handdator

Visa fullständig version : Amino Liquid

Likbör
2008-01-13, 22:44
Har noen her inne erfaringer med flytende aminosyrer som kosttilskudd til hard styrketrening.

Jeg bruker denne til vanlig:
http://www.affordablesupplements.com/amino_fuel_liquid.asp

Jeg tar 2 spiseskjeer før trening og 2 etter. Jeg føler at det fungerer veldig godt, for i løpet av de 2-3 månedene jeg har brukt dette, så har både styrken og massen min økt betydelig.

Andre som har erfaringer?

Ursus
2008-01-21, 00:34
Ville aldrig indtage flydende aminosyrer da det er alt for dyrt...

Ville holde mig udelukkende til proteinpulver og kreatin da det er langt billigere...

Proteinet bliver jo spaltet til aminosyrer og optages herefter i kroppen...
Ideen med flydende aminosyrer skulle være, at man optager det hurtigere da enzymerne ikke skal nedbryde proteinkæder først...

Likbör
2008-01-25, 14:13
Ville aldrig indtage flydende aminosyrer da det er alt for dyrt...

Ville holde mig udelukkende til proteinpulver og kreatin da det er langt billigere...

Proteinet bliver jo spaltet til aminosyrer og optages herefter i kroppen...
Ideen med flydende aminosyrer skulle være, at man optager det hurtigere da enzymerne ikke skal nedbryde proteinkæder først...

For å informere så er det MYE billigere å gå fast på flytende aminosyrer enn proteinpulver om man trener mye;) Ihvertfall etter prisene i Sverige.

Ursus
2008-01-25, 14:42
For å informere så er det MYE billigere å gå fast på flytende aminosyrer enn proteinpulver om man trener mye;) Ihvertfall etter prisene i Sverige.

Så er jeg ret overbevist om, at vi taler om peptidbundne aminosyrer og ikke frie aminosyrer...

Grunden til jeg vil mene flydende er dyre er fordi seperationsteknikken er langt dyre, når du skal have frie aminosyrer end ved peptidbundne...

Jeg ser et problem i, at hvis det flydende er peptidbundet, så kræver det alligevel nedbrydelse af enzymet pepsin i tarmen.

Men som du skriver kan det være priserne er anderledes i sverige. Jeg kan ihvertfald ikke finde noget billigere end valleprotein her i landet...