handdator

Visa fullständig version : Powerhäus - Let the new era begin

Local Whiteboy
2008-02-20, 13:54
Jag vet inte om denna skiva har kommit på tal innan men jag har inte sett något om den här och den förtjänar garanterat lite uppmärksamhet så, ja, here we go.

Så vad är då detta för den som inte vet? Skulle vilja säga att det är en skön blandning mellan Punk/Hardcore & Metal. Jag skall göra det väl enkelt för mig och säga så här: Den som gillar Bound for Glory och/eller Final War bör uppskatta detta. Varför? Jo för att det är ett liten fint samarbete mellan Joel & Ed från BFG och Roy från Final War. Joel och Roy delar lite titt som tätt på sången och dom har även med en kvinnlig sångerska vid namn Cassandra på en del låtar.

Så släng ner en del BFG och en del Final War i grytan och krydda det med liten kvinnlig sång så har du slut produkten.

Jag personligen tycker att det är jäkligt bra och förmodligen en av förra årets bästa skivor.

Favorit spåren för stunden skull jag nog säga är: Powerlust och Symbols. Även om jag inte lyssnat igen alla låter så mycket. Se så spring och köp.

Myspace (http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=152488505) Tänk dock på att låtarna på myspace inte är dom slutgiltiga från skivan så ljud kvalitén är inte på topp.

SS SMÅLAND
2008-02-20, 18:58
Måste instämma här:yes: när man tar 2 så pass bra band som Final War & Bound for Glory kan det inte bli dåligt,

har väntat i typ 3 år sen jag först hörde talas om detta samarbete och av det jag hört på deras myspace sida låter det jävligt bra

Gladius
2008-02-20, 20:13
De är kanon. Lite synd att de inte lirar nationell musik bara. Då hade min lycka varit total :)

Local Whiteboy
2008-02-21, 13:50
De är kanon. Lite synd att de inte lirar nationell musik bara. Då hade min lycka varit total :)

Nja, det där stämmer ju iofs inte riktigt, dom har nationella undertoner i sina texter. Anledningen till att dom har lite "nedtonade" texter är ju att dom vill nå en bredare lyssnar skara, vilket bara är bra enligt min mening.

Gladius
2008-02-21, 14:15
Skivan är grymt bra och jag kan helt klart rekommendera den till alla.

Texterna är mycket välskrivna och musiken är lika bra som den brukar vara när Ed är inblandad!

Anders S
2008-05-14, 11:36
Fick skivan i dag (signerad :evilgrin:), faktiskt väldigt bra! Lite väl hardcore för min smak men väldigt bra ändå! Köpte den från Frihetsrock by the way. De fick in ett gäng signerade, så om någon är intresserad av den skivan signerad så kan ni ju kolla med dom om dom har några kvar..