fin ut.
Kan ikke så mye om sminke. Rouge og sånn forstår jeg meg ikke på, så det tør jeg ikke bruke :hihi:
jag har typ 375 olika sminkväskor med miljontals olika saker i:S men det jag använder dagligen är:
puder från mary kay
Eyeliner
ögonskugga
mascara
rouge
conceler från mary kay
fundation mary kay
Sen kan jag ge ett super tips för dem med lite knepig hud.. Satsa på Mary Kay produkter, de är skit bra och trodde inte alls på det men nu börjar min hy bli så mycket bättre.. Det kostar men va fan måste ju lägga ner lite på sig själv:)
Ååååhnej, slösa inte pengar på MaryKay produkter. Det är lurendrejeri, dem har usla produkter. Det ändå som är bra är deras spakit för händer och fötter. Sminket + parfymerna är uruselt.. och dyrt.
Och jag som tycker att jag har mycket smink. Höh.
En svart flytande kajal
En mascara
En ögonskuggepalett svart-grå-vit
En ögonbrynspenna
Mineralpuder
Täckstift.
Till vardags blir det:
Foundation
Puder
Mascara
läppbalsam.
Annat orkar jag inte hålla på med, vill bara se fräsch ut, klar på max fem min.
ska jag festa kan det bli desto mer, som mörkare ögonskuggor, eyeliner, ögonpenna, highlighter, lite rouge.
Vågar inte ens tänka på hur mycket smink det ligger i mina olika sminklådor, har nog allt i alla färger det går att ha.
Svart Ögonskugga
Svart kajal
Svart mascara
brunkräm
pennväsare
Det är vad som finns i min sminkväska just nu i alla fall :)
Ska man ut så finns det betydligt mer i den.
Ååååhnej, slösa inte pengar på MaryKay produkter. Det är lurendrejeri, dem har usla produkter. Det ändå som är bra är deras spakit för händer och fötter. Sminket + parfymerna är uruselt.. och dyrt.
damen vad grundar du detta på?
Har två sminkväskor. En basic och en jag har med mig över allt.
Den jag alltid bär med mig har jag
Concealer
Foundation
Kajal
läppglans
Läppstift
I min andra har jag:rodna:
Alldels för mycket....
Mascaror
puder
rouge
5 olika borstar
olika läppstift
Massa olika ögonskuggor
pincette
foundation
Puder
kajal
ögonbryns marker
läpppennor
Är riktigt torsk på eye dust's från makeup store... :rodna:
Det är rätt mycket man aldrig hört talats om,själv har jag ett lipsyl i fickan när de behövs. Tack för mig,over and out
Birkenau
2008-10-20, 18:19
Haha, man inser verkligen hur mycket skit man har som bara står och skräpar.
Jag använder dagligen;
Foundation - Dior
Puder - Biotherm
Mascara - Clinique och Estée Lauder
och lite läppbalm från Rosebud på det
Jag är en typisk hudvårdskonsument som slösar pengar på en massa hudvårdande produkter istället för smink. Jag anser att vi kvinnor ska kunna visa vår nordiska skönhet utan en massa klet i fejset, men jag måste erkänna att det kan vara svårt, så det är väldigt lätt att kleta dit lite foundation eller åtminstone puder :D
VargHona
2008-11-27, 20:40
Mascara Max Factor
Ögonskuggor 4 olika toner
Rougeborste
RougeRimmel
Puder Rimmel
Fundation Rimmel
Puderborste
Ögonbrynspenna H&M
Kajal H&M
Läppglans 4 olika färger
Vässare
Flytande eyeliner Rimmel
Har alldeles för mycket gammalt i sminkväskan men av det jag använder får väl följande lite uppmärksamhet;
Foundation
Ögonfransböjare
2 mascara/or(?)
Svart/vit ögonskugga
trio pro hazel eyes ögonskuggor
rosa rouge
eyeliner
kajal
& ögonbrynspenna.
mascara, ögonskugga och läppglans :rodna:.
Ja det var väl allt...
Det är sällan jag sminkar mig.
nichole86
2009-02-06, 00:40
*gräver i sminkvätskan*
1 foundation
3 mascaror
2 glitter eyeline (guld O silver)
2 kajaler (en fast och en flytande)
6 rounge
1 ögonbrynspensel
1 ögonbrynsfärg
15 ögonskuggor
1 rounge borste
4 läppglans
1 läppstift
2 puder
1 vässare
1 concealer
det var nog allt :D
Puder
Rouge
Mascara
Eyeliner
Foundation
ögonskuggor i alla sorters färger. Man behöver inte ha massa smink på sig. Räcker med att sminka sig när man ska på fest eller nåt liknande blir mera roligt då att sminka sig. Huden behöver även vila lite från smink. Tänk på djuren.
Fjällräv
2009-11-25, 19:02
Mycket!
Använder dock inte särskilt mycket på vardagarna.
Då blir det mest mascara och lite foundation.
Annars älskar jag allt från Makeupe store! Speciellt deras ögonskuggor!
Just nu är jag inne i en lila/silver/svart period.
Grönt funkar även det med om jag vill ha en mindre diskret makeup!
1 foundation
2 olika mascaror
1 blå eyeliner
2 olika rounge
1 ögonbrynspenna
10 olika ögonskuggor
6 olika läppglans
3 läppstift
1 puder
1 concealer
3 olika svampar
2 olika roungeborstar
1 vässare
4 olika naglack
:)
JohannaBerlin
2009-11-26, 12:35
I sminkväskan.
Foundation.
Puder.
Kajal.
Flytande Eyeliner.
Ögonfransböjare.
Ögonbrynspenna.
Mascara.
Pincett.
Rouge.
Sedan har man ju annat som ligger i hyllan. Men detta har jag med mig HELA tiden i väskan.
På Sminkhyllan!
Foundation
Mascara
Ögonfransböjare
Svart kajal
Ögonbrynspenna
Rött läppstift
Puder + borste
Det ända jag bär med mig hela tiden är ögonbrynspennan. Fyller i mina ögonbryn för dom är så ljusa:).
Iskossan582
2010-01-13, 17:23
Hehe, okej!
Detta innehåller min necessär;
-Linser
-Klorhexidinsprit
-Massageolja
-Tandtråd
-Compeed för liktornar
-Diadem, hårsnoddar, hårnålar
-Öronproppar
-Deo
-Schampo
-Glidmedel
-Tamponger
-Handkräm eller lotion
-...
Många grejer men inte något smink, haha!
Hallucination
2010-04-06, 17:03
Mascara - Lancomé
Svart kajalpenna - Lancomé
Glitter - Make up store
Bronzepudder med lätt glitter - Lancomé
Läppbalsam (alla sorter) - the Body Shop
Har oerhört mycket kosmetikaprodukter, oerhörda mängder... men ovanstående är vad jag använder till vardags och (glittret) till fest.