Visa fullständig version : Upprepade attacker mot tidningsbud
Länstidningen i Södertälje tillhör dem som glatt försvarar mångkulturen och låter läsarna förstå hur fel det är med nationalism (http://www.lt.se/index.asp?kat=st&i1=index_red_2007.asp&i2=1&Id=24253&isp2=hela). Därför är det lite roligt att läsa om hur deras egna tidningsutdelare nu angrips av ungdomsgäng (http://www.den-svenske.com/txt/2008-01-10-upprepade_attacker_mot_tidningsbud.shtml). Men även om angreppet denna gång riktas mot mångkulturens ivrigaste påhejare så kan man inte låta bli att se det allvarliga i händelsen. "Ungdomsgängen" i förorterna angriper brand- och polisbilar och ambulanser liksom länstrafiken. De angriper gamla och barn. De våldtar flickor och rånar pojkar. Politikerna träffar polisen i krismöten men kommer knappast någon vart med dessa möten. Polisen kan inte trolla bort kriminaliteten. För det krävs politiska beslut.
VetNational
2008-01-10, 18:17
haha, sicken ironi ;) Menmen... det är som du säger ett allvarligt problem. Att kräken stoppar ambulanser och brandbilar är bara sjukt
Brukar för skojs skull gå in på Länstidningens hemsida och varje gång man är in där står det något om dessa så kallade ungdomsgäng och deras härjningar. Politikerna i Södertälje med Lago i spetsen verkar dock inte ta ansvar för vad de ställt till med, men dom bor ju redan i sina fina områden där man slipper möta mångkulturen.
Politikerna tror att man kan lösa alla problem genom att utbilda fler poliser och gärna poliser med invandrarbakrund, men det kommer inte att stoppa dessa "ungdomsgäng" som verkligen hatar Sverige och svenskarna.
Mazarin: Ursäkta mig nu, men du hävdar att "angreppet denna gång riktas mot mångkulturens ivrigaste påhejare". Du talar om en invandrad tidningsutdelare. Tidningsbud är människor som delar ut morgontidningen till andra människor. Knappast politiska proffstyckare som delar ut tidningen idéellt i opinionsbildande syfte. Men nog om det.
Det är i alla fall kul att kolla in den fantastiska blandning av folk och kulturer på tidningens redaktion. De ska ju ändå ha cred för att de lever som de lär. :yes:
Källa:
http://www.lt.se/index.asp?kat=om&i1=service/vpl/redaktion/redaktion.htm&i2=1
Järngardet
2008-01-10, 19:53
Det är i alla fall kul att kolla in den fantastiska blandning av folk och kulturer på tidningens redaktion. De ska ju ändå ha cred för att de lever som de lär. :yes:
Källa:
ahahhaha:lol: någon borde nästan skriva in och undra varför det bara är svenskar/vita som har jobben i sann pk-anda;)
Tidningarna försvarar det mångkulturella sverige till leda.
Men man kan faktiskt undra hur länge som dom kan lyckas med det?
Problemen med invandringen har accelrerats enormt de sista åren.
Bara det faktum att invandrargäng kastar sten mot brandmän som dom har gjort i Södertälje och Malmö är ett fenomen som har kommit de sista åren.
Jag vågar utlova ett fullskaligt upplopp likt de i Paris förorter för ett par år sedan om utvecklingen i sverige fortsätter som i dag.
Tyvärr är det också någonting som jag inte har någonting emot då det gynnar oss.
Händelser som dessa kan få svensken att reagera till slut, det kan skapa en grogrund för en rejäl förändring av vårt samhälle.
Mazarin: Ursäkta mig nu, men du hävdar att "angreppet denna gång riktas mot mångkulturens ivrigaste påhejare". Du talar om en invandrad tidningsutdelare. Tidningsbud är människor som delar ut morgontidningen till andra människor. Knappast politiska proffstyckare som delar ut tidningen idéellt i opinionsbildande syfte. Men nog om det.
Källa:
Det var inte meningen att det skulle tolkas så som du tolkade det, även om jag ser att det nog var lätt att göra det. Jag syftade på tidningen och inte tidningsbudet. I det här fallet gick de inte heller till direkt attack mot utdelaren utan snodde kärran med tidningar och eldade upp. För att vara extra tydlig så vill jag inte heller påstå att det var någon form av politisk aktion från ungdomarna utan endast en stunds nöje innan de skulle hitta på nästa jävelskap.
Kollektiv trafiken i södertälje åker inte till vissa ställen i Södertälje längre, eller inte "ända fram" dit den ska,tillexempel Hovsjö "centrum" (är väldigt väldigt invandrar tätt där) så borde de ju inte få va!
GB-Jansson
2008-01-10, 20:31
Men även om angreppet denna gång riktas mot mångkulturens ivrigaste påhejare så kan man inte låta bli att se det allvarliga i händelsen. "Ungdomsgängen" i förorterna angriper brand- och polisbilar och ambulanser liksom länstrafiken. De angriper gamla och barn. De våldtar flickor och rånar pojkar. Politikerna träffar polisen i krismöten men kommer knappast någon vart med dessa möten. Polisen kan inte trolla bort kriminaliteten. För det krävs politiska beslut.
Om det ska bli någon förändring, så krävs det även att mångkulturens förespråkare/beskyddare drabbas av kulturberikarnas framfart. Då kanske de fattar att dessa "änglar" istället är riktiga "djävlar". Nu gäller det bara att våra politiker tar bort skygglapparna.
"Invandrare är bra, de stärker vår värlfärd." Hur förklarar då politikerna att invandrare hela tiden attackerar folk, tex våldtar svenska tjejer, rånar svenska killar, rånar gamla, rånar kiosker, affärer... Listan kan göras lång. Förstår inte att svenska folket inte vaknar, många svenskar verkar ligga i koma eller något. Jag menar, de kan ju inte ha undgått att se problemen med invandrare?
Det var inte meningen att det skulle tolkas så som du tolkade det, även om jag ser att det nog var lätt att göra det. Jag syftade på tidningen och inte tidningsbudet. I det här fallet gick de inte heller till direkt attack mot utdelaren utan snodde kärran med tidningar och eldade upp. För att vara extra tydlig så vill jag inte heller påstå att det var någon form av politisk aktion från ungdomarna utan endast en stunds nöje innan de skulle hitta på nästa jävelskap.
Dom vi har i Göterborg är "svarta" så exportera några ?
vet att en är Massai från Kenya , så det hadde blivit nått att skriva om.